bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά

Ήπιες ήταν τάσεις της ναυλαγοράς στην πλειονότητα των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 4-8 Μαρτίου 2019 με εξαίρεση τα Capes όπου το κλίμα παρέμεινε αρνητικό. 

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, ύφεση συνέχισε να παρουσιάζει η ναυλαγορά στα πλοία τύπου CAPESIZE  την εβδομάδα που πέρασε με τους ναύλους να υποχωρούν αφού η κινητικότητα ειδικά σε διαδρομές από την Βραζιλία προς την ‘Άπω Ανατολή ήταν περιορισμένη.

Παρόλα αυτά, προς το τέλος της εβδομάδας υπήρξαν κάποια σημάδια σταθεροποίησης όμως η γενικότερη εικόνα των εσόδων παρέμεινε αρνητική καθώς τα επίπεδα των ναυλώσεων που ολοκληρώθηκαν δεν κάλυπταν ούτε καν τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων.

Ως εκ τούτου, ο δείκτης C5 από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα την Παρασκευή 8/3/2019  διαμορφώθηκε στα $ 4.84 ανά τόνο με οριακή πτώση της τάξεως των $0.03 ανά τόνο και ο C3 από την Βραζιλία προς την Κίνα από $ 12.45 ανά τόνο που είχε κλείσει την προηγούμενη εβδομάδα υποχώρησε στα $ 11.61 ανά τόνο. Παράλληλα ο δείκτης BCI υποχώρησε στις 235 μονάδες με πτώση της τάξεως των 148 μονάδων σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας. Ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης διαμορφώθηκε στις $ 4,236 ημερησίως με εβδομαδιαίες απώλειες της τάξεως των $ 829.

PANAMAXES/KAMSARMAXES 

Στον Ειρηνικό, οι ναύλοι την εβδομάδα που πέρασε βρέθηκαν υπό πίεση καθώς ο αριθμός των νέων φορτίων από την Ινδονησία και την Αυστραλία μειώθηκε ενώ παράλληλα υπήρξαν πληροφορίες ότι κάποια φορτία συνδυάστηκαν έτσι ώστε να φορτωθούν σε πλοία τύπου Capesize.

Παρόλα αυτά, τα επίπεδα των ναύλων στον Βόρειο Ειρηνικό κινήθηκαν υψηλότερα σε σχέση με εκείνα της Νοτιοανατολικής Ασίας αφού για παράδειγμα σε kamsarmaxes διαθέσιμα στη Βόρεια Κίνα κυμάνθηκαν περίπου στα $10Κ ημερησίως. Στην Νοτιοανατολική Ασία σε κυκλικά ταξίδια Ινδονησίας ή Αυστραλίας κυμάνθηκαν περίπου στα $8Κ ημερησίως.

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Επίσης, ύφεση παρουσίασε και η αγορά του Βόρειου Ατλαντικού καθώς οι ναύλοι παρουσίασαν περαιτέρω πτώση λόγω των χαμηλών επιπέδων κινητικότητας και του μειωμένου αριθμού φορτίων με αποτέλεσμα οι πλοιοκτήτες να δυσκολευτούν να ναυλώσουν τα πλοία τους. Την ίδια ώρα η διαθέσιμη χωρητικότητα της Βόρειας Ευρώπης συνέχισε να αυξάνεται.

Ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε ήταν σε  kamsarmax με παράδοση στην Ευρώπη για ταξίδι μέσω των βόρειων ακτών της Νοτίου Αμερικής προς την Άπω Ανατολή στα $15Κ ημερησίως. Αντίθετα, η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής παρουσίασε περαιτέρω βελτίωση με ενεργή κινητικότητα ενώ παράλληλα η διαθέσιμη χωρητικότητα σε ημερομηνίες Μαρτίου μειώθηκε.

Ενδεικτικά, σε ταξίδια fronthaul αναφέρθηκε η ναύλωση κινέζικου kamsarmax στα $14,300 ημερησίως + $430Κ(bb) και ενός γιαπωνέζικου panamax σε παρόμοιο ταξίδι στα $13,750 ημερησίως + $375Κ (bb). Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 8/3/2019 έκλεισε πτωτικά στις 894 μονάδες.

SUPRAMAXES/ULTRAMAXES 

Στον Ειρηνικό, το κλίμα της αγοράς ήταν παθητικό κυρίως λόγω του μειωμένου αριθμού φορτίων από την Κίνα. Επίσης, η αγορά της Nοτιοανατολικής Ασίας κινήθηκε με δυο ταχύτητες καθώς οι ναύλοι σε ταξίδια με προορισμό την περιοχή αυτή κυμάνθηκαν περίπου στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $9Κ ημερησίως ενώ από την άλλη σε ταξίδια από την Κίνα προς την Ινδία οι ναυλώσεις συγκριτικά με την προηγούμενη εβδομάδα όπου είχαν κυμανθεί περίπου στα $11Κ ημερησίως υποχώρησαν κοντά στα μεσαία των $10Κ.

