• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    ναυλαγορά ναυτιλία


    Μικτές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 11-15 Ιουνίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, μικρές μεταβολές παρουσίασε η ναυλαγορά των πλοίων τύπου Capesize την εβδομάδα που πέρασε παρά την περιορισμένη κινητικότητα των ανθρακωρύχων στην Αυστραλία την Δευτέρα λόγω αργίας και με τον δείκτη BCI την Παρασκευή (15/6) να διαμορφώνεται στις 2,223 μονάδες με κέρδη της τάξεως των 72 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης.

    Παράλληλα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης έκλεισε στα $ 18,244 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολική άνοδο της τάξεως των $ 678.

    Συγκεκριμένα, η αγορά στο ξεκίνημα της εβδομάδας ήταν υποτονική λόγω της αργίας στην Αυστραλία αλλά και της έλλειψης φορτίων από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής.

    Παρόλα αυτά, ύστερα από δυο μέρες συνεχούς υποχώρησης των ναύλων σε όλες τις βασικές διαδρομές η αγορά στον Ατλαντικό ανέκαμψε με αποτέλεσμα ο δείκτης μέχρι το κλείσιμο στην διαδρομή (C3) από την Βραζιλία προς την Κίνα να διαμορφωθεί στα $ 19.71 ανά τόνο ενισχυμένος κατά $ 0.47 ανά τόνο σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας.

    Αντίθετα, στον Ειρηνικό, η κινητικότητα της αγοράς λόγω των διαφόρων αργιών κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα όμως οι ναύλοι κατάφεραν να διατηρήσουν την δυναμική τους. Παρόλα αυτά, ο δείκτης στην διαδρομή (C5) από την Δυτική Αυστραλία προς το Qingdao μέχρι το κλείσιμο υποχώρησε στα $ 7.99 ανά τόνο.

    Επίσης, στα υπερατλαντικά και fronthaul ταξίδια, παρόλο που το διαθέσιμο τονάζ του Βόρειου Ατλαντικού είχε αυξηθεί, οι ναύλοι παρουσίασαν άνοδο και κυμάνθηκαν στα υπερατλαντικά κοντά στα $19Κ ημερησίως ενώ στα fronthaul κοντά στα $33.5Κ ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, ανοδικά κινήθηκε και ο δείκτης (C17) της Νοτίου Αφρικής και διαμορφώθηκε στα $ 15.13 ανά τόνο ενισχυμένος κατά $ 0.65 ανά τόνο σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας.

    Ενδεικτική χρονοναύλωση που αναφέρθηκε στον Ειρηνικό ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 180,499 dwt/2018 με παράδοση στο Huanghua σε θέση spot για ταξίδι μέσω της δυτικής Αυστραλίας και επαναπαράδοση στην περιοχή Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $17,500 ημερησίως.

    Panamax/Kamsarmax

    Στον Βόρειο Ατλαντικό στο ξεκίνημα της εβδομάδας παρατηρήθηκε αύξηση των ορυκτών φορτίων από την Βαλτική και τις ανατολικές ακτές της Αμερικής καθώς και φορτία σιτηρών από τον κόλπο της Αμερικής με αποτέλεσμα ένας σημαντικός αριθμός του διαθέσιμου τονάζ να απορροφηθεί και οι ναύλοι σε fronthaul ταξίδια να οδηγηθούν σε υψηλότερα επίπεδα και σε πλοία παραδοτέα στο Γιβραλτάρ να κυμανθούν κοντά στα $20Κ ημερησίως ενώ στα κυκλικά ταξίδια Ατλαντικού περίπου μεταξύ $13,500-14,000 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Παρόλα αυτά, προς το τέλος της εβδομάδας οι τάσεις αυτές εξασθένησαν και ειδικά στα υπερατλαντικά ταξίδια οι ναύλοι κυμάνθηκαν κοντά στα $11Κ ημερησίως.

    Από την άλλη, οι ναύλοι σε ταξίδια των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής προς την Άπω Ανατολή συνέχισαν να κινούνται κοντά στα $16.5Κ+$650Κ με ημερομηνίες φόρτωσης αρχές Ιουλίου, ενώ αντίθετα σε πλοία διαθέσιμα τον Ιούνιο κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα.

    Παρόλα αυτά, καθώς το διαθέσιμο τονάζ που ταξιδεύει με έρμα προς την περιοχή και αναμένεται στα μέσα Ιουλίου δείχνει να έχει αρχίσει να διευρύνεται θα χρειαστεί αύξηση του όγκου των νέων φορτίων προκειμένου να αποφευχθεί η πτώση των ναύλων.

    Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι στην αγορά της Μαύρης Θάλασσας παρατηρήθηκε σημαντική κινητικότητα σε ταξίδια προς την Άπω Ανατολή και προς τον Ατλαντικό με αποτέλεσμα τα επίπεδα των ναύλων σε ταξίδια προς την Άπω Ανατολή με παράδοση στην Τουρκία να κυμανθούν κοντά στα μεσαία των $21Κ ημερησίως και στα υπερατλαντικά μεταξύ $13-13.5Κ ημερησίως ενώ προς το τέλος της εβδομάδας η αγορά παρουσίασε ύφεση.

    Η αγορά της Άπω Ανατολής την εβδομάδα που πέρασε παρουσίασε θετική εικόνα με τους ναύλους να ενισχύονται λόγω της υγιής ροής νέων φορτίων άνθρακα από την Ινδονησία και την Ανατολική Αυστραλία, ενώ καθώς οι ναυλωτές λόγω των αργιών ήθελαν να καλύψουν τις απαιτήσεις τους νωρίτερα αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι ναυλώσεις γενικά να κινηθούν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τις προηγούμενες.

    Έτσι, για παράδειγμα στα κυκλικά ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού με φορτία σιτηρών σε πλοία τύπου Panamax διαθέσιμα στην μεσαία Κίνα οι ναυλώσεις κινήθηκαν στα χαμηλά επίπεδα των $11Κ ημερησίως, ενώ σε πλοία τύπου Kamsarmax διαθέσιμα στην Βόρεια Κίνα για αντίστοιχο ταξίδι στα μεσαία επίπεδα των $11Κ ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, νοτιότερα, λόγω της ανοδικής πορείας της αγοράς των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής οι ναυλωτές προκειμένου να δελεάσουν τους πλοιοκτήτες να κρατήσουν τα πλοία τους στον Ειρηνικό χρειάστηκε να προσφέρουν υψηλότερους ναύλους έτσι ώστε να καλύψουν τις απαιτήσεις τους σε ταξίδια Ινδονησίας με φορτία άνθρακα.

    Τέλος, η κινητικότητα της αγοράς των Post-Panamaxes ήταν περιορισμένη όμως παρατηρήθηκε ισορροπία μεταξύ του διαθέσιμου τονάζ και των αντίστοιχων απαιτήσεων.

    Supramax/Ultramax

    Στον Ατλαντικό η αγορά του κόλπου της Αμερικής ήταν πιο δραστήρια σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων με ημερομηνίες Ιουνίου λιγότερος.

    Παρόλα αυτά, η κινητικότητα σε fronthaul ταξίδια ήταν ακόμη περιορισμένη με ενδεικτική αναφορά σε πλοίο χωρητικότητας 58,000 dwt που ναυλώθηκε σε μεγάλης διάρκειας ταξίδι με φορτίο σιτηρών προς την Νοτιοανατολική Ασία στα μεσαία επίπεδα των $20Κ ημερησίως.

    Δραστήρια ήταν και η αγορά των υπερατλαντικών ταξιδιών με αναφορά σε πλοίο τύπου Dolphin 64 που ναυλώθηκε από τις ανατολικές ακτές της Αμερικής για να φορτώσει σιτηρά από τον κόλπο της Αμερικής προς την Ευρώπη στα $ 16,500 ημερησίως.

    Από την άλλη, το κλίμα της αγοράς των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής ήταν θετικό με την κινητήριο δύναμη να είναι τα fronthaul ταξίδια όπου οι ναύλοι σε πλοία τύπου Ultramax κυμάνθηκαν περίπου στα $15Κ+$500ΒΒ.

    Παράλληλα, στην αγορά της Ευρώπης οι ναύλοι κινήθηκαν σε παρόμοια επίπεδα με τις τελευταίες αντίστοιχες ναυλώσεις, ενώ στην Μεσόγειο/Μαύρη Θάλασσα η αγορά παρέμεινε αμετάβλητη λόγω της έλλειψης φορτίων.

    Ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 56,680 dwt διαθέσιμο στο Τσανακαλέ τα μέσα Ιουνίου για ταξίδι μέσω της Μαύρης Θάλασσας με φορτίο σιτηρών και επαναπαράδοση στην περιοχή της ανατολικής Ινδίας-Ιαπωνίας στα $14Κ ημερησίως.

