• Ναυτιλία

    Φίλιππος και Αντώνης Λαιμός: Διπλασιάζει τις παραγγελίες της για τάνκερ suezmax η Enesel

    Λαιμός ναυτιλία

    Φίλιππος Λαιμός (αριστερά) και Αντώνης Λαιμός (δεξιά), εφοπλιστές της Enesel SA


    Σε μία σημαντική κίνηση για την ανανέωση του στόλου της Enesel προχώρησαν οι εφοπλιστές Φίλιππος και Αντώνης Λαιμός, παραγγέλνοντας δύο ακόμα τάνκερ suezmax από τα ναυπηγεία Daehan Shipbuilding.

    Οι Έλληνες εφοπλιστές είχαν παραγγείλει δύο τάνκερ suezmax πέρυσι από τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, και τώρα ενεργοποίησαν την οψιόν για δύο ακόμα τάνκερ ίδιου τύπου, σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές. Η κίνηση αυτή φαίνεται να επιβεβαιώνεται από την ιστοσελίδα της Enesel, όπου γίνεται αναφορά για τέσσερα υπό κατασκευή πλοία στα ναυπηγεία Daehan.

    Τα τέσσερα suezmaxes θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers και η παράδοσή τους προγραμματίζεται ανάμεσα στα τέλη του 2020 και το πρώτο τρίμηνο του 2021.

    Υπενθυμίζεται ότι η περσινή παραγγελία της Enesel είχε σηματοδοτήσει την επιστροφή της εταιρείας στον τομέα των suezmaxes, από τον οποίο είχε αποχωρήσει επτά χρόνια νωρίτερα, όταν πούλησε σε αμερικανική εταιρεία τρία νεότευκτα πλοία χωρητικότητας 158.000 dwt, τα οποία ήταν υπό κατασκευή στα ναυπηγεία Samsung Heavy Industries. Η Enesel φέρεται να αποκόμισε κέρδος 3 εκατ. δολαρίων από τη συναλλαγή αυτή, αφού εκτιμάται ότι παρήγγειλε τα πλοία έναντι 67 εκατ. δολαρίων το καθένα και τα πούλησε έναντι 68. εκατ. δολαρίων το καθένα.

    Το 2017 και το 2018 η Enesel πούλησε δύο παλαιότερα VLCCs και δύο aframaxes, θέλοντας να επενδύσει σε νεότερα τάνκερ.

    Πέρα από τα τέσσερα suezmaxes, η Enesel, σύμφωνα με το TradeWinds, αναμένει τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2020 να παραλάβει, επίσης από τα ναυπηγεία Daehan, δύο τάνκερ LR2, ενώ αργότερα φέτος θα παραλάβει το τελευταίο από τα τέσσερα VLCCs που είχε παραγγείλει από τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries.

    Σημειώνεται ότι η Enesel είναι θυγατρική εταιρεία του ομίλου Λαιμού, και διαχειρίζεται τα έξι τάνκερ του ομίλου (τρία VLCCs και τρία aframaxes, όλα κατασκευασμένα από το 2017 και μετά). Ο Όμιλος Λαιμού, με ιστορία που ξεπερνά τα 170 χρόνια στη ναυτιλία, διαθέτει επίσης 10 containerships.



    ΣΧΟΛΙΑ