• Ναυτιλία

    Θ. Βενιάμης: Στα διαλυτήρια το παλαιότερο capesize της Golden Union

    • Εριέττα Κομνηνού
    Ένωση Εφοπλιστών: Ποιος θα διαδεχθεί τον Βενιάμη; Όλα τα ονόματα και το παρασκήνιο

    Ο κ. Θεόδωρος Βενιάμης, πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών


    Στα διαλυτήρια οδηγήθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, το παλαιότερης κατασκευής πλοίο capsize του στόλου της ναυτιλιακής Golden Union, συμφερόντων του εφοπλιστή Θεόδωρου Βενιάμη.

    Στο εβδομαδιαίο της report η Allied Shipbroking αναφέρει ότι το χωρητικότητας 172,492 dwt φορτηγό πλοίο Crassier, κατασκευής 2000, πουλήθηκε έναντι 406 δολ. ανά ldt, περίπου 8,5 εκατ. δολάρια, στο Μπαγκλαντές.

    Ο πλοιοκτήτης είχε πουλήσει τελευταία φορά πλοίο του για scrap το Νοέμβριο 2014, όταν απέσυρε το χωρητικότητας 88,300-dwt post-panamax φορτηγό πλοίο Aghios Makarios (κατασκευής 1987), με προορισμό το Πακιστάν και τιμή πώλησης τα 460 δολάρια ανά ldt.

    Αν επιβεβαιωθεί η συναλλαγή, τα επόμενα παλαιότερης κατασκευής πλοία του στόλου της Golden Union, θα είναι το χωρητικότητας 171,400-dwt Captain Veniamis (κατασκευής 2001) και το αδελφό πλοίο του CIC Pride (κατασκευής 2002).

    Αναλυτές αναφέρουν ότι οι τιμές πάνω από τα 400 δολάρια ανά ldt μπορεί να είναι ελκυστικές για τους πλοιοκτήτες των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, δεδομένου ότι τα ναύλα για αυτά τα πλοία είναι αδύναμα. “Η πρώτη εβδομάδα του 2020 δείχνει να έχει φέρει και πάλι κάποια αισιοδοξία για την αγορά ανακύκλωσης, με την αυξημένη ζήτηση να επιστρέφει στο προσκήνιο”, αναφέρει η Clarksons στο εβδομαδιαίο της report.

    Ένας άλλος λόγος αναζωπύρωσης του ενδιαφέροντος είναι η αύξηση στις τιμές χάλυβα, κυρίως στο Μπαγκλαντές.

    “Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί το γεγονός ότι σύμφωνα με τα reports, το Πακιστάν αποτελεί και πάλι μία βιώσιμη εναλλακτική λύση ανακύκλωσης εκτός από την Ινδία και το Μπαγκλαντές, αν και ορισμένες πωλήσεις που κατά πληροφορίες έχουν γίνει στη συγκεκριμένη χώρα, δεν έχουν επιβεβαιωθεί”, αναφέρει η Clarksons.

     Οι αγορές μεταχειρισμένων

    Υπενθυμίζεται ότι κατά τους τελευταίους μήνες του 2019, η Golden Union ενίσχυσε το στόλο της με την εξαγορά τριών μεταχειρισμένων πλοίων, σύμφωνα με ναυλομεσίτες.

    Πληροφορίες έκαναν λόγο για την απόκτηση του πλοίου Gu Imabari (χωρητικότητας 76.600 dwt, κατασκευής 2009), τον Δεκέμβριο, χωρίς να γίνει γνωστό το κόστος της εξαγοράς. Λίγο νωρίτερα, η εταιρεία αγόρασε δύο post-panamaxes από τον όμιλο Noble με έδρα το Χονγκ Κονγκ. Το Ocean Garnet (χωρητικότητας 92.500 dwt, κατασκευής 2010) φέρεται να κόστισε 13,7 εκατ. δολάρια και το Ocean Sapphire (χωρητικότητας 93.000 dwt, κατασκευής 2012) εκτιμάται ότι αγοράστηκε έναντι 14,9 εκατ. δολαρίων.



    ΣΧΟΛΙΑ