Ναυτιλία

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

ναυλαγορά ναυτιλία


Σταθεροποιητικές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς στην πλειονότητα των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 3-7 Σεπτεμβρίου 2018.

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, πτωτικά κινήθηκαν οι ναύλοι στα πλοία τύπου CAPESIZE την εβδομάδα που πέρασε καθώς η κινητικότητα της αγοράς στις δυο βασικές διαδρομές σιδηρομεταλλεύματος από την Αυστραλία και την Βραζιλία ήταν σχετικά περιορισμένη, αν και προς το τέλος της εβδομάδας οι ναύλοι έδειξαν σημάδια ότι πλέον είχαν αγγίξει τα χαμηλότερα επίπεδα.

Επίσης, η κινητικότητα της αγοράς του Bόρειου Ατλαντικού παρέμεινε σε αρκετά χαμηλά επίπεδα ενώ η έλλειψη φορτίων δεν βοήθησε στην απορρόφηση των αυξανόμενων διαθέσιμων πλοίων. Ως εκ τούτου στο κλείσιμο ο δείκτης της διαδρομής C5 από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα υποχώρησε στα $ 8.54 ανά τόνο και αντίστοιχα η διαδρομή C3 από την Βραζιλία προς την Κίνα στα $21.17 ανά τόνο ενώ στα fronthaul ταξίδια από Ευρώπη/Μεσόγειο προς την Άπω Ανατολή διαμορφώθηκε στα $35,568 ημερησίως και στα υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια από την Ευρώπη στα $15,995 ημερησίως.

Ο δείκτης BCI την Παρασκευή 7/9/2018 διαμορφώθηκε 2,411 μονάδες με απώλειες της τάξεως των 321 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης ενώ παράλληλα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης έκλεισε στα $ 18,676 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολική πτώση της τάξεως των $ 1,995.

 

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

PANAMAXES/KAMSARMAXES

Οριακά ηπιότερα κινήθηκαν οι spot ναύλοι στην περιοχή του Ατλαντικού αν και σε κάποιες διαδρομές η μείωση στις τιμές των καυσίμων βοήθησε την κατάσταση. Στον Βόρειο Ατλαντικό δεν υπήρξαν αναφορές σε ναυλώσεις με φορτία σιτηρών εκτός από εκείνη πλοίου τύπου Kamsarmax για ταξίδι από τον κόλπο της Αμερικής προς το Λίβερπουλ στα $13,100 ημερησίως + $310Κ(ballast bonus). Παράλληλα, ο αριθμός σε fronthaul ταξίδια από την βόρεια Ευρώπη δεν ήταν μεγάλος και οι ναύλοι σε πλοία τύπου Kamsarmax κυμάνθηκαν κοντά στα μεσαία των $23Κ ημερησίως. Τέλος, η ροή των φορτίων της αγοράς των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής παρέμεινε σταθερή ενώ η έλλειψη πλοίων με έρμα από τον Ινδικό ωκεανό άσκησε πίεση στους ναυλωτές.

Στον Ειρηνικό, στο ξεκίνημα της εβδομάδας η αγορά ήταν υποτονική όμως στην συνέχεια οι ναύλοι ενισχύθηκαν καθώς οι απαιτήσεις από την Αυστραλία και τον Βόρειο Ειρηνικό αυξήθηκαν σημαντικά και το κλίμα βελτιώθηκε. Επίσης, οι άσχημες καιρικές συνθήκες στα βόρεια βοήθησε στην μείωση του διαθέσιμου τονάζ της περιοχής με αποτέλεσμα και τα επίπεδα των ναύλων να ενισχυθούν και ενδεικτικά στα Kamsarmaxes σε κυκλικά ταξίδια βόρειου Ειρηνικού και Αυστραλίας κυμάνθηκαν κοντά στα μεσαία των $12Κ ημερησίως.

Στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας η αγορά ήταν δραστήρια καθώς απορροφήθηκαν πλοία σε ταξίδια από την Ινδονησία προς την Κίνα κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί και το προσεχές διάστημα ενώ οι ναύλοι σε πλοία τύπου Kamsarmax κυμάνθηκαν στα επίπεδα των $12Κ ημερησίως.

SUPRAMAXES/ULTRAMAXES

Η αγορά του Ειρηνικού την εβδομάδα που πέρασε φαίνεται να κινήθηκε σε δύο ταχύτητες καθώς η κινητικότητα βόρεια του Ειρηνικού μειώθηκε και η ροή των νέων φορτίων περιορίστηκε με τους ναύλους με παράδοση στο Busan σε κυκλικά ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού σε πλοία τύπου Supramax, να κυμαίνονται κοντά στα μεσαία επίπεδα των $11Κ ημερησίως.

Αντίθετα, στην Νοτιοανατολική Ασία η αγορά κράτησε την δυναμική της με τους ναύλους στα Supramaxes με παράδοση την Σιγκαπούρη να έχουν ενισχυθεί στα επίπεδα των $13Κ ημερησίως ενώ στα Ultramaxes περίπου στα $14Κ ημερησίως.