    Στον Ειρηνικό, η αγορά των Supramaxes παρουσίασε ύφεση λόγω των διαφόρων αργιών στην Ασία.

    Συγκεκριμένα, τα φορτία του Βόρειου Ειρηνικού ήταν λίγα ενώ από την άλλη ο αριθμό των διαθέσιμων πλοίων συνέχισε σταδιακά να αυξάνεται. Έτσι, οι ναύλοι σε πλοία τύπου Supramax διαθέσιμα στην Νότιο Κορέα από $12Κ υποχώρησαν στα επίπεδα των $11Κ ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, οι χαμηλότεροι ναύλοι των φορτίων νικελίου έδωσαν την ευκαιρία στους Operators να διαπραγματευτούν ανταγωνιστικότερους ναύλους στα φορτία χάλυβα.

    Αντίθετα, στα backhaul ταξίδια, ο όγκος των φορτίων χάλυβα κινήθηκε σε υγιή επίπεδα και καθώς αρκετοί πλοιοκτήτες/operators ενδιαφέρθηκαν να στείλουν τα πλοία τους στον Ατλαντικό οι ναύλοι σε ταξίδια προς την Μεσόγειο/Ευρώπη κυμάνθηκαν κοντά στα $8.5Κ ημερησίως.

    Παρά τα ικανοποιητικά επίπεδα της κινητικότητας η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας δεν βελτιώθηκε καθώς η αργία του Ραμαζάνι επηρέασε τον όγκο των spot φορτίων άνθρακα ενώ οι πλοιοκτήτες με πλοία σε θέσεις prompt αναγκάστηκαν να διαπραγματευτούν σε χαμηλότερα επίπεδα προκειμένου να ναυλώσουν τα πλοία τους.

    Έτσι, για παράδειγμα, σε πλοία τύπου Supramax οι ναύλοι σε κυκλικά ταξίδια Ινδονησίας κυμάνθηκαν κοντά στα $12Κ ημερησίως.

    Τέλος, η αγορά του Περσικού Κόλπου/Ινδίας παρουσίασε βελτίωση με τα πλοία τύπου Supramax παραδοτέα στον Περσικό κόλπο σε ταξίδια προς τις δυτικές ακτές της Ινδίας να ναυλώνονται μεταξύ $12.5Κ-13Κ ημερησίως ενώ προς την Νοτιοανατολική Ασία περίπου στα $12Κ ημερησίως.

    Στα Handysize, η αγορά του Ατλαντικού ήταν ανάμικτη καθώς στον κόλπο της Αμερικής και των ανατολικών ακτών της νοτίου Αμερικής οι ναύλοι παρουσίασαν βελτίωση ενώ αντίθετα από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού οι πλοιοκτήτες δυσκολεύτηκαν να ναυλώσουν τα πλοία τους.

    Στην Μαύρη Θάλασσα ο μεγάλος αριθμός των διαθέσιμων πλοίων οδήγησε τους ναύλους σε χαμηλότερα επίπεδα ενώ αρκετοί πλοιοκτήτες αποφάσισαν να στείλουν τα πλοία τους με έρμα προς την Ευρώπη καθώς οι ναύλοι εκεί διατήρησαν καλύτερη δυναμική.

    Από την άλλη, στην Άπω Ανατολή, παρατηρήθηκαν περισσότερα φορτία σιτηρών βόρειου Ειρηνικού, άνθρακα καθώς επίσης και χάλυβα από την βόρεια Κίνα προς την νοτιοανατολική Ασία όπως επίσης και φορτία σε backhaul ταξίδια.

    Έτσι, ενδεικτικά, πληροφορίες αναφέρθηκαν σε πλοίο χωρητικότητας 34,000 dwt διαθέσιμο στις δυτικές ακτές της Αμερικής το οποίο ναυλώθηκε για ταξίδι Βόρειου Ειρηνικού με φορτίο σιτηρών προς την Ιαπωνία στα $11Κ ημερησίως +$200Κ(ΒΒ).

    ναυλαγορά ναυτιλία

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Αδ. Πολέμης: Η νέα κίνηση του «πολυμήχανου» εφοπλιστή

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Χατζηπατέρας: Γιατί είπε όχι στο deal του 1,1 δισ. με την BW LPG

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Οικονόμου: Η νέα κίνηση αναδιάρθρωσης του στόλου της Dryships

     



    ΣΧΟΛΙΑ