• Ναυτιλία

    Τεστ αντοχής για τα ναυπηγεία. Πώς κινήθηκαν οι νέες παραγγελίες το 2017

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Παρά την μικρή αύξηση στις νέες παραγγελίες, το 2017 αποτέλεσε μία ακόμη δύσκολη χρονιά για τα περισσότερα ναυπηγεία, αρκετά από τα οποία δοκιμάζουν τις αντοχές τους. Ορισμένοι κλάδοι έδειξαν σημάδια βλετίωσης, ενώ περιορισμένες ήταν και οι παραδόσεις νεότευκτων.

    Αν και οι νέες συμβάσεις ήταν περισσότερες πέρυσι από τα χαμηλά επίπεδα του 2016, όταν παραγγέλθηκαν μόνο 604 πλοία, τα ναυπηγεία εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν δύσκολες συνθήκες, σύμφωνα με τους Clarcksons. Πέρυσι έγιναν 902 παραγγελίες συνολικής χωρητικότητας 72,8 εκατ. dwt παγκοσμίως, τρίτη χρονιά στα τελευταία 20 χρόνια, που κυμάνθηκαν κάτω από τις 1.000.

    Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρέθηκαν τα φορτηγά πλοία, καθώς υπεγράφησαν συμφωνίες για την κατασκευή 286 πλοίων. Ακολούθησαν τα δεξαμενόπλοια, με τις νέες παραγγελίες να ανέρχονται σε 271, αρκετά χαμηλότερα, ωστόσο, από τα επίπεδα του 2015.

    Στο μεταξύ, τα νεότευκτα boxships παρουσίασαν λιγότερα σημάδια βελτίωσης, καθώς έγιναν παραγγελίες για μόλις 108 πλοία. Για μεταφορά αερίου οι παραγγελίες ανήλθαν σε 39 πλοία.

    Οι Κινέζοι κατασκευαστές κέρδισαν τη μερίδα του λέοντος στις νέες συμφωνίες το 2017, καθώς ανέλαβαν την πλειονότητα των παραγγελιών φορτηγών πλοίων (9,2 εκατ. CGT).

    Oι παραγγελίες στα κορεατικά ναυπηγεία βελτιώθηκαν από τα ιστορικά χαμηλά του 2016, αλλά παρέμειναν περιορισμένες (6,4 εκατ. CGT), ενώ στα ιαπωνικά ναυπηγεία έγιναν λιγότερες συμβάσεις ( 2 εκατ. CGT).

    Η περιορισμένη κινητικότητα των νέων παραγγελιών, έχει οδηγήσει σε αδράνεια αρκετά ναυπηγεία και είναι πιθανόν να οδηγήσει στο κλείσιμο τους.

    Η συνολική παραγωγή των ναυπηγείων ανήλθε στα 97 εκατομμύρια dwt, αν και η «μη παράδοση» του προγραμματισμένου βιβλίου παραγγελιών ήταν σημαντική φτάνοντας στο 30% από πλευράς χωρητικότητας dwt.

    Στις διαλύσεις πλοίων, παρά το δυνατό ξεκίνημα της περυσινής χρονιάς, στο σύνολο του 2017 η συνολική δραστηριότητα αποσύρσης μειώθηκε κατά 21% σε χωρήτικότητα, στα 35,2 εκατ. dwt.

    Έτσι, η συνολική ανάπτυξη του στόλου παρέμεινε σχετικά σταθερή στο 3,3%, ελαφρώς ταχύτερη από το 2916, αλλά πολύ χαμηλότερη από τα επίπεδα προ του 2015. Η μεταφορική ικανότητα του παγκόσμιου στόλου ανήλθε στα 1.924,0 εκατ. dwt στο τέλος του έτους, με την ανάπτυξη του στόλου να παραμένει σταθερή στους τομείς της μεταφοράς αερίου και των δεξαμενόπλοιων.

    “Οι μειώσεις της χωρητικότητας παραμένουν, αλλά πολλά ναυπηγεία εξακολουθούν να ελπίζουν για νέες παραγγελίες. Αν και η επίτευξη νέων συμφωνιών έχει αυξηθεί ελαφρώς, οι συνθήκες παραμένουν δύσκολες και οι ναυπηγοί θα ελπίζουν για περαιτέρω σημάδια βελτίωσης της αγοράς κατά το επόμενο έτος “, επισημαίνουν οι αναλυτές της Clarksons.

     ναυλαγορά ναυτιλία

     

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ν. Τσάκος: Ποια είναι η εταιρεία που αγόρασε τα δύο τάνκερ suezmax της TEN

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Λιβανός: Κεφάλαια 111 εκατ. ευρώ στα ταμεία της GasLog Partners

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Οι νέες κινήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών στα LR1 tankers

     



    ΣΧΟΛΙΑ