Ναυτιλία

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

tanker ναυτιλία δεξαμενόπλοια ναυλαγορά


Ήπιες τάσεις επικράτησαν στη ναυλαγορά των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 18-22 Ιουνίου 2018.

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, πτωτικά κινήθηκε η ναυλαγορά των πλοίων τύπου capesize την εβδομάδα που πέρασε με τον δείκτη BCI την Παρασκευή (22/6) να διαμορφώνεται στις 2,011 μονάδες με απώλειες της τάξεως των 217 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης, ενώ ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης έκλεισε στα $ 16,492 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολική πτώση της τάξεως των $ 1,741.

Η αγορά άνοιξε σε ήπιους τόνους με την Κίνα και τον Χονγκ Κονγκ να βρίσκονται σε αργία ενώ η αισθητή απουσία των βασικών ανθρακωρύχων της Αυστραλίας σε συνδυασμό με την πτώση FFAs κατά την διάρκεια της εβδομάδας χειροτέρεψε το κλίμα.

Παρόλα αυτά, τα πρώτα σημάδια στενότητας του διαθέσιμου τονάζ που έγιναν εμφανή σε ημερομηνίες αρχές Ιουλίου στην Βραζιλία στήριξαν την αγορά των FFAs με αποτέλεσμα το κλίμα να παρουσιάσει μικρή βελτίωση και έτσι μέχρι το κλείσιμο οι απώλειες περιορίστηκαν και ο δείκτης στην διαδρομή (C3) από την Βραζιλία προς την Κίνα διαμορφώθηκε στα $ 19.50 ανά τόνο ενώ αντίστοιχα ο δείκτης στην διαδρομή (C5) από την Δυτική Αυστραλία προς το Qingdao στα $ 7.23 ανά τόνο.

Επίσης, ύφεση παρουσίασαν οι ναύλοι και στα υπερατλαντικά και fronthaul ταξίδια με την αγορά του Βόρειου Ατλαντικού να κινείται υποτονικά και παράλληλα την διαθέσιμη χωρητικότητα διευρυμένη.

Τέλος, πτωτικά κινήθηκε και η αγορά της Νοτίου Αφρικής καθώς ο δείκτης (C17) από το Saldanha bay προς το Qingdao μέχρι την Παρασκευή υποχώρησε στα $ 13.62 ανά τόνο.

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Panamax/Kamsarmax

Στον Βόρειο Ατλαντικό, οι ναύλοι, παρά την εισροή νέων φορτίων άνθρακα από την Βαλτική, παρουσίασαν σημάδια ύφεσης με αποτέλεσμα σε κυκλικά ταξίδια μικρής διάρκειας οι πλοιοκτήτες να αναγκαστούν να χαμηλώσουν τις αποδοχές τους και κυμάνθηκαν κοντά στα $8Κ ημερησίως ενώ στα fronthaul ταξίδια σε πλοία τύπου Kamsarmax διαθέσιμα στην Ευρώπη κινήθηκαν περίπου στα $20Κ ημερησίως.

Από την άλλη, η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα κινήθηκε σε ηπιότερους τόνους με λίγα υπερατλαντικά φορτία ενώ αρκετοί πλοιοκτήτες προκειμένου να ναυλώσουν τα πλοία τους χαμήλωσαν τις αποδοχές τους με τους ναύλους σε fronthaul ταξίδια με ημερομηνίες μέσα με τέλη Ιουλίου σε πλοία τύπου Kamsarmax να κυμαίνονται περίπου στα $16,250 ημερησίως+$ 625Κ(ΒΒ).

Σε πλοία που αναμένονται διαθέσιμα στις αρχές Ιουλίου οι ναύλοι κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα καθώς λόγω της έλλειψης ορυκτών φορτίων από την Νοτιοανατολική Ασία ένας αριθμός ταξιδεύει με έρμα αυξάνοντας το διαθέσιμο τονάζ στην περιοχή.

Αντίθετα, στην αγορά της Μαύρης Θάλασσας παρατηρήθηκε μεγαλύτερη κινητικότητα με τα φορτία σιτηρών σε fronthaul ταξίδια να στηρίζουν τα επίπεδα των ναύλων εμποδίζοντας την περαιτέρω πτώση τους.

