• Shipping Data: Sponsored by Alpha Bulkers & Pantheon Tankers

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των tankers

    • Έλλη Πατέρα
    ναυτιλία ναυλαγορά


    Πτωτικές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς των πλοίων υγρού φορτίου στην πλειονότητα των διαδρομών κατά την εβδομάδα 22-26 Ιανουαρίου.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, οι τιμές των ναύλων στα πλοία τύπου VLCC την εβδομάδα που πέρασε παρουσίασαν περαιτέρω πτώση κυρίως λόγω της περιορισμένης κινητικότητας, ενώ παρά την μικρή αντίσταση που προέβαλαν οι πλοιοκτήτες των νεώτερης χρονολογίας πλοίων οι προσπάθειες απέβησαν μάταιες.

    Έτσι, οι τιμές των ναύλων σε παρτίδες των 270,000 τόνων προς την Κίνα υποχώρησαν 6.5 μονάδες και διαμορφώθηκαν μεταξύ WS43.5/44 ενώ παράλληλα σε παρτίδες των 280,000 τόνων σε ταξίδια cape/cape προς τον κόλπο της Αμερικής παρουσίασαν πτώση τριών μονάδων σε WS19.

    Στην Δυτική Αφρική η εβδομάδα κινήθηκε σε χαμηλούς τόνους με τις τιμές των ναύλων σε διαδρομές προς την Κίνα να κυμαίνονται κοντά σε WS 45.75 με πτώση τριών μονάδων σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ στον Περσικό Κόλπο ο υψηλός αριθμός απαιτήσεων γρήγορα απορροφήθηκε από την υπερπροσφορά των διαθέσιμων πλοίων.

    Παρόλα αυτά, η αγορά της Καραϊβικής ήταν πιο ελπιδοφόρα με περισσότερη κινητικότητα ενώ παράλληλα οι καθυστερήσεις στον κόλπο της Αμερικής είχαν ως αποτέλεσμα να αρχίσει να περιορίζεται ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Suezmaxes

    Στη συγκεκριμένη κατηγορία, παρά το γεγονός ότι η αγορά την εβδομάδα που πέρασε ήταν δραστήρια οι τιμές των ναύλων παρέμειναν σε χαμηλά επίπεδα.

    Στην Δυτική Αφρική οι τιμές των ναύλων σε παρτίδες των 130,000 τόνων προς την Ευρώπη υποχώρησαν περίπου 3.5 μονάδες και παρά τα ικανοποιητικά επίπεδα των απαιτήσεων που παρατηρήθηκαν, αναφορά έγινε σε συμφωνία από την Νιγηρία σε WS 52.5.

    Επιπροσθέτως, η αγορά της Μαύρης Θάλασσας παρέμεινε αδρανής με την τιμή σε παρτίδες των 130,000 τόνων προς την Μεσόγειο να κυμαίνονται στα επίπεδα των WS 62.5.

    Αframaxes

    Αναφορικά με τα Aframaxes, δραστήρια ήταν η αγορά της Μεσογείου την εβδομάδα που πέρασε με αρκετά πλοία να έχουν ναυλωθεί.Οι τιμές των ναύλων σε ταξίδια από την Μεσόγειο προς την Μαύρη Θάλασσα και πίσω διαμορφώθηκαν σε WS 110.

    Στο μεταξύ, στις περιοχές της Βόρειας Θάλασσας/Βαλτικής η κατάσταση δεν ήταν ικανοποιητική καθώς οι τιμές των ναύλων σε παρτίδες των 100,000 τόνων υποχώρησαν σε WS 87.5, ενώ σε διαδρομές εντός Βόρειας Θάλασσας σε παρτίδες των 80,000 τόνων στα χαμηλά επίπεδα των WS 100.

    Τέλος, ο περιορισμένος αριθμός απαιτήσεων στις παρτίδες των 70,000 τόνων από την Καραϊβική προς τον κόλπο της Αμερικής οδήγησε τις τιμές των ναύλων σε χαμηλότερα επίπεδα με την τιμή στην διαδρομή αυτή να κυμαίνεται σε WS 92.5, δηλαδή περίπου 30 μονάδες πιο κάτω σε σχέση με το προηγούμενο κλείσιμο.

    LR/MR

    Σχετικά με τα LR/MR, στην κατηγορία των Handysize, δυτικά του Σουέζ, παρατηρήθηκε εισροή φορτίων με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων από την Βόρεια Θάλασσα να ενισχυθούν.

    Επίσης, δραστήρια ήταν και η αγορά των MR με την τιμή στην διαδρομή από την Βόρεια Θάλασσα προς τις αμερικανικές ακτές να ενισχυθεί σε WS 160.

    Στην αγορά των LR1 παρατηρήθηκε αύξηση της κινητικότητας με αποτέλεσμα να επιτευχθούν αρκετές συμφωνίες και ο αριθμός των πλοίων σε θέσεις prompt από την Βόρεια Θάλασσα και την Μεσόγειο να περιοριστεί.

    Αντίθετα, η αγορά των LR2 κινήθηκε σε ηπιότερους ρυθμούς με την τιμή στην διαδρομή από την Βόρεια Θάλασσα προς την Ιαπωνία να υποχωρήσει σε $ 1.825 εκατ.

    Τώρα, ανατολικά του Σουέζ, την εβδομάδα που πέρασε η αγορά ήταν αρκετά δραστήρια ειδικά για τα MRs και τα LR1s, καθώς τα περισσότερα πλοία σε θέσεις prompt έχουν ήδη ναυλωθεί με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να κινηθούν ανοδικά κάτι το όποιο στήριξε και τις τιμές στα LR2s.

    Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι τιμές των ναύλων στα MRs αναμένεται να ενισχυθούν περαιτέρω το προσεχές διάστημα ενώ στα LR1s η εικόνα φαίνεται να είναι διαφορετική, καθώς πολλά ταξίδια είναι μικρής διάρκειας και έτσι ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων γρήγορα αναπαράγεται.

    Dirty Products

    Τέλος, στα Dirty products, η αγορά των Panamax την εβδομάδα που πέρασε κινήθηκε σε σταθερούς ρυθμούς με παροδική ενδυνάμωση που όμως εξασθένησε γρήγορα λόγω της υποτονικής αγοράς της Καραϊβικής με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων σε όλες οι βασικές διαδρομές στο κλείσιμο να διαμορφωθούν σε WS 105.

    tanker ναυτιλία

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:  Αγγ. Φράγκου: Κερδίζει το στοίχημα της Navios Containers. Τα επόμενα σχέδια της εταιρίας

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Έκπληξη από τον Γ. Μυτιληναίο: Παραλαβή νέου πλοίου και παραγγελία τριών ακόμη για την M/Maritime

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Χατζηπατέρας: Αλλαγές στη μετοχική σύνθεση της Dorian LPG. Ποιος βασικός μέτοχος αποχωρεί;



    ΣΧΟΛΙΑ