• Ναυτιλία

    Οι 6 εφοπλιστές που έχουν ρευστό πάνω από $2 δισ. – Υψηλά κέρδη και μερίσματα από τις εισηγμένες ναυτιλιακές

    Βαγγέλης Μαρινάκης (Capital Product Partners) - Κωστής Κωνσταντακόπουλος (Costamare Inc.) - Πόλυς Β. Χατζηιωάννου (Safe Bulkers) - Ανδρέας Μιχαλόπουλος (Performance Shipping Inc) - Σεμίραμις Παληού (Diana Shipping Inc.) - Σταμάτης Τσαντάνης (Seanergy Maritime Holdings Corp.) - Αριστείδης Πίττας (Euroseas) - Χάρης Βαφειάς (Imperial Petroleum) - Γιάννης Κούστας (Danaos Corporation)

    Βαγγέλης Μαρινάκης (Capital Product Partners) – Κωστής Κωνσταντακόπουλος (Costamare Inc.) – Πόλυς Β. Χατζηιωάννου (Safe Bulkers) – Ανδρέας Μιχαλόπουλος (Performance Shipping Inc) – Σεμίραμις Παληού (Diana Shipping Inc.) – Σταμάτης Τσαντάνης (Seanergy Maritime Holdings Corp.) – Αριστείδης Πίττας (Euroseas) – Χάρης Βαφειάς (Imperial Petroleum) – Γιάννης Κούστας (Danaos Corporation)


    Εντυπωσιακά κερδοφόρα είναι τα οικονομικά αποτελέσματα των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών, παρά τη μείωση των ναύλων, ενώ σε υψηλά επίπεδα κυμαίνεται η ρευστότητά τους.

    Οι εταιρείες ανακοινώνουν συνεχώς ικανοποιητικά μερίσματα προς τους μετόχους τους, ενώ προχωρούν σε ναυπηγήσεις νεότευκτων σύγχρονων πλοίων.

    Ταυτόχρονα, πουλώντας τα παλαιότερα πλοία τους, καταγράφουν μεγάλες υπεραξίες εξαιτίας της ανόδου των τιμών των πλοίων.

    Όσον αφορά τη ρευστότητα των εισηγμένων εταιρειών, μόνο έξι εταιρείες διαθέτουν ταμειακή ρευστότητα πάνω από 2 δισ. δολάρια. Η Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου έχει στα ταμεία της 996,9 εκατ. δολάρια, η Galsog, του Πήτερ Λιβανού, μετά τη ρύθμιση των δανείων της, διαθέτει ρευστότητα 672 εκατ. δολάρια. Μικρότερη ρευστότητα, 14, 3 εκατ. δολαρίων, έχει η εταιρεία του Σταμάτη Τσαντάνη.

    Στα μερίσματα, η εταιρεία του Γιάννη Κούστα έχει δώσει το τελευταίο 18μηνο στους μετόχους της το ποσό των 200 εκατ. δολαρίων, ενώ η εταιρεία της Σεμίραμις Παληού κατέβαλε μερίσματα στους μετόχους της αξίας 130 εκατ. δολαρίων τα τελευταία δύο χρόνια.

    Η Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη προχωρεί στην αγορά και ναυπήγηση έντεκα πλοίων LNG και δημιουργεί την μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία πλοίων LNG, αξίας 5,8 δισ. δολαρίων.

    Επίσης, ο Γιώργος Προκοπίου ναυπηγεί συνολικά 44 πλοία με τη συνολική επένδυση να ανέρχεται σε 2,5 δισ. δολάρια.

    Επίσης, η Αγγελική Φράγκου ναυπηγεί 28 πλοία και ο Πόλυς Β. Χατζηιωάννου 8 πλοία.

    Οι εταιρείες διαθέτουν ισχυρή δανειοληπτική ικανότητα και απόδειξη είναι η άντληση 2,8 δισ. δολαρίων από τον Πήτερ Γ. Λιβανό με την Gaslog, από 14 τράπεζες.

    Αλλά, ας δούμε αναλυτικότερα, τα οικονομικά δεδομένα των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών.

    Costamare: Κωστής Β. Κωνσταντακόπουλος

    Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Costamare Inc. του Κωστή Β. Κωνσταντακόπουλου, θα δώσει στους κοινούς μετόχους της, το ποσό των 53,3 εκατομμυρίων δολαρίων, που αντιστοιχεί σε 0,45 δολάρια ανά μετοχή, κατά το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

    Το προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα το τρίτο τρίμηνο του 2023 διαθέσιμο σε κοινούς μετόχους, είναι ύψους 53,9 εκατομμυρίων δολαρίων ή 0,46 δολάρια ανά μετοχή. Η ρευστότητα στο τρίτο τρίμηνο διαμορφώθηκε στα 996,9 εκατ. δολάρια.

    Η εταιρεία επαναγόρασε 882.316 κοινές μετοχές, έναντι συνολικού τιμήματος 10 εκατομμυρίων δολαρίων, από το δεύτερο τρίμηνο του 2023. Τα διαθέσιμα κεφάλαια που απομένουν στο πλαίσιο του προγράμματος επαναγοράς μετοχών είναι ύψους 30 εκατομμυρίων δολαρίων για κοινές μετοχές και 150 εκατομμύρια δολάρια για προνομιούχες μετοχές.

    Dorian: Τζών Χατζηπατέρας

    Μέρισμα 40,2 εκατ. δολαρίων θα μοιράσει στους μετόχους της εταιρείας η Dorian LPG, του Τζων Χατζηπατέρα, η οποία διαχειρίζεται 25 πλοία LPG Carriers. Κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους είχε έσοδα ύψους 144,7 εκατ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη της ανήλθαν σε 76,5 εκατ. δολάρια.

    Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο πέτυχε να έχει μέσο ημερήσιο ναύλο για τα πλοία της στα 65.128 δολάρια. Τα προσαρμοσμένα EBITDA της Dorian για το ίδιο χρονικό διάστημα διαμορφώθηκαν στα 104,6 εκατ. δολάρια.

    «Μετά τα προσαρμοσμένα EBITDA σε επίπεδο ρεκόρ, αποφασίσαμε τη διανομή του ένατου στη σειρά μερίσματος, αποδεικνύοντας τη δέσμευσή μας να δημιουργήσουμε αξία για τους μετόχους, διατηρώντας παράλληλα λογικά τα επίπεδα μόχλευσης, αλλά και ευελιξία για την ανανέωση του στόλου μας», ανέφερε ο Γιάννης Χατζηπατέρας.