Βορειότερα, η διαθέσιμη χωρητικότητα άρχισε να διευρύνεται παρά τον αυξημένο αριθμό φορτίων αν και τα περισσότερα ήταν σε ημερομηνίες Απριλίου. Παράλληλα, ύφεση παρουσίασαν οι ναύλοι και σε backhaul ταξίδια όπου οι ναυλώσεις στα supramaxes με προορισμό τις περιοχές της Μεσογείου/Ευρώπης ολοκληρώθηκαν περίπου $1,000 ημερησίως λιγότερα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα δηλαδή περίπου στα μεσαία επίπεδα των $5Κ ημερησίως και προς τον Κόλπο της Αμερικής περίπου στα μεσαία των $3Κ ημερησίως.

Στον Ατλαντικό, η αγορά του Κόλπου της Αμερικής επηρεάστηκε από τις καθυστερήσεις που δημιουργήθηκαν λόγω της ομίχλης και του βυθίσματος σε διάφορα λιμάνια καθώς επίσης και των προβλημάτων ανωτέρας βίας που δημιουργήθηκαν από κάποιους φορτωτές. Το θετικό στην εικόνα ήταν ότι ο αριθμός των πλοίων με έρμα μειώθηκε αν και η διαθέσιμη χωρητικότητα παρέμεινε υψηλή.

Παθητική ήταν η εικόνα της αγοράς της Ευρώπης καθώς τα φορτία ήταν λίγα και μόνο τα πλοία που μπορούσαν να ταξιδέψουν σε περιοχές με πάγο είχαν περισσότερες επιλογές ναύλωσης.

Επίσης, περιορισμένο αριθμό φορτίων παρατηρήθηκε και από την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας κυρίως σε ταξίδια fronthaul με αποτέλεσμα και οι ναύλοι να υποχωρήσουν. Αντίθετα, η αγορά των ανατολικών ακτών της Αμερικής ήταν ενεργή με αποτέλεσμα και οι ναύλοι να βελτιωθούν.

Ενδεικτικά, αναφέρθηκε η ναύλωση ενός ultramax για ταξίδι προς την Chittagong στα $13.5Κ + $350Κ (bb) ενώ παράλληλα οι ναύλοι σε υπερατλαντικά ταξίδια στα supramaxes με προορισμό τις περιοχές της Ευρώπης/Μεσογείου κυμάνθηκαν μεταξύ $13-14Κ ημερησίως.

Τέλος, ενεργή ήταν και η αγορά της Νοτίου Αφρικής με το διαθέσιμο τονάζ να έχει στενέψει αν και οι ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν λίγες, με τους πλοιοκτήτες να έχουν ανεβάσει τις οικονομικές τους απαιτήσεις κυρίως λόγω της θετικής εικόνας που παρουσίαζε η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής. Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 8/3/2019 έκλεισε αμετάβλητος στις 790  μονάδες.

HANDYSIZE

Στον Ατλαντικό, η αγορά του κόλπου της Αμερικής παρέμεινε αμετάβλητη σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα και με λίγες αναφορές σε σχετικές ναυλώσεις.

Από την άλλη, το κλίμα της αγοράς των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής ήταν πιο θετικό αν και οι ναυλώσεις σε γενικές γραμμές κινήθηκαν σε παρόμοια επίπεδα με αντίστοιχες προηγούμενες συμφωνίες.

Ενδεικτικά, αναφορά έγινε σε πλοίο χωρητικότητας 34,000 dwt που ναυλώθηκε σε ταξίδι προς την Μεσόγειο στα $9.5Κ ημερησίως ενώ σε παρόμοια επίπεδα συμφώνησε και άλλο πλοίο μεγαλύτερης χωρητικότητας.

Στην Άπω Ανατολή, η κινητικότητα της αγοράς την εβδομάδα που πέρασε ήταν ικανοποιητική ενώ οι ναύλοι παρουσίασαν σταδιακή άνοδο. Στον Βόρειο Ειρηνικό, υπήρξε ένας υγιής αριθμός φορτίων από την περιοχή του CIS ενώ νοτιότερα υπήρξαν νέες απαιτήσεις Αυστραλίας αν και λόγω της υψηλής διαθέσιμης χωρητικότητας οι ναύλοι δεν κατάφεραν να ενισχυθούν αλλά παρέμειναν σε επίπεδα παρόμοια με το προηγούμενο διάστημα.

Ενδεικτικά, σε κυκλικά ταξίδια Αυστραλίας προς την Ινδονησία-Κίνα οι ναύλοι κυμάνθηκαν στα μεσαία επίπεδα των $10Κ ημερησίως. Τέλος, η αγορά του Ινδικού Ωκεανού παρέμεινε σχετικά αβέβαιη καθώς οι ναύλοι ποίκιλλαν μεταξύ $6-10Κ ημερησίως ανάλογα με την ημερομηνία διαθεσιμότητας του πλοίου και την ζήτηση. Ο δείκτης BΗSI  την Παρασκευή  8/3/2019 έκλεισε ανοδικά στις 421 μονάδες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γ. Καραγεωργίου: Πούλησε παλιό τάνκερ σε τιμή-φαινόμενο η Olympic Shipping

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:   «Καμπανάκι» και για τέταρτη ελληνική ναυτιλιακή από το αμερικανικό χρηματιστήριο

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Το μεγάλο project της Hapag-Lloyd που μπορεί να φέρει επανάσταση στα containerships

 

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Please enter your comment!
Please enter your name here