Ήπιες τάσεις παρουσίασε η ναυλαγορά στα πλοία ξηρού φορτίου την εβδομάδα 1-5 Απριλίου 2019, με εξαίρεση αυτή των capes που κινήθηκε ανοδικά.
Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, άνοδο παρουσίασε η ναυλαγορά των πλοίων τύπου CAPESIZE, αν και αρχικά κινήθηκε υποτονικά λόγω της έλλειψης φορτίων αλλά και λόγω των ζημιών που δημιούργησαν οι κυκλώνες σε λιμάνια της Αυστραλίας όπως για παράδειγμα του Port Hedland όπου η πλήρης λειτουργία του δεν αναμένεται να ξεκινήσει πριν το τέλος του μήνα.
Παρόλα αυτά, κατά την διάρκεια της εβδομάδας τα φορτία στον Ειρηνικό αυξήθηκαν όμως και πάλι οι ναύλοι συνέχισαν να υποχωρούν με τις συμφωνίες στην διαδρομή C5 να κινούνται μεταξύ $4.35-$.4.40 ανά τόνο ενώ ο δείκτης την Παρασκευή 5/4 κινήθηκε πτωτικά και διαμορφώθηκε στα $4.53 ανά τόνο.
Αντίθετα, στον Ατλαντικό, οι ναύλοι στην διαδρομή C3 από την Βραζιλία προς την Κίνα ενισχύθηκαν κυρίως λόγω της έλλειψης διαθέσιμων πλοίων σε ημερομηνίες προς τα τέλη Απριλίου, αφού πολλοί πλοιοκτήτες προτίμησαν να αποφύγουν τα ταξίδια με έρμα. Ως εκ τούτου ο δείκτης C3 έκλεισε στα $12.823 ανά τόνο, ενώ σε fronthaul ταξίδια ενισχύθηκε κατά 37.5% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 17,909 ημερησίως.
Επίσης, ανοδικά έκλεισε και ο δείκτης BCI, στις 276 μονάδες, με συνολικά εβδομαδιαία κέρδη της τάξεως των 127 μονάδων σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας και με τον μέσο όρο στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης να διαμορφώνεται στις $ 4,481 ημερησίως με εβδομαδιαία κέρδη της τάξεως των $ 1,085.
PANAMAXES/KAMSARMAXES
Αμετάβλητη γενικά παρέμεινε η ναυλαγορά των panamaxes/kamsarmaxes την εβδομάδα που πέρασε με τον αριθμό των ναυλώσεων να παραμένει ικανοποιητικός. Στον Ειρηνικό, η ναυλαγορά φαίνεται να βασίστηκε πιο πολύ στην ζήτηση που παρατηρήθηκε σε φορτία άνθρακα με προορισμό την Ινδία, όπου οι ναυλώσεις στα kamsarmaxes σε ταξίδια από την Βόρειο Κίνα μέσω της Αυστραλίας κυμάνθηκαν στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $8Κ ημερησίως. Οι πλοιοκτήτες των panamaxes αναγκάστηκαν να μειώσουν τις προσφορές τους προκειμένου να είναι πιο ανταγωνιστικοί.
Επίσης, η κινητικότητα της αγοράς του Βόρειου Ειρηνικού ήταν περιορισμένη με ανεπαρκή αριθμό φορτίων σε σχέση με το αντίστοιχο διαθέσιμο τονάζ, οδηγώντας για παράδειγμα πολλά πλοία διαθέσιμα στην Βόρειο Κίνα με έρμα προς την Νοτιοανατολική Ασία προκειμένου να ναυλωθούν.