    Η αύξηση κατά 57,8 εκατ. δολάρια στα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, σε σύγκριση με το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2022, οφείλεται κυρίως στην αύξηση των εσόδων κατά 68,7 εκατ. δολάρια, 1,3 εκατ. δολάρια στα πραγματοποιηθέντα κέρδη από παράγωγα και 1,2 εκατ. δολάρια στα έσοδα από τόκους και στη μείωση κατά 1,7 εκατ. δολάρια των δαπανών για τόκους και χρηματοοικονομικά έξοδα.

    Η τιμή TCE ανά ημέρα λειτουργίας για τον στόλο της εταιρείας ήταν στα 65.128 δολάρια, αύξηση κατά 60,3% από τα 40.632 δολάρια για την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

    Τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων ανά ημέρα αυξήθηκαν σε 10.858 δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, σε σύγκριση με 9.541 δολάρια την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

    Diana Shipping: Σεμίραμις Σ. Παληού

    Η Diana Shipping Inc., της Σεμίραμις Παληού, γνωστοποίησε καθαρό εισόδημα 7,4 εκατομμυρίων δολαρίων και κέρδη που αποδίδονται στους κοινούς μετόχους 5,9 εκατομμύρια δολάρια για το τρίτο τρίμηνο του 2023.

    Τα κέρδη ανά μετοχή για το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους είναι 0,06 δολάρια, σε σύγκριση με τα κέρδη ανά μετοχή 0,39 δολάρια στο το ίδιο τρίμηνο του 2022.

    Στο αντίστοιχο περσινό τρίμηνο, το καθαρό εισόδημα ήταν 31,7 εκατομμύρια δολάρια και το καθαρό εισόδημα που αποδόθηκε στους κοινούς μετόχους ήταν 30,3 εκατομμύρια δολάρια.

    Η Σεμίραμις Παλιού, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα, δήλωσε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ένα ακόμη κερδοφόρο τρίμηνο, καθώς και 9μηνο για την εταιρεία μας. Η ακλόνητη δέσμευσή μας στη μακροπρόθεσμη στρατηγική μας έχει αποφέρει θετικά αποτελέσματα. Απόδειξη αυτής της επιτυχίας είναι η συνεχής διανομή μερισμάτων από τον Νοέμβριο του 2021. Από τότε, ανταμείψαμε τους μετόχους μας με μέρισμα 1,45 δολάρια ανά μετοχή, ύψους 130 εκατομμυρίων δολαρίων συνολικά. Επιπλέον, οι μέτοχοί μας έχουν λάβει μερίσματα σε είδος με τη μορφή νέων κοινών μετοχών της Diana Shipping Inc., καθώς και κοινών και προνομιούχων μετοχών της OceanPal Inc.. Παραμένουμε συγκεντρωμένοι και δεσμευμένοι στην παροχή μακροπρόθεσμης αξίας για τους μετόχους».

    Η διοίκηση της Diana Shipping αποφάσισε τη διανομή μερίσματος ύψους 0,15 δολ. ανά μετοχή για το τρίτο τρίμηνο του έτους, το οποίο θα καταβληθεί σε μετοχές των κοινών μετοχών της εταιρείας στις 4 Δεκεμβρίου 2023 σε όλους τους μετόχους που είναι εγγεγραμμένοι στο αρχείο στις 27 Νοεμβρίου 2023. Η εταιρεία έχει 108.233.948 κοινές μετοχές που έχουν εκδοθεί και βρίσκονται σε κυκλοφορία.

    Performance Shipping: Αλίκη Σ. Παληού και Ανδρέας Μιχαλόπουλος

    Ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου, μπορεί να επέκτεινε την πρόταση του για την εξαγορά της εταιρείας έως τον προσεχή Μάρτιο, ωστόσο, η πλειοψηφία των μετόχων, που κατέχουν η Αλίκη Παληού και ο σύζυγος της, Ανδρέας Μιχαλόπουλος, αρνούνται την πρόταση του και συνεχίζουν τη στρατηγική ανάπτυξη της εταιρείας.

    Υπενθυμίζεται ότι η Sphinx Investment Corp του Γιώργου Οικονόμου,παρέτεινε την ημερομηνία λήξης έως τις 28 Μαρτίου του επόμενου έτους.

    Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία, η οποία μέχρι τώρα δραστηριοποιείτο αποκλειστικά στα δεξαμενόπλοια, υπέγραψε παραγγελία με το ναυπηγείο Sumec New Dayang για δύο ultramaxes (χωρητικότητας 63.000 dwt έκαστο) με παράδοση εντός του 2026.

    Οι ίδιοι ναυλομεσιτικοί οίκοι σημείωναν πως το κόστος ναυπήγησης κάθε πλοίου προσέγγιζε τα 32,5 εκατ. δολάρια.

    Αυτή η νέα επενδυτική στρατηγική της Performance Shipping ωθείται από την ισχυρή ρευστότητα που συγκέντρωσε από την επικερδή πορεία των tankers του στόλου.

    Εν αναμονή της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων τρίτου τριμήνου, η εισηγμένη είχε κάνει γνωστό πως τα ταμειακά διαθέσιμα στο τέλος του δεύτερου τριμήνου του τρέχοντος έτους ανέρχονταν σε 70,7 εκατ. δολάρια, ποσό αυξημένο κατά 78% συγκριτικά με τα αντίστοιχα επίπεδα στο τέλος του 2022.

    Την ίδια ώρα, τα κέρδη της ναυτιλιακής διαμορφώθηκαν στα 18,4 εκατ. δολάρια το διάστημα Απριλίου – Ιουνίου 2023, έναντι 3,87 εκατ. δολαρίων το ίδιο διάστημα του 2022 και στα 34 εκατ. δολάρια στο πρώτο μισό της χρονιάς από 16,7 εκατ. δολάρια πέρυσι.

    Ενδεικτική της θετικής αγοράς είναι η αύξηση του μέσου ημερήσιου ισοδύναμου χρονοναύλωσης που εξασφάλισε η εταιρεία για το πρώτο εξάμηνο. Συγκεκριμένα, το TCE ανήλθε σε 41.526 δολάρια από 18.888 δολάρια το περσινό πρώτο μισό.

    Ο υφιστάμενος στόλος της αποτελείται από οκτώ aframax tankers, ενώ «τρέχει» ναυπηγικό πρόγραμμα για ένα ακόμη LR2 aframax, το οποίο θα είναι LNGReady και θα παραδοθεί το 2025.