Στο μεταξύ, ύφεση παρουσίασε και η spot αγορά της Άπω Ανατολής καθώς οι αργίες σε συνδυασμό με τον μεγάλο αριθμό διαθέσιμων πλοίων και την έλλειψη νέων φορτίων οδήγησε τους ναύλους σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με εκείνα των τελευταίων αντίστοιχων ναυλώσεων, ενώ πτωτικά κινήθηκαν και τα FFAs με αποτέλεσμα το γενικότερο κλίμα να παραμείνει αρνητικό.

Συγκεκριμένα, τα φορτία του Βόρειου Ειρηνικού ήταν περιορισμένα με ενδεικτική αναφορά σε πλοίο τύπου Kamsarmax διαθέσιμο στην Νότιο Κορέα που ναυλώθηκε σε κυκλικό ταξίδι Βόρειου Ειρηνικού με φορτίο σιτηρών στα $11Κ ημερησίως, ενώ παράλληλα άλλο παρόμοιας χρονολογίας πλοίο διαθέσιμο στην Βόρεια Κίνα σε αντίστοιχο ταξίδι με φορτίο άνθρακα στα χαμηλά επίπεδα των $13Κ ημερησίως.

Νοτιότερα, ο αριθμός των φορτίων άνθρακα Ινδονησίας ήταν περιορισμένος με αποτέλεσμα οι ναύλοι σε ταξίδια από την Ινδονησία προς την Κίνα σε πλοία τύπου Kamsarmax διαθέσιμα στην νότιο Κίνα να κυμανθούν στα χαμηλά επίπεδα των $12Κ ημερησίως.

Παράλληλα, η αγορά των Post-Panamaxes ακολούθησε παρόμοιες τάσεις με εκείνες των μικρότερης χωρητικότητας πλοίων με αναφορά σε πλοίο χωρητικότητας 87,000 dwt διαθέσιμο στην Βόρεια Κίνα που ναυλώθηκε για κυκλικό ταξίδι Αυστραλίας στα $12Κ ημερησίως.

Τέλος, η αγορά στις χρονοναυλώσεις περιόδου ήταν υποτονική λόγω της ύφεσης της spot αγοράς και της υποχώρησης των τιμών στα FFAs με αναφορά σε συμφωνία νεότευκτου πλοίου χωρητικότητας 82,000 dwt για περίοδο ενός έτους στα $14,500 ημερησίως.

Supramax/Ultramax

Στον Ατλαντικό, η αγορά του κόλπου της Αμερικής κινήθηκε σε ήπιους τόνους με αποτέλεσμα οι ναύλοι να παρουσιάσουν ύφεση ενώ αντίστοιχα, τα fronthaul ταξίδια παρέμειναν περιορισμένα με ενδεικτική αναφορά ναύλωσης πλοίου χωρητικότητας 52,000 dwt στα $19,500 ημερησίως.

Αντίθετα, στην περιοχή της Βαλτικής ο περιορισμένος αριθμός διαθέσιμων πλοίων οδήγησε τους ναύλους σε οριακά υψηλότερα επίπεδα με τα φορτία scrap προς την Ανατολική Μεσόγειο να κυμαίνονται κοντά στα επίπεδα των $12Κ ημερησίως.

Παράλληλα, το κλίμα της αγοράς των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής παρέμεινε αμετάβλητο με υποτονική κινητικότητα και τα επίπεδα των ναύλων στα υπερατλαντικά ταξίδια να κυμαίνονται σε περίπου παρόμοια επίπεδα με εκείνα των τελευταίων αντίστοιχων ναυλώσεων ενώ παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Μεσόγειου/Μαύρης Θάλασσας καθώς σε fronthaul αλλά και backhaul ταξίδια παρέμεινε αμετάβλητη με διευρυμένη την διαθέσιμη χωρητικότητα κυρίως στην ανατολική Μεσόγειο.

Στην Άπω Ανατολή τώρα, η αγορά, ειδικά από τον Βόρειο Ειρηνικό βελτιώθηκε και η κινητικότητα αυξήθηκε καθώς κατά την διάρκεια της εβδομάδας ο αριθμός των φορτίων με ημερομηνίες Ιουλίου παρουσίασε μικρή αύξηση με αποτέλεσμα και οι ναύλοι να ενισχυθούν και σε πλοία τύπου Supramax διαθέσιμα στην Νότιο Κορέα να κυμανθούν κοντά στα $12Κ ημερησίως ενώ στα Ultramaxes κοντά στα $13Κ ημερησίως.

