• Ναυτιλία

    Κανελλόπουλος (Nereus Shipping): Οι ναυτιλιακές εταιρείες πρέπει να επενδύσουν σε πλοία LNG, LPG και LCO2 carriers

    Κώστας Κανελλόπουλος - Γιάννης Θεοδωρόπουλος

    Κώστας Κανελλόπουλος – Γιάννης Θεοδωρόπουλος


    Το ταξίδι του πετρελαίου από την εξόρυξη στην παραγωγή, τη θαλάσσια μεταφορά και τελικώς την κατανάλωσή του βρέθηκε στο επίκεντρο επιμορφωτικής συνάντησης που διοργάνωσε η Isalos.net.

    Η διάλεξη αποτελεί την πρώτη από μια σειρά άλλων που θα ακολουθήσουν κατά τη διάρκεια του νέου εκπαιδευτικού έτους.

    Η εκδήλωση με τίτλο «Ο δρόμος του μαύρου χρυσού: Από την παραγωγή στην κατανάλωση και ο ρόλος της ναυτιλίας» πραγματοποιήθηκε στον φιλόξενο χώρο του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, με τη χορηγία της Tototheo Maritime. Εισηγητής της εκδήλωσης ήταν ο καπτ. Κώστας Κανελλόπουλος, Managing Director της Nereus Shipping S.A.

    Κατά την διάρκεια της διάλεξης, ο καπτ. Κώστας Κανελλόπουλος αναφέρθηκε στα γεωλογικά χαρακτηριστικά του μαύρου χρυσού, περιγράφοντας την όλη διαδικασία εξόρυξής του η οποία σύμφωνα με τον ίδιο είναι πολυδάπανη και πολύπλοκη, καθώς και στην αξιοποίηση του πετρελαίου ως τελικού προϊόντος ύστερα από μία σειρά βημάτων.

    Ο καπτ. Κώστας Κανελλόπουλος εστίασε επίσης στη λειτουργία των διυλιστηρίων, τα οποία πλέον εγκαθίστανται όλο και πιο κοντά στις χώρες παραγωγής μετά από σχετικές περιβαλλοντικές εγκρίσεις. Ειδική αναφορά έκανε στο διυλιστήριο Jamnagar, το οποίο τοποθετεί την Ινδία στον χάρτη των πετρελαϊκών παραγώγων και την καθιστά ρυθμιστή των εξελίξεων.

    Σημαντική έμφαση δόθηκε επίσης στην επικινδυνότητα του φορτίου η οποία έχει ως αποτέλεσμα τα πρότυπα επιθεώρησης στα πλοία να αυστηροποιούνται υπό το SIRE 2.0 και το TMSA.

    Ο managing director της Nereus, με μακρά εμπειρία στη διαχείριση δεξαμενόπλοιων, υπογράμμισε ότι η βασική διαφορά του SIRE 2.0 με το SIRE 1.0, που εισήχθη το 1993 από τον OCIMF, είναι ότι στο SIRE 2.0 ο ανθρώπινος παράγοντας αποκτά πλέον κεντρικό ρόλο. Άλλωστε «τα πλοία είναι τόσο καλά όσο οι άνθρωποι που έχουν πάνω τους» είχε τονίσει ο ιδρυτής της Nereus Shipping Κώστας Μ. Λεμός σε άρθρο του στα Ναυτικά Χρονικά τη δεκαετία του ’70.

    Από την άλλη, το TMSA αποτελεί ένα σύστημα αυτοαξιολόγησης για τις διαχειρίστριες εταιρείες δεξαμενόπλοιων. Σε κάθε περίπτωση, SIRE και TMSA έχουν βελτιώσει αισθητά τη λειτουργία και την ασφάλεια των δεξαμενόπλοιων.

    Κλείνοντας την εισήγησή του, ο καπτ. Κώστας Κανελλόπουλος αναφέρθηκε περιληπτικά στα κυριότερα routes των διαφορετικών τύπων δεξαμενόπλοιων σημειώνοντας ότι ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι νέες χώρες εισέρχονται στον χάρτη των ροών πετρελαίου όπως η Βραζιλία και η Γουιάνα. Μετά από σχετική ερώτηση, o καπτ. Κώστας Κανελλόπουλος ανέφερε ότι οι ΑΠΕ θα εισχωρήσουν δυναμικά στο ενεργειακό μείγμα και η χρήση του πετρελαίου θα μειωθεί. Στο πλαίσιο αυτό, διατύπωσε την άποψη ότι οι ναυτιλιακές επενδύσεις θα πρέπει να κατευθυνθούν σε πλοία όπως LNG, LPG carriers και LCO2 carriers. «Δεν θα ξαναδούμε τη δόξα του πετρελαίου, δεν θα ξαναδούμε τη δόξα των γκαζάδικων μακροπρόθεσμα, αν και βραχυ-μεσοπρόθεσμα η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων θα είναι καλή», κατέληξε.

    Δείτε το βίντεο της εκδήλωσης:

    Διαβάστε επίσης:

    Imperial Petroleum (Χάρης Βαφειάς): Επαναγορά μετοχών αξίας 1,9 εκατ. δολαρίων

    ΟΛΠ: Εκτίναξη καθαρών κερδών στα 65,8 εκατ. στο εννεάμηνο

    H TEN του Νίκου Τσάκου παραλαμβάνει και δεύτερο νεότευκτο δεξαμενόπλοιο



    ΣΧΟΛΙΑ