    Dynacom: Γιώργος Προκοπίου

    Οι παραγγελίες του Γιώργου Προκοπίου ανέρχονται στο ιλιγγιώδη ποσό των τα 2,5 δισ. δολαρίων, δεδομένου ότι ναυπηγεί 46 πλοία σε διάστημα έξι μηνών

    Η τελευταία παραγγελία αφορά την κατασκευή τεσσάρων δεξαμενοπλοίων ice-class aframax.

    Η Dynacom Tankers Management έχει παραγγείλει τελευταία τέσσερα πλοία, χωρητικότητας 115.000 dwt, συμβατικής τροφοδοσίας στην κινεζική ναυπηγική μονάδα DSIC Shanhaiguan Shipbuilding Industry Co — θυγατρική της Dalian Shipbuilding Industry Co.

    Αυτές είναι επιλογές που ο Προκοπίου έχει με το ναυπηγείο από τον Απρίλιο, όταν παρήγγειλε εκεί 10 τάνκερ LR2.

    GasLog: Πήτερ Γ. Λιβανός

    Η GasLog, του Πήτερ Λιβανού υπέγραψε χρηματοδοτική συμφωνία 2,8 δισ. δολαρίων.Η πενταετής συμφωνία με 14 τράπεζες αναχρηματοδοτεί όλο το χρέος που βρίσκεται σε εκκρεμότητα, συνολικού ύψους 2,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων που εξασφαλίζεται από τις 23 εταιρείες μεταφοράς LNG, τόσο στην GasLog, όσο και στην GasLog Partners.

    Το δάνειο, στο οποίο η Citibank και η BNP Paribas ενήργησαν ως από κοινού συντονιστές, περιλαμβάνει δύο επιλογές επέκτασης ενός έτους και, σύμφωνα με την GasLog, απλοποιεί τη δομή του χρέους της εταιρείας, παρέχοντας αυξημένη διαθέσιμη ρευστότητα, ενώ μειώνει το κόστος τόκων και τις απαιτήσεις εξυπηρέτησης του χρέους.

    Επισημαίνεται ότι η εταιρεία έχει 672 εκατομμύρια δολάρια διαθέσιμα για γενικούς εταιρικούς σκοπούς.

    Εκτός από την αναχρηματοδότηση, η GasLog αποκάλυψε μια πολυετή συμφωνία ναύλωσης στην GasLog Partners για το πλοίο LNG Methane Rita Andrea με έναν ασιάτη αγοραστή LNG.

    Σε επίπεδο αποτελεσμάτων, η GasLog κατέγραψε έσοδα 229 εκατ. δολαρίων το φετινό τρίτο τρίμηνο από 241,9 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2022, και 688 εκατ. δολαρίων στο εννεάμηνο – από 671,7 εκατ. δολάρια πέρσι.

    Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 46,4 εκατ. δολάρια στο τρίμηνο, από 109,1 εκατ. δολάρια πέρσι και σε 164,8 εκατ. δολάρια στο εννεάμηνο, έναντι 228,5 εκατ. δολαρίων το 2022.

    United Maritime: Σταμάτης Τσαντάνης

    Η United Maritime Corporation, του Σταμάτη Τσαντάνη, γνωστοποίησε διανομή τριμηνιαίου μερίσματος ύψους 0,075 δολαρίων ανά μετοχή για το τρίτο τρίμηνο του 2023.

    Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2023, ο καθαρός κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε 11,7 εκατ. δολάρια έναντι 7,9 εκατ. δολαρίων το τρίτο τρίμηνο του 2022. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίτο τρίμηνο ανήλθε σε 13,8 εκατ. δολάρια έναντι 2,9 εκατ. δολαρίων για την ίδια περίοδο του 2022. Τα καθαρά κέρδη και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για το τρίμηνο ανήλθαν σε 8,9 εκατ. δολάρια και 9,2 εκατ. δολάρια, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα καθαρά και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους 1 εκατ. δολαρίων για το τρίτο τρίμηνο του 2022. To ημερήσιο ισοδύναμο χρονοναύλωσης του στόλου για το τρίτο τρίμηνο του 2023 ήταν 16.186 δολάρια, σε σύγκριση με τα 23.639 δολάρια την ίδια περίοδο του 2022.

    Για το εννεάμηνο του 2023, η εταιρεία πραγματοποίησε καθαρά έσοδα ύψους 24,5 εκατ. δολαρίων και κατέγραψε προσαρμοσμένο EBITDA ύψους 14,4 εκατ. δολαρίων. Τα καθαρά έσοδα και τα προσαρμοσμένα καθαρά έσοδα για το εννεάμηνο του 2023 ήταν 0,9 εκατ. δολάρια και 3,4 εκατ. δολάρια, αντίστοιχα. Το TCE του στόλου για το εννεάμηνο του 2023 ήταν 15.141 δολάρια ανά ημέρα.

    Τα ταμειακά διαθέσιμα, στις 30 Σεπτεμβρίου του 2023, ανέρχονταν σε 14,3 εκατ. δολάρια. Τα ίδια κεφάλαια στο τέλος του τρίτου τριμήνου ήταν 67,4 εκατ. δολάρια, ενώ οι χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις ανέρχονταν σε 94,3 εκατ. δολάρια στις 30 Σεπτεμβρίου του 2023. Η αξία του στόλου στις 30 Σεπτεμβρίου του 2023 ανήλθε στα 155,5 εκατ. δολάρια.

    Danaos: Γιάννης Κούστας

    Η Danaos Corporation, του Γιάννη Κούστα, είχε έσοδα το τρίτο τρίμηνο στα 143 εκατομμύρια δολάρια ή 7,26 δολάρια ανά μετοχή. Το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο, τα έσοδα ήταν 176,9 εκατομμύρια δολάρια ή 8,71 δολάρια ανά μετοχή.

    Η μείωση ήταν 33,9 εκατομμύρια δολάρια ή 1,45 δολάρια ανά μετοχή. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2022 ενσωμάτωναν ένα μη επαναλαμβανόμενο μέρισμα 23,2 εκατομμυρίων δολαρίων από την ZIM Integrated Shipping Services Ltd. που αντιστοιχούσε σε 1,14 δολάρια ανά μετοχή.