Παράλληλα, ο όγκος των backhaul φορτίων χάλυβα από την Βόρεια Κίνα παρέμεινε αμετάβλητος και έτσι στα Supramaxes οι ναύλοι σταθεροποιήθηκαν για τις πρώτες 65 ημέρες μεταξύ $7-8Κ ημερησίως ενώ προς τον κόλπο της Αμερικής κοντά στα μεσαία επίπεδα των $4Κ ημερησίως.

Επιπροσθέτως, υπό πτωτική πίεση βρέθηκε και η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας ενώ θα έχει ενδιαφέρον να δει κανείς ποια κατεύθυνση θα ακολουθήσει αφού δείχνει να εξαρτάται με την πορεία της αγοράς της Νοτίου Αφρικής. δηλαδή αν θα απορροφήσει τονάζ από την ανατολική ακτή της Ινδίας καθώς σε αντίθετη περίπτωση η διαθέσιμη χωρητικότητα θα επιβαρύνει την αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας.

Ενδεικτική αναφορά σε ναύλωση που έγινε ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 57,000 dwt διαθέσιμο στην Ταΐλάνδη για ταξίδι με φορτίο άνθρακα από την Ινδονησία προς την Κίνα στα $11Κ ημερησίως.

Τέλος, ενδεικτική αναφορά συμφωνίας που έγινε στις χρονοναυλώσεις περιόδου ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 56,700 dwt/2010 διαθέσιμο στην Κίνα για διάρκεια περίπου πέντε μηνών στα $12Κ ημερησίως.

Στα Handysize, η αγορά του Ατλαντικού κινήθηκε σε ήπιους τόνους με τους ναύλους του κόλπου της Αμερικής να παραμένουν σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα της προηγούμενης εβδομάδας.

Από την άλλη, στην αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής η διαθέσιμη χωρητικότητα φαίνεται να έχει περιοριστεί οπότε και αναμένεται σταδιακή βελτίωση στα επίπεδα των ναύλων.

Ενδεικτική αναφορά ναύλωσης που έγινε ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 38,000 dwt που ταξίδεψε με έρμα από την δυτική Αφρική στα $13Κ ημερησίως(aps).

Παράλληλα, στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία διαθέσιμα στην Ανατολική Μεσόγειο τα επίπεδα των ναύλων συγκριτικά με την προηγούμενη εβδομάδα βελτιώθηκαν καθώς σε ταξίδια προς τις ανατολικές ακτές της Αμερικής κυμάνθηκαν κοντά στα μεσαία των $9Κ ημερησίως.

Από την άλλη, η αγορά του Ειρηνικού παρουσίασε ύφεση με λίγα νέα φορτία ενώ η διαθέσιμη χωρητικότητα στην Νοτιοανατολική Ασία ήταν διευρυμένη με αρκετά διαθέσιμα πλοία σε θέσεις prompt να βρίσκονται προς αναζήτηση για καινούργια απασχόληση.

Επίσης, σε ήπιους τόνους κινήθηκε και η αγορά του Περσικού κόλπου με αρκετά διαθέσιμα πλοία σε θέσεις prompt και παράλληλα με έλλειψη αντίστοιχων φορτίων ενώ αρκετοί ναυλωτές έστρεψαν το ενδιαφέρον τους σε μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία αυτής της κατηγορίας για περίοδο είτε μικρής είτε μεγάλης διάρκειας και με προτίμηση σε εκείνα που διαθέτουν προδιαγραφές για μεταφορά ξυλείας.

Τέλος, αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά του Ινδικού ωκεανού με τους πλοιοκτήτες σε ταξίδια από την ανατολική Ινδία προς την Νοτιοανατολική Ασία να ζητάνε κοντά στα $8Κ ημερησίως ενώ οι ναυλωτές ήταν διατεθειμένοι να προσφέρουν κοντά στα $7Κ ημερησίως με παράδοση στο λιμάνι της απαίτησης τους.

bulker ναυλαγορά ναυτιλία
To panamax bulk carrier Ecostar (χωρητικότητας 75.149-dwt και κατασκευής 2007 στα κινέζικα ναυπηγεία
Hudong-Zhonghua Shipbuilding

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Ποιος Έλληνας εφοπλιστής αγοράζει πέντε πλοία της χρεοκοπημένης Toisa

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Γ. Κούστας: Θετικό το α’ τρίμηνο του έτους για τη Danaos. Τα οικονομικά στοιχεία

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Γ. Αλαφούζος: Στην τελική ευθεία η είσοδος της Okeanis στην αγορά του Όσλο


ΣΧΟΛΙΑ