Επίσης, η αγορά του Περσικού άρχισε να ανακάμπτει και η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ στένεψε ενώ η βελτίωση των παραπάνω αγορών είχε θετική επίδραση και στην αγορά της νοτίου Αφρικής.

Παράλληλα, το κλίμα της αγοράς από την περιοχή του Κόλπου της Αμερικής υπέστη την λιγότερη πίεση σε σχέση με τις υπόλοιπες αγορές του Ατλαντικού καθώς εφόσον ο αριθμός των fronthaul ταξιδιών ήταν περιορισμένος, οι πλοιοκτήτες προτίμησαν να απασχολήσουν τα πλοία τους εντός της περιοχής.

Αντίθετα, η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής βρέθηκε υπό πίεση αν και οι πλοιοκτήτες έδειξαν κάποια σημάδια αντίστασης καθώς είχαν την αίσθηση ότι οι τάσεις ήταν προς όφελος τους. Επίσης, στα υπερατλαντικά ταξίδια υπήρξαν πληροφορίες σχετικά με ναύλωση πλοίου τύπου Supramax για ταξίδι προς την Μεσόγειο κοντά στα $17Κ ημερησίως.

Στην αγορά της Ευρώπης παρατηρήθηκε έλλειψη απαιτήσεων σε φορτία scrap ενώ γενικά τα υπόλοιπα διαθέσιμα φορτία ήταν κυρίως σε πλοία τύπου Supramax καθώς τα μεγαλύτερης χωρητικότητας δεν ήταν κατάλληλα λόγω περιορισμών μήκους στα λιμάνια εκφόρτωσης.

Εξαίρεση παρουσίασε η αγορά της Μεσογείου/ Μαύρης Θάλασσας καθώς βελτιώθηκε με αυξημένη την κινητικότητα σε ναυλώσεις από την ανατολική Μεσόγειο με προορισμό την νοτιοανατολική Ασία όπου οι ναύλοι πλησίασαν μέχρι και τα $22Κ ημερησίως. Τέλος, η αγορά της δυτικής Μεσογείου έδειξε υγιέστερα σημάδια καθώς υπήρξε ικανοποιητική ζήτηση σε ταξίδια προς την δυτική Αφρική με φορτία clinker.

HANDYSIZE

Μεικτα ήταν τα σημάδια της αγοράς του Ατλαντικού την εβδομάδα που πέρασε. Από την πλευρά της Μεσογείου τα επίπεδα των ναύλων παρέμειναν παρόμοια με την προηγούμενη εβδομάδα ενώ στην Ευρώπη η κινητικότητα της αγοράς επιβράδυνε σημαντικά με ενδεικτική αναφορά σε πλοίο χωρητικότητας 38,800 dwt που αναγκάστηκε να ναυλωθεί για ταξίδι προς την νότιο Αφρική προκειμένου να πετύχει ναύλο στα μεσαία επίπεδα των $14Κ ημερησίως.

Αντίθετα, η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής ήταν πιο δραστήρια με αρκετές ναυλώσεις. Ενδεικτικά πληροφορίες αναφέρθηκαν σε πλοίο χωρητικότητας 34,000 dwt διαθέσιμο στην Βραζιλία που ναυλώθηκε για ταξίδι προς την Βαλτική στα $10,250 ημερησίως. Επίσης, θετικότερη εικόνα παρουσίασε η αγορά του κόλπου της Αμερικής καθώς υπήρξε ικανοποιητικός αριθμός φορτίων με αποτέλεσμα και τα επίπεδα των ναύλων να ενισχυθούν.

Ενδεικτικά, πληροφορίες αναφέρθηκαν σε ναύλωση μεγάλης χωρητικότητας πλοίου για ταξίδι προς την Ευρώπη με φορτίο αλουμίνας περίπου στα $12Κ ημερησίως.

Στο μεταξύ, η αγορά του Βόρειου Ειρηνικού παρουσίασε μικρή βελτίωση με τους ναύλους σε κυκλικά ταξίδια να έχουν ενισχυθεί και ενδεικτικά στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία κυμάνθηκαν κοντά στα $11Κ ημερησίως συγκριτικά με την προηγούμενη εβδομάδα που είχαν κινηθεί στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $10Κ ημερησίως.

Επιπροσθέτως, οι άσχημες καιρικές συνθήκες στην νοτιοανατολική Ασία τις τελευταίες εβδομάδες βοήθησαν την αγορά με αποτέλεσμα μέχρι το τέλος της εβδομάδας να παρουσιάσει βελτίωση. Τέλος, στα κυκλικά ταξίδια Αυστραλίας τα μικρότερης χωρητικότητας πλοία ναυλώνονταν κοντά στα $9Κ ημερησίως ενώ τα μεγαλύτερης με παράδοση στην Σιγκαπούρη περίπου στα $10Κ ημερησίως.

bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Ν. Τσάκος: Η άμυνα είναι η καλύτερη επίθεση για την TEN

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Γ. Παππάς: Η νέα κίνηση ανανέωσης του στόλου της Star Bulk

 


ΣΧΟΛΙΑ