    Εξάλλου, το καθαρό εισόδημα στο 9μηνο ήταν 431,6 εκατομμύρια δολάρια ή 21,54 δολάρια , ενώ στο αντίστοιχο εννεάμηνο του 20222 ήταν 569,3 εκατομμύρια δολάρια ή 27,67 δολάρια ανά μετοχή.

    Με άλλα λόγια, καταγράφηκε μείωση 137,7 εκατομμυρίων δολαρίων ή 6,1 δολάρια ανά μετοχή. Τα προσαρμοσμένα καθαρά έσοδα για τους εννέα μήνες που έληξαν στις 30 Σεπτεμβρίου 2022 περιελάμβαναν ένα μη επαναλαμβανόμενο μέρισμα 147,1 εκατομμυρίων δολαρίων από τη ZIM που αντιστοιχούσε σε 7,15 δολάρια ανά μετοχή.

    Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στο 9μηνο στα 133,2 εκατομμύρια δολάρια, ή 6,76 δολαρίων ανά μετοχή, για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023.

    Τα αντίστοιχα περσινά κέρδη στο 9μηνο, ήταν 66,8 εκατομμύρια δολάρια ή 3,29 δολάρια ανά μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2022, δηλαδή, αυξήθηκαν κατά 66,4 εκατομμύρια δολάρια ή 3,47 δολάρια ανά μετοχή.

    Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Danaos Dr. Γιάννης Κούστας, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα, δήλωσε:

    “Σε μεγαλύτερα τμήματα πλοίων, οι τιμές ναύλωσης παρέμειναν σχετικά σταθερές, παράγοντας που μας έδωσε τη δυνατότητα να προωθήσουμε όλα τα πλοία μας άνω των 10.000 TEU σε ναυλώσεις τριών ετών σε κερδοφόρα επίπεδα που θα ξεκινήσουν μετά τη λήξη των υφιστάμενων συμβάσεων ναύλωσης το 2024. Ως αποτέλεσμα, η κάλυψη ναύλων μας για το 2024 έχει αυξηθεί στο 90%.Παραλάβαμε τα πρώτα τέσσερα πλοία μεταφοράς χύδην capesize και πετύχαμε τιμές πολύ πάνω από τις προσδοκίες μας. Αν και δεν αναμένουμε μια σταθερή ανοδική δυναμική στις τιμές ναύλωσης βραχυπρόθεσμα, παρακολουθούμε στενά την αγορά ξηρού χύδην φορτίου και θα επιδιώξουμε ευκαιριακά να επεκτείνουμε την παρουσία μας σε αυτήν την αγορά. Αποφασίσαμε να αυξήσουμε το τριμηνιαίο μέρισμά μας σε 0,80 δολάρια και επίσης να εγκρίνουμε επιπλέον 100 εκατομμύρια δολάρια σε εξαγορές μετοχών καθώς η αρχική μας εξουσιοδότηση 100 εκατομμυρίων δολαρίων έχει σχεδόν εξαντληθεί. Λόγω της συνετής εκτέλεσης της στρατηγικής μας, μπορέσαμε να επιστρέψουμε πάνω από 200 εκατομμύρια δολάρια στους μετόχους μας τους τελευταίους δεκαοκτώ μήνες και ταυτόχρονα να αυξήσουμε τον στόλο μας στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων τοποθετώντας 10 παραγγελίες νεότευκτων και να δημιουργήσουμε έκθεση στο τμήμα ξηρού χύδην φορτίου μέσω επενδύσεων σε εταιρείες και πλοία”.

    Safe Bulkers: Πόλυς Β. Χατζηιωάννου

    Η Safe Bulkers, του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου προχώρησε στην πώληση του παλαιότερου πλοίου του στόλου της. Πρόκειται για το ιαπωνικής κατασκευής 2004, χωρητικότητας 76.015-dwt bulker, Katerina, σε ακαθάριστη τιμή πώλησης 10,2 εκατομμυρίων δολαρίων και θα παραδοθεί εντός του Δεκεμβρίου 2023.

    «Το MV Katerina, το παλαιότερο σκάφος του στόλου μας πουλήθηκε ως μέρος της στρατηγικής ανανέωσης μας. Το βιβλίο παραγγελιών της εταιρείας περιλαμβάνει οκτώ νεότευκτα φάσης 3, δύο εκ των οποίων είναι διπλού καυσίμου μεθανόλης, που θα παραδοθούν μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2027, στοχεύοντας έναν από τους πιο αποδοτικούς περιβαλλοντικά στόλους μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου στην αγορά», δήλωσε ο Λουκάς Μπαρμπαρής, πρόεδρος της Safe Bulkers.

    Επισημαίνεται ότι ένα από τα νεότευκτα θα παραδοθεί έως του τέλους του έτους, ενώ τρία θα παραδοθούν το 2024, δύο το 2025, ένα το 2026 και το τελευταίο το πρώτο τρίμηνο του 2027.

    Seanergy: Σταμάτης Τσαντάνης

    Η Seanergy Maritime Holdings Corp. του Σταμάτη Τσαντάνη, ανακοίνωσε τη διανομή τριμηνιαίου μερίσματος ύψους 0,025 δολαρίων ανά μετοχή για το τρίτο τρίμηνο του 2023.

    Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2023, ο καθαρός κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε στα 24,5 εκατ. δολάρια έναντι 34,0 εκατ. δολαρίων το τρίτο τρίμηνο του 2022. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο ανήλθε σε 9,5 εκατ. δολάρια έναντι 19,0 εκατ. δολαρίων για την ίδια περίοδο του 2022.

    To ημερήσιο ισοδύναμο χρονοναύλωσης του στόλου για το τρίτο τρίμηνο του 2023 ήταν 15.298 δολάρια, σε σύγκριση με τα 20.614 δολάρια την ίδια περίοδο του 2022.

    Για το εννεάμηνο του 2023, η εταιρεία πραγματοποίησε καθαρά έσοδα ύψους 70,8 εκατ. δολαρίων σε σύγκριση με τα 96,5 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2022. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το εννεάμηνο ήταν 29.1 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με τα 53,3 εκατ. δολάρια για την ίδια περίοδο του 2022. Οι καθαρές ζημίες και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για το εννεάμηνο ήταν 8,5 εκατ. δολάρια και 0,5 εκατ. δολάρια αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα καθαρά κέρδη ύψους 16,7 εκατ. δολαρίων και προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους 22,4 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Το ημερήσιο TCE του στόλου για το πρώτο εξάμηνο του 2023 ήταν 14.935 δολάρια, σε σύγκριση με τα 20.996 δολάρια την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

    Τα ταμειακά διαθέσιμα, στις 30 Σεπτεμβρίου του 2023, ανέρχονταν σε 22 εκατ. δολάρια. Τα ίδια κεφάλαια στο τέλος του τρίτου τριμήνου ήταν 217,8 εκατ. δολάρια. Οι χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις ανέρχονταν σε 223,3 εκατ. δολάρια στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, ενώ η αξία του στόλου ανήλθε στα 416,5 εκατ. δολάρια.

    Ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από 17 πλοία (1 Newcastlemax και 16 Capesize), με συνολική μεταφορική ικανότητα που ανέρχεται στους 3.054.820 dwt και με μέση ηλικία στόλου τα 12,7 περίπου έτη.

    Capital New Energy Carriers L.P.: Βαγγέλης Μαρινάκης

    Η Capital Product Partners L.P. του Βαγγέλη Μαρινάκη γνωστοποίησε ότι συμφώνησε με την Capital Maritime & Trading Corp. και την Capital GP L.L.C. που προβλέπει την απόκτηση 11 νεότευκτων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (“LNG/C”) από την Capital Maritime, συνολικού τιμήματος 3,13 δισ. δολαρίων, σηματοδοτώντας την είσοδο της εταιρείας σε μια νέα εποχή με έμφαση στο φυσικό αέριο ως καύσιμο και στην αποκλειστική εστίαση στην αγορά της μεταφοράς ενέργειας.

    Τα συγκεκριμένα πλοία, χωρητικότητας 174,000 κυβικών μέτρων το καθένα, είναι κατασκευασμένα από τα κορυφαία ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries στη Νότιο Κορέα και αναμένεται να παραδοθούν σε επιφανείς ναυλωτές όπως η Qatar Energy Trading LLC, η Tokyo LNG Tanker Co. Ltd., η LNG Marine Transport Limited.

    Τα πλοία θα αγοραστούν μέσω της απόκτησης του 100% των συμμετοχών στις αντίστοιχες πλοιοκτήτριες εταιρείες. Η Capital Product Partners L.P., με την υποστήριξη του βασικού μετόχου, της Capital Maritime, έχει διασφαλίσει χρηματοδότηση ύψους 500 εκατ. δολαρίων μέσα από Προσφορά Δικαιωμάτων διαθέσιμη σε όλους τους Κατόχους Μεριδίων.

    Γίνεται η μεγαλύτερη ιδιοκτήτρια πλοίων μεταφοράς LNG στο αμερικανικό χρηματιστήριο και μία από τις πέντε μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρίες με εταιρική αξία (enterprise value) 5,8 δισ. δολάρια.

    Μετονομάζεται σε «Capital New Energy Carriers L.P.» (ticker:CNEC), αντανακλώντας τη δέσμευσή της στην υποστήριξη της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης προς τη βιωσιμότητα και την καινοτομία.

    Μέσα από την απόκτηση 11 νεότευκτων πλοίων μεταφοράς LNG συνολικής αξίας 3,13 δισ. δολαρίων, που θα παραδοθούν από το 2023 έως το 2027, δημιουργεί στόλο με 18 πλοία LNG τελευταίας γενιάς.

    Επίσης, αυξάνει σημαντικά τις συμβολαιοποιημένες ταμειακές ροές στα 2,5 δισ δολάρια, αυξάνει τη διάρκεια των ναύλων και μειώνει την ηλικία του στόλου κατά την παράδοση των πλοίων.

    Euroseas: Αριστείδης Πίττας

    Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Euroseas Ltd., του Αριστείδη Πίττα, γνωστοποίησε τα αποτελέσματά της για το τρίμηνο και για το 9μηνο που έληξαν στις 30 Σεπτεμβρίου 2023.

    Αναλυτικότερα, στο τελευταίο τρίμηνο, τα συνολικά καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 50,7 εκατ. δολάρια, ενώ το καθαρό εισόδημα στα 32,2 εκατομμύρια δολάρια ή 4,67 δολάρια κέρδη ανά μετοχή. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για την περίοδο ήταν 28,2 εκατομμύρια δολάρια ή 4,08 δολάρια..

    Επίσης, το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε 34,5 εκατομμύρια δολάρια. Κατά μέσο όρο, η εταιρεία διαχειρίστηκε 19 κατά το τρίτο τρίμηνο του 2023, κερδίζοντας μια μέση τιμή ισοδύναμης ναύλωσης 30.074 δολάρια την ημέρα.

    Το τριμηνιαίο μέρισμα, που ανακοίνωσε είναι 0,50 δολάρια ανά μετοχή για το τρίτο τρίμηνο του 2023, καταβλητέο στις 16 Δεκεμβρίου 2023 στους μετόχους που είχαν μετοχές στις 9 Δεκεμβρίου 2023.

    Υπενθυμίζεται ότι στις 6 Ιουλίου 2023 η εταιρεία παρέλαβε το M/V Terataki, ένα νεότευκτο πλοίο τροφοδοσίας εμπορευματοκιβωτίων, το Eco EEDI Phase 3, 2.800 teu από την Hyundai Mipo Dockyard Co., στη Νότια Κορέα. Η εξαγορά χρηματοδοτήθηκε με συνδυασμό ιδίων κεφαλαίων και δανείου που συνδέεται με τη βιωσιμότητα που χορηγήθηκε από την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος Α.Ε.

    Μετά την παράδοσή, το M/V Terataki ξεκίνησε ναύλωση τριάντα έξι έως σαράντα μηνών με την Asyad Lines με ημερήσιο επιτόκιο 48.000 δολάρια ανά ημέρα.

    Από τις 9 Νοεμβρίου 2023, η εταιρεία επαναγόρασε 400.705 κοινές μετοχές για συνολικά περίπου 8,2 εκατομμυρίων δολαρίων δολάρια στο πλαίσιο του σχεδίου επαναγοράς μετοχών έως και 20 εκατομμυρίων δολαρίων που ανακοινώθηκε τον Μάιο του 2022.

    Όσον αφορά στο 9μηνο του τρέχοντος έτους, τα συνολικά καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 140,3 εκατομμύρια δολάρια και τα κέρδη στα 89,8 εκατομμύρια δολάρια ή 12,95 δολάρια και 12,90 δολάρια κέρδη ανά μετοχή.

    Τα προσαρμοσμένα καθαρά έσοδα για την περίοδο ήταν 78,9 εκατομμύρια δολάρια ή 11,37 δολάρια. Το προσαρμοσμένο EBITDA1 ήταν 91,1 εκατομμύρια δολάρια.

