• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των tankers

    tanker ναυτιλία δεξαμενόπλοια ναυλαγορά


    Μικτές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς στην πλειονότητα των πλοίων υγρού φορτίου την εβδομάδα 23-27 Απριλίου 2018 με τα Suezmaxes να ενισχύονται.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές με μικρές διακυμάνσεις κινήθηκε η αγορά στα πλοία τύπου VLCC την εβδομάδα που πέρασε παρά το γεγονός ότι οι πλοιοκτήτες έκαναν προσπάθειες λόγω των αυξημένων τιμών στα καύσιμα να ωθήσουν τους ναύλους σε υψηλότερα επίπεδα.

    Παρόλα αυτά, λόγω της ενισχυμένης αγοράς των Suezmaxes την Δυτική Αφρική, η κινητικότητα προς το τέλος της εβδομάδας αυξήθηκε και έτσι το κλίμα έγινε θετικότερο με τους βασικούς παράγοντες όμως να παραμένουν προς όφελος των ναυλωτών.

    Στα SUEZMAXES η αγορά της Δυτικής Αφρικής ήταν αρκετά δραστήρια με τους ναύλους σε ταξίδια από την περιοχή προς τις Αμερικανικές ακτές να ενισχύονται κοντά σε WS 67.5, ενώ παράλληλα παρόμοια εικόνα παρουσίασαν και οι ναύλοι από την Μαύρη Θάλασσα.

    Από την άλλη, ηπιότερα κινήθηκε η αγορά της Άπω Ανατολής κατά την διάρκεια της εβδομάδας με τους ναύλους από τον Περσικό Κόλπο προς τις δυτικές ακτές της Ινδίας να υποχωρούν σε περίπου WS 65.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Στα AFRAMAXES, οι ναύλοι σε μερικές βασικές διαδρομές παρουσίασαν σημαντική άνοδο συμπεριλαμβανομένου και της Μαύρης Θάλασσας προς την Μεσόγειο όπως επίσης και στις εντός Μεσογείου διαδρομές όπου και ενισχύθηκαν σε περίπου WS 95, ενώ αντίθετα ηπιότερη εικόνα παρουσίασε η αγορά της Βαλτικής με τους ναύλους σε ταξίδια από την περιοχή προς την Βόρεια Θάλασσα να υποχωρούν σε περίπου WS 70.

    Στα LR1, η αγορά Ανατολικά του Σουέζ παρουσίασε θετικότερη εικόνα την εβδομάδα που πέρασε με τους ναύλους σε ταξίδια από τον Περσικό κόλπο προς την Ιαπωνία να διατηρούνται στα επίπεδα των WS 110.

    Από την άλλη στα LR2, οι τόνοι της αγοράς ήταν σχετικά ηπιότεροι αν και η αύξηση του αριθμού των νέων φορτίων βοήθησε τους πλοιοκτήτες με πλοία σε μεταγενέστερες ημερομηνίες να διατηρήσουν τις προσφορές τους σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με εκείνα που πρόσφατα επικράτησαν.

    Επίσης, στον Ατλαντικό η αγορά των LR γενικά σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα είτε παρέμεινε σταθερή είτε κινήθηκε πτωτικά με ενδεικτική την διαδρομή από το Rotterdam προς την Ιαπωνία όπου ο κατ ‘αποκοπή ναύλος υποχώρησε σε $ 1.7 εκατ.

    Παράλληλα η αγορά των MR στον Ατλαντικό σε ταξίδια από την Βόρεια Θάλασσα προς τις αμερικανικές ακτές ενισχύθηκε με τους ναύλους να κυμαίνονται σε περίπου WS 152.5 ενώ αντίθετα ανατολικά του Σουέζ η αγορά κινήθηκε υποτονικά καθώς η έλλειψη νέων φορτίων σε συνδυασμό με τον αυξημένο αριθμό των διαθέσιμων πλοίων άσκησε πτωτική πίεση με αποτέλεσμα στην διαδρομή από τον Περσικό κόλπο προς την Ανατολική Αφρική οι ναύλοι να υποχωρήσουν σε περίπου WS 135.

    Τέλος, στενότητα παρουσίασε η αγορά των dirty Panamaxes στην Ευρώπη με έλλειψη διαθέσιμων πλοίων σε θέσεις prompt στην περιοχή οδηγώντας έτσι τους ναύλους σε ταξίδια από την Μεσόγειο και την Βόρεια Θάλασσα προς τον κόλπο της Αμερικής σε υψηλότερα επίπεδα.

    Επιπροσθέτως, σύμφωνα με την άποψη των ίδιων αναλυτών τα επίπεδα αυτά αναμένεται να διατηρηθούν και το προσεχές διάστημα.

    tanker ναυλαγορά ναυτιλία

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Προκοπίου: Γιατί η Moody’s υποβαθμίζει το outlook της Dynagas

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πλοίο ελληνικής ναυτιλιακής βγαίνει στο σφυρί για χρέη

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Ισμήνη Παναγιωτίδη: Νέα super αγορά από την Pavimar

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