• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Θετική εικόνα παρουσίασε η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 29 Ιανουαρίου – 2 Φεβρουαρίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, στην κατηγορία των Post-Panamax η αγορά παρέμεινε αμετάβλητη με τις τιμές των ναύλων να κυμαίνονται κοντά σε επίπεδα παρόμοια με εκείνα των τελευταίων αντίστοιχων συμφωνιών του προηγούμενου διαστήματος. Παρόλα αυτά, υπάρχει αισιοδοξία ότι μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά η αγορά θα βελτιωθεί.

    Στα Panamax τώρα, η αγορά, εν αναμονής των εορτασμών στην Κίνα,  κινήθηκε υποτονικά σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα.Παρόλα αυτά, η ζήτηση παρέμεινε σε υγιή επίπεδα και οι τιμές των ναύλων στην Ασία και τον Ατλαντικό κυμάνθηκαν κοντά στα επίπεδα των $ 9,000 ημερησίως, αν και πληροφορίες θέλουν ένα μικρό Panamax να έχει ναυλωθεί στην Ασία γύρω στα μεσαία επίπεδα των $ 9,000 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Την ίδια ώρα, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας  3500 TEU η αγορά συνεχίζει την σταθερή της πορεία με αρκετά από αυτά που βρίσκονται προς το τέλος υπάρχουσας συμφωνίας, να παρατείνουν για μεγαλύτερη χρονική περίοδο τη ναύλωση, όπως για παράδειγμα σε πλοίο υψηλής ψηκτικής ικανότητας και χωρητικότητας 3400 TEU με εξοπλισμό φόρτωσης, που συμφώνησε για περίοδο μέχρι και 12 μηνών κοντά στα επίπεδα των $ 10,000 ημερησίως για ταξίδια στην περιοχή της Μεσογείου και της Ευρώπης.

    Επίσης, αναφέρθηκε συμφωνία σε πλοίο τύπου Wenchong 3400 σε θέση prompt στην Μεσόγειο με Ευρωπαίο liner operator στα $ 9,000 ημερησίως, ενώ παράλληλα πληροφορίες θέλουν άλλο πλοίο τύπου Thyssen 3400 να έχει παρατείνει υφιστάμενη συμφωνία στα επίπεδα των $ 8,000 ημερησίως.

    Παράλληλα, στα πλοία χωρητικότητας των 2800 TEU, στην Απω Ανατολή οι τιμές των ναύλων παρέμειναν κοντά στα επίπεδα των $ 9,000 ημερησίως ενώ στον Ατλαντικό λίγο χαμηλότερα, με αναφορά σε συμφωνία πλοίου τύπου Wenchong 2700 με ημερομηνίες prompt για μικρή περίοδο στην Μεσόγειο στα $ 8,500 ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ ανά τον κόσμο παρέμεινε περιορισμένη, καθώς ακόμη και τα λίγα πλοία που αναμένονται σύντομα να είναι διαθέσιμα, πιθανότατα θα παρατείνουν τις υπάρχουσες συμφωνίες τους.

    Ως αναφορά τα πλοία χωρητικότητας των 2500 TEU, θετικά δείχνουν τα σημάδια για την πορεία της αγοράς όπως υποδυκνύει η τελευταία συμφωνία που πραγματοποιήθηκε σε μοντέρνο πλοίο τύπου Sdari 2500 σε επίπεδα πάνω από $ 12,000 ημερησίως καθώς και σε άλλο πλοίο τύπου YZJ 2500 σε παράταση συμφωνίας για μεγάλη περίοδο λίγο πιο κάτω από τα $ 10,000 ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, η συνεχής έλλειψη εναλλακτικών επιλογών από την μεριά των ναυλωτών σε όλες τις κύριες περιοχές απασχόλησης της κατηγορίας αυτής, συμφωνά με τους αναλυτές,
    δίνει το πλεονέκτημα στους πλοιοκτήτες να οδηγήσουν τις τιμές των ναύλων σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα.

    Αναφορικά με τα πλοία χωρητικότητας 1700 TEU, υπήρξε η αίσθηση ότι οι υψηλοί ρυθμοί που κινήθηκε η αγορά το προηγούμενο διάστημα δείχνουν σημάδια επιβράδυνσης. Παρόλα αυτά, η ζήτηση όπως επίσης και οι τιμές των ναύλων διατηρήθηκαν σε υγιή επίπεδα, παρόμοια με εκείνα των τελευταίων συμφωνιών.

    Έτσι, για παράδειγμα, σε πλοία τύπου Wenchong 1700 οι τιμές των ναύλων σε όλες τις περιοχές διαμορφώθηκαν από τα χαμηλά μέχρι και τα μεσαία επίπεδα των $ 9,000 ημερησίως.

    Από την άλλη, παρατηρήθηκε ότι όλο και περισσότεροι liner operators επικεντρώνονται σε μοντέρνα, eco τύπου πλοία, καθώς αναμένονται αυξήσεις στις τιμές fuel.

    Τέλος, στα πλοία χωρητικότητας 700-1100 TEU, στη Ασία τα επίπεδα της ζήτησης, παρά την επικείμενη Κινεζική Πρωτοχρονιά, παραμένουν σε υψηλά επίπεδα με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να συνεχίσουν να ενισχύονται.

    Για παράδειγμα, αναφορά έγινε σε παράταση υπάρχουσας συμφωνίας στην Άπω Ανατολή σε πλοίο τύπου Daesun 1000 για περίοδο 3,5-5 μήνες στα $ 8,000 ημερησίως, ναύλος βελτιωμένος κατά $ 500 σε σχέση με την προηγούμενη αντίστοιχη συμφωνία.

    Στο μεταξύ, στην Καραιβική οι πλοιοκτήτες των πλοίων τύπου CV 1100s ή και παρόμοιου τύπου πλοίων, προσπαθούν να πετύχουν ναύλους της τάξεως των $ 8,500 ημερησίως και παραπάνω, καθώς η ζήτηση από τους liner operators παραμένει ισχυρή ενώ παράλληλα δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου ανταγωνισμός από άλλα διαθέσιμα πλοία.

    ναύλοι ναυλαγορά ναυτιλία
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “YM Los Angeles” της Diana Containerships είναι χωρητικότητας 4.932-teu και κατασκευής του έτους 2006

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Aγγ. Φράγκου: Αυτός είναι ο επενδυτής που «ποντάρει» στη Navios Acquisition

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Richard Rivlin (VesselsValue): Οι κλάδοι της ναυτιλίας που θα πρωταγωνιστήσουν το 2018

     ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ο νέος παίκτης στην ελληνική αγορά του dry bulk που πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