• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Μικτές οι ταχύτητες της ναυλαγοράς των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 30 Απριλίου-4 Μαΐου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, στην κατηγορία των Post-Panamaxes και συγκεκριμένα στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία μεταξύ 5000-7000 TEU η κινητικότητα της αγοράς παραμένει σε ικανοποιητικά επίπεδα, με μερικά πλοία να βρίσκονται υπό διαπραγμάτευση σε βελτιωμένα επίπεδα.

    Επιπροσθέτως, στην Ασία αναμένεται η αγορά να παραμείνει ενεργή καθώς υπάρχουν ακόμη αρκετές ακάλυπτες απαιτήσεις για τους μήνες Μαΐου/Ιουνίου.

    Αντίθετα, στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία η εικόνα της αγοράς ήταν διαφορετική με αρκετά πλοία σε θέσεις spot/prompt να ψάχνουν για απασχόληση οπότε και για να αλλάξει το κλίμα ξανά θα χρειαστεί μικρή αύξηση των απαιτήσεων.

    Στην κατηγορία των Panamaxes, η αγορά στα μικρότερης αλλά και μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία ενεργοποιήθηκε και πάλι με αρκετές απαιτήσεις να παραμένουν ακάλυπτες ενώ παράλληλα η διαθεσιμότητα σε τονάζ δείχνει να έχει στενέψει, με τα επίπεδα των ναύλων στην Ασία στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία να πλησιάζουν τα $ 12Κ και στα μεγαλύτερης τα $ 13Κ, φράγμα για το οποίο υπήρξαν πληροφορίες ότι σύντομα θα ξεπεραστεί.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Από την άλλη στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU, οι ναυλώσεις διατηρήθηκαν στα μεσαία επίπεδα των $ 11Κ ενώ αναμένεται στο προσεχές μέλλον να υπάρξει μικρή βελτίωση καθώς το ενδιαφέρον των ναυλωτών σε αυτή την κατηγορία παραμένει αμείωτο.

    Παράλληλα, στα πλοία χωρητικότητας των 2800 TEU η κινητικότητα της αγοράς ήταν αυξημένη με αναφορές σε αρκετές συμφωνίες και με τους ναύλους να κυμαίνονται στα μεσαία επίπεδα των $ 11-12Κ ημερησίως, ενώ αναμένεται περαιτέρω άνοδος καθώς δεν υπάρχουν σημάδια επιβράδυνσης της αγοράς σε αυτή την κατηγορία.

    Στο μεταξύ, καθώς ο αριθμός στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 2500 TEU που αναμένεται να είναι διαθέσιμα στο προσεχές μέλλον παραμένει αρκετά περιορισμένος, οι πλοιοκτήτες φαίνεται πλέον ότι στοχεύουν να εδραιώσουν τους ναύλους στα $ 12Κ.

    Επίσης, στον Ατλαντικό υπήρξαν πληροφορίες για διαπραγμάτευση πλοίου υψηλών ψυκτικών δυνατοτήτων στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $ 12Κ.

    Αντίθετα, με μικτές ταχύτητες κινήθηκε η αγορά στα πλοία χωρητικότητας των 1700 TEU καθώς οι ναύλοι ανάλογα με τις περιοχές απασχόλησης παρουσίασαν οριακή βελτίωση.
    Ενδεικτικά, στην Ασία αναφέρθηκε επέκταση υπάρχουσας συμφωνίας σε πλοίο πρότυπου τύπου Wenchong για περίοδο 4-6 μήνες στα μεσαία επίπεδα των $ 10Κ.

    Στην Μεσόγειο αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου τύπου Wenchong για περίοδο 4-5 μηνών στα $ 10,650 ημερησίως, ναύλος οριακά υψηλότερος σε σχέση με παρόμοια τελευταία ναύλωση ενώ παράλληλα στην Καραϊβική δεν υπήρξαν σχετικές αναφορές καθώς προς το παρόν υπάρχει έλλειψη διαθέσιμων πλοίων.

    Παρόλα αυτά, οι αναλυτές επισημαίνουν ότι καθώς μερικά πλοία πλησιάζουν τον μέγιστο χρόνο ναύλωσης τους, με ενδιαφέρον περιμένουν να δουν οι διαπραγματεύσεις σε ποια επίπεδα θα κινηθούν.

    Τέλος, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 700-1100 TEU, και συγκεκριμένα στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία η αγορά ειδικά της Ασίας κινήθηκε σε ήπιους τόνους με τους ναύλους στα πλοία τύπου eco να κυμαίνονται στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $ 9Κ.

    Στην Μεσόγειο αναφορά έγινε σε επέκταση υπάρχουσας συμφωνίας με την CMA CMG σε πλοίο τύπου CV 1100 για περίοδο 3-5 μήνες στα $ 8,300 ημερησίως, επίπεδα παρόμοια με εκείνα των τελευταίων αντίστοιχων ναυλώσεων σε πλοία που διαθέτουν εξοπλισμό φόρτωσης.

    Επιπροσθέτως, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία της κατηγορίας των 700 TEU δεν υπήρξαν σχετικές αναφορές παρά μόνο ότι η τελευταία ναύλωση στην Ασία κυμάνθηκε στα μεσαία επίπεδα των $ 5 Κ.

    ναύλοι ναυλαγορά ναυτιλία

     

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αρ. Πίττας: Κίνηση ενίσχυσης της ρευστότητας για την Euroseas

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πλοίο ελληνικής ναυτιλιακής βγαίνει στο σφυρί για χρέη

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: B. Βαρδινογιάννης: Συνεχίζει τη διεύρυνση του στόλου της η Avin. Όλες οι λεπτομέρειες



    ΣΧΟΛΙΑ