Η διαθέσιμη χωρητικότητα στα βόρεια αλλά και στα νότια του Ειρηνικού άρχισε να αυξάνεται και έτσι για το προσεχές διάστημα δεν αναμένονται ιδιαίτερες μεταβολές στα επίπεδα των ναύλων. Παράλληλα, στις χρονοναυλώσεις μεγαλύτερης χρονικής περιόδου οι διαπραγματεύσεις παρέμειναν περιορισμένες όμως πληροφορίες ανέφεραν την συμφωνία ενός kamsarmax για περίοδο 9-12 μηνών με παράδοση στην Νοτιοανατολική Ασία, στα χαμηλά επίπεδα των $11Κ ημερησίως.
Αντίθετα, στον Ατλαντικό, η κινητικότητα της αγοράς έδειχνε πιο υγιής καθώς παρατηρήθηκαν νέες απαιτήσεις ειδικά σε fronhaul ταξίδια από τις βόρειες ακτές της Νοτίου Αμερικής καθώς επίσης και από τον Κόλπο της Αμερικής σε ημερομηνίες στα τέλη Απριλίου με αρχές Μαΐου.
Παρόλα αυτά, η κινητήρια δύναμη της ναυλαγοράς παρέμεινε η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής, καθώς ολοκληρώθηκαν αρκετές ναυλώσεις από την περιοχή κυρίως σε ημερομηνίες στα τέλη Απριλίου αν και τα επίπεδα των ναύλων ήταν ελαφρώς χαμηλότερα σε σχέση με προηγούμενες αντίστοιχες συμφωνίες. Ενδεικτικά σε kamsarmaxes διαθέσιμα στα τέλη Απριλίου κυμάνθηκαν περίπου στα $14,750 ημερησίως + $475Κ (bb) και σε υπερατλαντικά ταξίδια αν και παρατηρήθηκαν λίγες απαιτήσεις κινήθηκαν ανοδικά περίπου στα $17.5Κ ημερησίως. Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 5/4/2019 έκλεισε πτωτικά στις 1114 μονάδες.
SUPRAMAXES/ULTRAMAXES
Στη Nοτιοανατολική Ασία αλλά και τον Bόρειο Ειρηνικό, κυρίως λόγω του περιορισμένου αριθμού νέων απαιτήσεων, η ναυλαγορά παρουσίασε ύφεση επηρεάζοντας έτσι και τους ναύλους καθώς κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα. Ενδεικτικά, σε πλοία τύπου Tess’58 διαθέσιμα στην Ιαπωνία σε κυκλικά ταξίδια Bόρειου Ειρηνικού κυμάνθηκαν περίπου στα $8Κ ημερησίως. Παράλληλα πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 56,800 dwt με παράδοση στην Σιγκαπούρη σε ταξίδι μέσω της Ινδονησίας προς το Βιετνάμ στα $6.5Κ ημερησίως.
Επιπροσθέτως, ύφεση παρουσίασαν οι ναύλοι και σε διαδρομές από την περιοχή του Περσικού Κόλπου/Δυτικής Ινδίας λόγω της γενικότερης έλλειψης φορτίων. Από την άλλη, μικτές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς του Ατλαντικού αφού σε υπερατλαντικά ταξίδια από τον Κόλπο της Αμερικής παρουσίασαν πτώση συγκριτικά με τα fronthaul, όπου ενισχύθηκαν καθώς αναφέρθηκαν δυο συμφωνίες σε ultramaxes με προορισμό την Ιαπωνία στα $18Κ ημερησίως.
Η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής παρά τα ικανοποιητικά επίπεδα κινητικότητας παρουσίασε ύφεση καθώς ο όγκος των φορτίων ήταν ανεπαρκής έτσι ώστε οι ναύλοι να μπορέσουν να διατηρήσουν την δυναμική τους. Ενδεικτικά, σε υπερατλαντικά ταξίδια αναφέρθηκε η ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 56,000 dwt σε ταξίδι προς την Μεσόγειο στα $15Κ ημερησίως.