    Κατά μέσο όρο 18 πλοία λειτουργούσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, κερδίζοντας μια μέση τιμή ισοδύναμης ναύλωσης 29.843 δολάρια την ημέρα.

    Ο Αριστείδης Πίττας, επισήμανε ότι “με βάση το συσσωρευμένο εισόδημα άνω των 400 εκατομμυρίων δολαρίων που έχουμε αναπτύξει το 2021 και το 2022, πιστεύουμε ότι είμαστε σε μεγάλο βαθμό διασφαλισμένοι από τις εξελίξεις. Επιπλέον, έχουμε μια σημαντική εξασφαλισμένη βάση εσόδων για το 2025 έχοντας καλύψει περισσότερα από 25% των ημερών λειτουργίας μας σε άκρως κερδοφόρα επίπεδα. Η ρευστότητά μας αυξάνεται γρήγορα, γεγονός που θα μας επιτρέψει να χρηματοδοτήσουμε εύκολα το μετοχικό τμήμα του προγράμματος νεότευκτων ισχυρών πλοίων μας, να συνεχίσουμε να πληρώνουμε ένα πολύ σημαντικό μέρισμα και να εκτελούμε το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών μας και επίσης να μας αφήσει άφθονα δωρεάν μετρητά για να αποκτήσουμε περαιτέρω πλοία όταν κρίνουν τον κατάλληλο χρόνο. Σε αυτό το πλαίσιο, θα συνεχίσουμε το τριμηνιαίο μέρισμα των 0,50 δολάρια ανά μετοχή και θα συνεχίσουμε να εκτελούμε το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών μας, καθώς πιστεύουμε ότι η επαναγορά της μετοχής μας, η οποία διαπραγματεύεται σημαντικά χαμηλότερη από την καθαρή αξία ενεργητικού της, αντιπροσωπεύει μια μεγάλη επενδυτική ευκαιρία”.

    Okeanis Eco Tankers: Γιάννης Αλαφούζος και Αριστείδης Αλαφούζος

    Η Okeanis Eco Tankers Corp., του Γιάννη και Αριστείδη Αλαφούζου, γνωστοποίησε τα οικονομικά αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου του τρέχοντος έτους. Τα έσοδα και το προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκαν στα 59,7 εκατ. δολάρια και 45,5 εκατ. δολάρια, αντίστοιχα. Τα προσαρμοσμένα κέρδη και προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή για την ανασκοπούμενη περίοδο ήταν 20,2 εκατομμύρια δολάρια ή 0,63 δολάρια.

    Ο ημερήσιος ναύλος σε όλο τον στόλο, ήταν 48.900 δολάρια ανά ημέρα λειτουργίας. Οι τιμές των VLCC και Suezmax ήταν 57.900 δολάρια και 35.300 δολάρια ανά ημέρα λειτουργίας, αντίστοιχα. Τα ημερήσια λειτουργικά έξοδα πλοίων ήταν 9.350 δολάρια ανά ημερολογιακή ημέρα, συμπεριλαμβανομένων των δαπανών διαχείρισης.

    Το τέταρτο τρίμηνο του 2023 μέχρι σήμερα, το 90% των διαθέσιμων ημερών με spot VLCC έχει ναυλωθεί με μέση τιμή TCE 40.900 δολάρια ανά ημέρα και το 49% των διαθέσιμων ημερών με spot Suezmax έχει ναυλωθεί με μέση τιμή TCE 56.600 δολάρια ανά ημέρα.

    Η εταιρεία κατέβαλε ποσό περίπου 48,3 εκατομμυρίων δολαρίων ή 1,50 δολαρίων ανά μετοχή τον Σεπτέμβριο του 2023 ως επιστροφή καταβεβλημένου κεφαλαίου.

    Στις 18 Ιουλίου 2023, η εταιρεία δήλωσε την επιλογή της να αγοράσει πάλι το σκάφος Suezmax Milos, από τον χρηματοδότη της πώλησης και μίσθωσης τον Φεβρουάριο του 2024. Η εταιρεία σκοπεύει να χρηματοδοτήσει τη συναλλαγή μέσω εσόδων από νέα δανειακή διευκόλυνση για το πλοίο.

    Στις 11 Σεπτεμβρίου 2023, η εταιρεία υπέγραψε νέα πιστωτική διευκόλυνση ύψους 84 εκατομμυρίων δολαρίων με την Credit Agricole Corporate and Investment Bank, για να αναχρηματοδοτήσει το υπάρχον χρέος της για τα πλοία Suezmax, Nissos Sikinos και Nissos Sifnos.

    Το Διοικητικό Συμβούλιο δήλωσε επιστροφή κεφαλαίου 0,60 δολαρίων ανά μετοχή στους μετόχους. Η πληρωμή τοις μετρητοίς θα καταγραφεί ως επιστροφή του καταβεβλημένου κεφαλαίου και θα καταβληθεί την Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2023 στους μετόχους από την Τετάρτη 15 Νοεμβρίου 2023.

    Safe Bulkers: Πόλυς Β. Χατζηιωάννου

    Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Safe Bulkers, του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, είχε έσοδα 64,7 εκατ. δολαρίων και κέρδη 15 εκατ. το τρίτο τρίμηνο του 2023, έναντι 93,7 εκατ. και 51 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι.

    Τα καθαρά έσοδα μειώθηκαν κατά 31% στα 64,7 εκατομμύρια δολάρια για το τρίτο τρίμηνο του 2023, σε σύγκριση με 93,7 εκατομμύρια δολάρια το προηγούμενο έτος, λόγω των χαμηλότερων εσόδων από ναυλώσεις.

    Τον 9μηνο τα καθαρά έσοδα έφτασαν τα 202,1 εκατ. έναντι 263,1 και τα καθαρά έσοδα στα 49,7 εκατ. έναντι 137,7 το 2022.

    Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 11,1 εκατ. το τρίτο τρίμηνο και 40,7 εκατ. το εννεάμηνο έναντι 48,8 εκατ. το γ’ τρίμηνο του 2022 και 131,5 εκατ. το εννεάμηνο του 2022.

    Το Ebitda έκλεισε στα 34,8 εκατ. το 3ο τρίμηνο έναντι 69,1 εκατ. το 2022 και 107,4 εκατ. τον 9ο μήνα του 2023 έναντι 186,6 τον 9ο μήνα του 2022.

