Ναυτιλία

Τι δείχνει η περίπτωση της Toisa για τα πλοία OSV

  • Ιάσων Στατήρης

Το πλοίο Sea Cheetah τύπου OSV της Deep Sea


Οι αγοραστές πλοίων ανεφοδιασμού υπεράκτιων μονάδων (OSV) της χρεοκοπημένης Toisa του Γρηγόρη Καλλιμανόπουλου έχουν εξασφαλίσει σημαντικά discounts στις πρόσφατες δημοπρασίες, όμως οι πλοιοκτήτες πρέπει να έχουν επίγνωση των αλλαγών στην αγορά όταν επιχειρούν να διαπραγματευτούν συμφωνίες, σημειώνει σε ανάλυσή του ο Ferenc Pasztor της Maritime Strategies International (MSI), συγκρίνοντας τις τιμές αναγκαστικής πώλησης των πλοίων της Toisa με τις δίκαιες τιμές της αγοράς.

Οι δυσκολίες που καταγράφονται στην αγορά offshore έχει οδηγήσει σε κάποιες εξαιρετικά χαμηλές τιμές που προσφέρονται για πωλήσεις assets, με τις πωλήσεις χρεοκοπίας να αναδεικνύονται σε πλούσιο πεδίο δράσης για επίδοξους κυνηγούς ευκαιριών”, επισημαίνει ο Pasztor, συνεχίζοντας: “Ωστόσο, ενώ για τους τομείς της εμπορικής ναυτιλίας και τα πιο ρευστά τμήματα της αγοράς υποστήριξης υπεράκτιων μονάδων τα discounts σε πωλήσεις χρεοκοπίας είναι σχετικά γνωστά, η αντίστοιχη τιμή για πιο σύνθετα και μη ρευστά υποθαλάσσια assets παρέμενε μέχρι πρόσφατα άγνωστη”.

Ο ίδιος εξηγεί πως η περίπτωση της Toisa μας δείχνει ποια assets είναι ικανά να πωληθούν κοντά στις τιμές της αγοράς σε μια αναγκαστική πώληση, και ποια όχι. Ο Pasztor συμπεραίνει ότι τα εξειδικευμένα πλοία OSV μπορεί να είναι προβληματικά σε δύσκολες αγορές, με τα μεγαλύτερα τέτοια πλοία της Toisa, το πολυλειτουργικό DSV Toisa Proteus (χωρητικότητας 8.700 dwt, κατασκευής 2002) και το πλοίο υποστήριξης Toisa Pegasus (χωρητικότητας 131 loa, κατασκευής 2008) να πωλούνται με τα μεγαλύτερα discounts, 36,5% και 33,6% αντίστοιχα.

Μεγάλο ήταν το discount και στην πώληση του DSV Toisa Perseus (χωρητικότητας 6.350 dwt, κατασκευής 1998) φτάνοντας το 33,3%.

Σημειωτέον ότι από τον στόλο της χρεοκοπημένης Toisa έχω ήδη πωληθεί 20 τάνκερ και πλοία ξηρού φορτίου, προκειμένου να αποπληρωθούν τα χρέη της, ενώ έχουν επίσης πωληθεί 4 πλοία PSV. Σύμφωνα με το TradeWinds, άλλα 12 πλοία OSV αναμένεται να έχουν πωληθεί πριν τα τέλη Φεβρουαρίου, μεταξύ αυτών τα Toisa Independent (χωρητικότητας 4.400 dwt, κατασκευής 2003) και Toisa Invincible (χωρητικότητας 4.700 dwt, κατασκευής 1998).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Γ. Μελισσανίδης: Η απροσδόκητη κίνηση της Aegean Shipping

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μία ακόμη παγκόσμια πρωτιά για τον εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Αύξηση των πλοίων του ελληνικού νηολογίου το 2018