Παράλληλα, οι αγορές της Ευρώπης/Μεσογείου παρουσίασαν έλλειψη δυναμικής ενώ μειωμένος ήταν ο αριθμός των απαιτήσεων σε fronthaul ταξίδια από την Μαύρη Θάλασσα προς την Άπω Ανατολή με την πλειονότητα των απαιτήσεων να προορίζονται προς τον Περσικό Κόλπο. Ενδεικτικά στα supramaxes οι ναυλώσεις προς την Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν μεταξύ $12.5-13Κ ημερησίως. Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 5/4/2019 έκλεισε πτωτικά στις 742 μονάδες.
HANDYSIZE
Στον Ατλαντικό, η ναυλαγορά των Handysizes σε σχεδόν όλες τις διαδρομές συμπεριλαμβανομένου του Κόλπου της Αμερικής και των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής παρουσίασε ύφεση.
Επίσης, περιορισμένη κινητικότητα παρουσίασαν και οι αγορές της Ευρώπης/Ανατολικής Μεσογείου με τις ναυλώσεις να ολοκληρώνονται σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα της προηγούμενης εβδομάδας.
Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 28,000 dwt σε ταξίδι από την Τουρκία (Μεσογείου) προς την περιοχή της Δυτικής Μεσογείου/Ευρώπης στα $5Κ ημερησίως, ενώ σε ταξίδια από την Μαύρη Θάλασσα προς τον Κόλπο της Αμερικής στην πλειονότητα των μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοίων της κατηγορίας, οι ναύλοι από το Τσανακαλέ κινήθηκαν περίπου στα $4,750 ημερησίως.
Παράλληλα, λόγω της πτωτικής εικόνας στην ναυλαγορά της Μεσογείου οι πλοιοκτήτες με διαθέσιμα πλοία στην Ευρώπη ζητούσαν υψηλότερους ναύλους προκειμένου να συμφωνήσουν σε ταξίδι προς αυτή την περιοχή. Ενδεικτικά, αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 38,000 dwt σε ταξίδι προς την Ανατολική Μεσόγειο με φορτίο scrap κοντά στα $11Κ ημερησίως (βάσει dop).
Στο μεταξύ, σημάδια ύφεσης παρουσίασε και η ναυλαγορά του Ειρηνικού ενώ οι συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν σχετικά περιορισμένες. Παρόλα αυτά, οι ναύλοι παρέμειναν σε σχετικά σταθερά επίπεδα ενώ σε κάποιες περιπτώσεις κινήθηκαν ακόμη και οριακά υψηλότερα σε σύγκριση με προηγούμενες ναυλώσεις.
Συγκεκριμένα, στον Βόρειο Ειρηνικό ο όγκος των νέων φορτίων ήταν μικρός, με τους ναύλους να διαπραγματεύονται με παράδοση στην Ιαπωνία μεταξύ $7.5-8Κ ημερησίως ανάλογα με τις προδιαγραφές του πλοίου.
Επιπροσθέτως, αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας με τους ναύλους σε κυκλικά ταξίδια να κινούνται περίπου στα επίπεδα των $7.5-8Κ ημερησίως και λίγο υψηλότερα με κατεύθυνση βόρεια.
Τέλος, αμετάβλητη παρέμεινε η αγορά του Ινδικού Ωκεανού με έλλειψη φορτίων από την Ανατολική Ινδία, ενώ η εικόνα της δυτικής ήταν λίγο καλύτερη με περισσότερα διαθέσιμα φορτία όπως για παράδειγμα χάλυβα, αλάτι αλλά και μπεντονίτη. Ο δείκτης BΗSI την Παρασκευή 29/3/2019 έκλεισε πτωτικά στις 432 μονάδες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γ. Αγγελικούσης: Ένα ακόμη πλοίο για τo στόλο της Maran Gas
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σημαντικά περιθώρια ανόδου για τη μετοχή της Diamond S των Μαρινάκη-Ross. Οι εκτιμήσεις των αναλυτών
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Νέα καριέρα στο Λονδίνο για έμπειρα στελέχη της χρεοκοπημένης Toisa