    Ο Δρ Λουκάς Μπαρμπαρής, πρόεδρος της εταιρείας, δήλωσε: «Η επίδοσή μας στο τρίτο τρίμηνο του 2023 επηρεάστηκε αρνητικά από τις παγκόσμιες οικονομικές αβεβαιότητες και την ασθενέστερη αγορά. Το βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων με πιο αποτελεσματικά πλοία και το πρόγραμμα περιβαλλοντικής αναβάθμισης του υπάρχοντος στόλου μας συμπληρώθηκε με παραγγελίες για δύο νεότευκτα μεθανόλης διπλού καυσίμου για το τέταρτο τρίμηνο του 2026 και για το πρώτο τρίμηνο του 2027, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα προς την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές».

    Η εταιρεία διαθέτει στόλο 46 πλοίων, αποτελούμενο από 11 panamax, 9 kamsarmax, 18 post-panamax και 8 πλοία capesize, με συνολική μεταφορική ικανότητα 4,6 εκατομμύρια dwt και μέση ηλικία 10,5 έτη.

    Επίσης, η εταιρεία διαθέτει ένα βιβλίο παραγγελιών οκτώ IMO GHG Phase 3 – NOx Tier III κατηγορίας Kamsarmax, δύο εκ των οποίων είναι διπλού καυσίμου, με μία προγραμματισμένη παράδοση στο υπόλοιπο του 2023, τρεις το 2024 , δύο το πρώτο εξάμηνο του 2025, ένα το τέταρτο τρίμηνο του 2026 και ένα το πρώτο τρίμηνο του 2027.

    EuroDry: Αριστείδης Πίττας

    Η ναυτιλιακή εταιρεία EuroDry, του Αριστείδη Πίττα, επιβεβαίωσε την παραλαβή του πλοίου κατασκευής 2015, Ultramax carrier dry bulk, Maria.

    Η εταιρεία παρέλαβε το πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου χωρητικότητας 63.153 dwt, που είναι το δεύτερο από τα δύο πλοία της κοινοπραξίας με την NRP Investors.

    Το πλοίο Maria αποτελεί μέρος της κοινοπραξίας που έχει δημιουργήσει η εταιρεία με έναν αριθμό επενδυτών που εκπροσωπούνται από την NRP Project Finance (NRP Investors).

    Η NRP Investors κατέχει μερίδιο ιδιοκτησίας 39% σε καθένα από τα δύο πλοία, ενώ ο Έλληνας πλοιοκτήτης ξηρού χύδην όγκου έχει συμφωνήσει ένα δάνειο 11 εκατομμυρίων δολαρίων που συνδέεται με τη βιωσιμότητα με τη Eurobank S.A. για τη μερική χρηματοδότηση της εξαγοράς.

    Συγκεκριμένα, οι επενδυτές NRP κατέχουν μερίδιο ιδιοκτησίας 39% σε καθένα από τα πλοία Christos K ύψους 63.197 dwt, που είναι επίσημα γνωστό ως Giants Causeway, και το Maria 63.153 dwt, γνωστή ως Sadlers Wells, που ναυπηγήθηκαν και τα δύο το 2015.

    Ο Αριστείδης Πίττας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της EuroDry, δήλωσε: «Είμαστε αρκετά χαρούμενοι που παραλάβαμε το M/V Maria, το δεύτερο από τα δύο πλοία της κοινοπραξίας μας με την NRP Investors. Ανυπομονούμε να συνεχίσουμε να επιδιώκουμε αυξητικές συναλλαγές και τρόπους χρηματοδότησης της ανάπτυξής μας δημιουργώντας αξία για τους μετόχους μας».

    Η εταιρεία που είναι εισηγμένη στο Nasdaq θα έχει δύο πλοία kamsarmax drybulk carriers, πέντε panamax drybulk carriers, πέντε ultramax drybulk carriers και ένα supramax drybulk carriers.

    Τα 13 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου της EuroDry έχουν συνολική χωρητικότητα 918.502 dwt.

    C3is Inc: Χάρης Βαφειάς

    H θυγατρική ναυτιλιακή εταιρεία C3is Inc., συμφερόντων του Xάρη Bαφειά κατέγραψε καθαρά έσοδα και καθαρά κέρδη που αντιπροσωπεύουν αυξήσεις 378% και 1.018% αντίστοιχα από το προηγούμενο τρίμηνο.

    O Διευθύνων Σύμβουλος της εισηγμένης Δρ Διαμαντής Aνδριώτης σχολίασε σχετικά: «Eίμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε, ότι παρόλο που λειτουργούμε ως νεοεισαχθείσα οντότητα, εδώ και σύντομο χρονικό διάστημα περίπου 4 μηνών μετά την απόσχισή μας από την Imperial Petroleum Inc. στα τέλη του Iουνίου 2023, καταφέραμε να αυξήσουμε τον στόλο μας και να επιτύχουμε αξιοσημείωτες οικονομικές επιδόσεις. Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2023, πετύχαμε έσοδα ρεκόρ ύψους 10,1 εκατ. δολαρίων και ρεκόρ καθαρών κερδών ύψους 3,3 εκατ. δολαρίων, που αντιστοιχούν σε αυξήσεις 493% και 1.018% αντίστοιχα, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο».

    Νavios: Αγγελική Φράγκου

    H Navios Maritime Partners, της Αγγελικής Φράγκου, ανέβασε τον αριθμό των παραγγελιών για ναυπηγήσεις σε 28 πλοία, δεδομένου ότι προστέθηκαν 4 δεξαμενόπλοια aframax μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων.

    H εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Nέας Yόρκης εταιρία δήλωσε ότι τα επιπλέον 4 aframax/long δεξαμενόπλοια, που θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers, θα παραδοθούν το 2026. H Navios πληρώνει τίμημα μόλις πάνω από 64,5 εκατ. δολάρια ανά πλοίο, συμπεριλαμβανομένης της αξίας 3,3 εκατ./πλοίο σε επιπλέον εξοπλισμούς.

    Tα συμβόλαια ανεβάζουν το βιβλίο παραγγελιών της εταιρίας στα 28 πλοία. Από αυτά, τα 10 είναι aframaxes ικανά να μεταφέρουν αργό πετρέλαιο και άλλα προϊόντα.

    Η εταιρεία κατέγραψε έσοδα 323,2 εκατ. δολάρια και καθαρά κέρδη 89,8 εκατ. Τα κέρδη ανά κοινή μονάδα είναι 2,92 δολάρια για το τρίμηνο.

