• Ναυτιλία

    Γ. Μελισσανίδης: Η απροσδόκητη κίνηση της Aegean Shipping

    Γιώργος Μελισσανίδης

    Γιώργος Μελισσανίδης


    To ένα από τα τέσσερα πλοία του λεγόμενου “πράσινου στόλου” της πούλησε, σύμφωνα με πληροφορίες, η ναυτιλιακή Aegean Shipping Management, συμφερόντων της οικογένειας Μελισσανίδη.

    Σύμφωνα με την εταιρεία Allied Shipbroking, η Aegean Shipping προχώρησε στην πώληση του χωρητικότητας 50,885 dwt πλοίου Green Hellas κατασκευής 2014, σε Κινέζους αγοραστές, έναντι 26 εκατ. δολαρίων.

    Η εταιρεία της οικογένειας Μελισσανίδη είχε παραγγείλει τέσσερα δεξαμενόπλοια MR2, συμπεριλαμβανομένου και του Green Hellas, το 2012 στο ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας Daesun Shipbuilding. Τα πλοία (το προαναφερόμενο και τα Green Sky, Green Planet, Green Sea), παραδόθηκαν στη ναυτιλιακή το 2014, ενώ το 2015 ναυλώθηκαν στην Stena Weco με πενταετή σύμβαση, έναντι, σύμφωνα με πληροφορίες, 16.500 δολαρίων ημερησίως.

    Αν και η Stena Weco είχε, με βάση τη συμφωνία, το δικαίωμα εξαγοράς των πλοίων από το 2018 και έπειτα, σε τιμές μεταξύ των 25 εκατ. δολ. και 33 εκατ. δολ., δεν προχώρησε σε ανάλογη κίνηση.

    Παρά το γεγονός ότι η Aegean Shipping είναι αρκετά δραστήρια στη second hand αγορά, τόσο στις αγορές όσο και στις πωλήσεις πλοίων, ποτέ στο παρελθόν δεν είχε πουλήσει πλοίο τόσο καινούργιας κατασκευής όσο το Green Hellas.

    Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία παρέλαβε τις προηγούμενες ημέρες το χωρητικότητας 113,000-dwt νεότευκτο τάνκερ Green Aura, το δεύτερο από τα δύο aframaxes που είχε παραγγείλει στο ναυπηγείο της Cosco Shipyard Heavy Industry. Το πρώτο, το χωρητικότητας 113,000-dwt Green Attitude (κατασκευής 2018) το είχε παραλάβει τον περασμένο Οκτώβριο και αμέσως το ενέταξε στο pool της αμερικανικής εταιρίας Mjolner Shipping.

    Η κίνηση στην αγορά ξηρού φορτίου

    Το Σεπτέμβριο του 2017, η Aegean Shipping Management, υπέγραψε σύμβαση με το κινεζικό ναυπηγείο Cosco Zhoushan, για την κατασκευή τεσσάρων νεότευκτων-υπερσύγχρονων πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου (χωρητικότητας 82.000-dwt).

    Η παράδοση των πλοίων αναμένεται να ξεκινήσει το 2019 και να ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2020.

    Μάλιστα, στο συμβόλαιο περιλαμβάνεται η option για την κατασκευή τεσσάρων ακόμη φορτηγών πλοίων.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Μία ακόμη παγκόσμια πρωτιά για τον εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Αλαφούζος: Νέα συμφωνία από την Okeanis Eco Tankers

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Aegean Marine Petroleum: Αυτό είναι το νέο, τελικό σχέδιο αναδιάρθωσης της εταιρείας

     



    ΣΧΟΛΙΑ