    «Eίμαι ικανοποιημένη με τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου του 2023» σχολίασε η Αγγελική Φράγκου, προσέθεσε: «Oι οικονομίες των Hνωμένων Πολιτειών και της Eυρωζώνης είναι γενικά υγιείς. Ωστόσο, οι πόλεμοι στην Oυκρανία και το Iσραήλ σε συνδυασμό με τον πληθωρισμό και τη μετάβαση στο περιβάλλον των επιτοκίων, έχουν συμβάλει στο να είναι αυτή μια από τις πιο επικίνδυνες περιόδους από τότε που θυμόμαστε».

    Kαι συνέχισε τη σκέψη της: «Παρά τους παράγοντες αυτούς, η ναυτιλιακή αγορά είναι υγιής και η Navios έχει καλές επιδόσεις. Συνεχίζουμε να εστιάζουμε σε πράγματα που μπορούμε να ελέγξουμε, όπως η μείωση της μόχλευσης, η φιλικότητα προς το περιβάλλον μέσω σύγχρονων, ενεργειακά αποδοτικών πλοίων και η επέκταση σε τομείς που θα προωθήσουν τις μακροπρόθεσμες προοπτικές μας, όπως οι πρόσφατες συμφωνίες δεξαμενόπλοιων που συνάψαμε με διάφορους μεγάλους πετρελαϊκούς ομίλους».

    Globus Maritime: Οικογένεια Φειδάκη

    Η Globus Maritime Limited,του Γιώργου και του Θάνου Φειδάκη γνωστοποίησε τα μη ελεγμένα ενοποιημένα οικονομικά της αποτελέσματα για το τρίτο τρίμηνο και το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023.

    Τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 7,7 εκατομμύρια δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2023 και στα 24,1 εκατομμύρια δολάρια το 9μηνο του τρέχοντος έτους.

    Τα καθαρά έσοδα ανήλθαν στα 3,5 εκατομμύρια δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2023 και 4,9 εκατομμύρια δολάρια στο 9μηνο του 2023.

    Το προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκε στα 2 εκατομμύρια δολάρια το τρίτο τρίμηνο και 4,2 εκατομμύρια δολάρια το 9μηνο του 2023.

    Επισημαίνεται ότι οι θυγατρικές της Globus κατέχουν και εκμεταλλεύονται έξι πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, που αποτελούνται από ένα Supramax, ένα Panamax και τέσσερα Kamsarmax.

    Η εταιρεία, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα, τονίζει:

    «Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου είδαμε μια αδύναμη αγορά στο πρώτο εξάμηνο αλλά σημαντικά ισχυρότερη σε σύγκριση με το δεύτερο εξάμηνο. Εποχικοί παράγοντες αλλά και γεωπολιτικοί έπαιξαν ρόλο στην κίνηση της αγοράς. Χαιρόμαστε που σήμερα βρίσκεται σε πολύ πιο υγιές επίπεδο και ελπίζουμε η ανοδική τάση να συνεχιστεί.

    Καθώς τα θεμελιώδη μεγέθη της προσφοράς και της ζήτησης παραμένουν σταθερά, αναμένουμε ότι η αγορά θα βελτιωθεί σταδιακά στο μέλλον. Εξακολουθούμε να προτιμούμε να διατηρήσουμε την έκθεσή μας κατά την ενοικίαση ναύλωση απασχολώντας τα πλοία μας με βραχυπρόθεσμα TC και ακόμη μεγαλύτερες περιόδους απασχόλησης, αναλαμβάνουμε ως επί το πλείστον την έκθεσή τους στην αγορά spot.

    Αυτή είναι μια συναρπαστική στιγμή για την εταιρεία καθώς ανυπομονούμε για την παράδοση του πρώτου από τα νέα μας ναυπηγικά πλοία τον Ιανουάριο του 2024. Είμαστε βέβαιοι ότι η υψηλή ποιότητα αυτών των σκαφών θα εκτιμηθεί από μια υγιή αγορά και ότι θα απολαμβάνουν αξιοπρεπή απασχόληση. Η εταιρεία αναζητά πάντα τρόπους επέκτασης του στόλου της, εστιάζοντας κυρίως σε σύγχρονα ή «οικολογικά» πλοία λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες αλλά και τις ιστορικές συνθήκες της αγοράς.

    Όσον αφορά τη χρηματοδότηση, συνεχίζουμε να αναζητούμε συμφωνίες που θα ταιριάζουν στο προφίλ του στόλου και της εταιρείας, καθώς και στα σχέδιά της για προσεκτική επέκταση. Προτεραιότητά μας είναι να διασφαλίσουμε την υγεία της εταιρείας διατηρώντας μια συντηρητική προσέγγιση αλλά ταυτόχρονα χωρίς να θυσιάζουμε την παρουσία μας στην αγορά. Εργαζόμαστε για να επεκτείνουμε τις τρέχουσες σχέσεις μας με χρηματοδότες σε όλο τον κόσμο.

    Παραμένουμε στο επίκεντρό μας να μεγιστοποιήσουμε την αξία των μετόχων χωρίς να βλάψουμε τη μακροπρόθεσμη ικανότητα της εταιρείας να αναπτυχθεί».

    Η εταιρεία, επίσης, υπέγραψε δύο συμβάσεις για την κατασκευή και αγορά δύο πλοίων μεταφοράς χύδην υψηλής απόδοσης καυσίμου περίπου 64.000 dwt έκαστο. Τα δύο πλοία θα ναυπηγηθούν σε ένα αξιόπιστο ναυπηγείο στην Ιαπωνία και έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2026. Το συνολικό τίμημα για την κατασκευή και των δύο πλοίων είναι περίπου 75,5 εκατομμύρια δολάρια, τα οποία η εταιρεία σκοπεύει να χρηματοδοτήσει με συνδυασμό χρέους και τα ίδια κεφάλαια.

    Διαβάστε επίσης:

    Globus Maritime (Οικογένεια Φειδάκη): Κέρδη 4,9 εκατ. δολάρια στο 9μηνο

    GasLog (Πήτερ Γ. Λιβανός): Εξασφάλισε δάνειο 2,8 δισ. δολαρίων

    Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Έσοδα 202,1 εκατ. δολαρίων στο 9μηνο- Έδωσε μερίσματα 130 εκατ. δολαρίων σε 24 μήνες



    ΣΧΟΛΙΑ