Ναυτιλία

Τα «μυστικά» για το νέο ομόλογο Μαρινάκη και από πού πηγάζει το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον- Η «έκρηξη» στα ναύλα των LNG

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Μαρινάκης

Βαγγέλης Μαρινάκης, εφοπλιστής


Ο κύβος ερρίφθη και ο Βαγγέλης Μαρινάκης, που είναι μια σημαίνουσα δύναμη στη διεθνή ναυτιλιακή σκηνή, «καταπλέει» για δεύτερη φορά μέσα σε εννέα μήνες, στην ελληνική αγορά των εταιρικών ομολόγων.

Οι διαδικασίες της δημόσιας προσφοράς για το νέο ομόλογο των 100 εκατ. ευρώ, ξεκινούν την ερχόμενη Τετάρτη 20 Ιουλίου και ολοκληρώνονται την Παρασκευή ,22 του μηνός.

Η καινούργια έκδοση θα έχει 7ετή διάρκεια, με δικαίωμα πρόωρης αποπληρωμής, έπειτα από την παρέλευση δύο ετών και με κλιμακούμενη πριμοδότηση επί της ονομαστικής αξίας (από1,5 έως μισή ποσοστιαία μονάδα) εφ’ όσον συμβεί αυτό.

Εκδότρια εταιρεία του ομολόγου είναι η κυπριακή CPLP Shipping, εξ’ ολοκλήρου θυγατρική της Capital Product Partners, η οποία διαδραματίζει ρόλο εγγυήτριας ( χωρίς εμπράγματες εξασφαλίσεις) είναι εισηγμένη εδώ και 15 χρόνια στη Wall Street και σε αυτήν, η οικογένεια Μαρινάκη κατέχει το 26,2% .

Τα κεφάλαια της νέας έκδοσης θα φτάσουν στην εισηγμένη στην αγορά του Nasdaq ναυτιλιακή εταιρεία, μέσω της πώλησης στην κυπριακή θυγατρική, της δικής της εταιρείας Atropos Gas, που έχει το πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου Aristidis 1.

H (εγγυήτρια του ομολόγου) Capital Product έχει κεφαλαιοποίηση 250,2 εκατ. δολάρια στο αμερικανικό χρηματιστήριο, ενεργητικό 1,88 δισ., ίδια κεφάλαια 546,4 εκατ. και καθαρό δανεισμό 1,27 δις δολάρια. Στο εφετινό πρώτο τρίμηνο, είχε καθαρά κέρδη 25,15 εκατ. δολάρια (από 10,9 εκατ. στο αντίστοιχο περσινό διάστημα) ενώ στη χρήση του 2021 η καθαρή κερδοφορία διαμορφώθηκε στα 98,18 εκατ. δολάρια (από 30,36 εκατ. το 2020). Μεγέθη που πλέον είναι ισοϋψή με το ευρώ, λόγω της σχεδόν ταυτόσημης ισοτιμίας με το αμερικανικό νόμισμα.

Ο  υψηλών προδιαγραφών στόλος  της ναυτιλιακής Capital Product, απαρτίζεται από 19 πλοία και με την υλοποίηση του αναπτυξιακού προγράμματος ύψους 597,5 εκατ. δολαρίων μεταξύ Οκτωβρίου 2022 και Μαΐου 2023, αναμένεται να διαμορφωθεί στα 23 πλοία. Αποτελούμενος από 7 πλοία τελευταίας γενιάς μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (Containers) και 1 πλοίο ξηρού φορτίου.

Το επενδυτικό πρόγραμμα του Ομίλου της εγγυήτριας  του ομολόγου, έχει στόχο την συνεχή ανανέωση και ενίσχυση του στόλου , καθώς και την καθιέρωσή του στη διεθνή αγορά θαλάσσιας μεταφοράς LNG. Μία αγορά υψηλής ανάπτυξης με θετικά μακροπρόθεσμα θεμελιώδη μεγέθη, καθώς το υγροποιημένο φυσικό αέριο αναμένεται να διαδραματίσει καίριο ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση του πλανήτη, σε καθαρές μηδενικές εκπομπές ρύπου (net zero) και στην ενεργειακή ανεξαρτησία της Ευρώπης. Τα πλοία τελευταίας γενιάς LNG του Ομίλου της Capital Product Partners  διανέμουν υγροποιημένο φυσικό αέριο σε 26 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Άνοδος 76,1% στα ναύλα μεταφοράς LNG, στη διετία

Τα νέα ενεργειακά δεδομένα στον απόηχο της Ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, έχουν φέρει σε πρώτο πλάνο τα πλοία LNG. Όπως καταγράφεται στο ενημερωτικό δελτίο του νέου ομολόγου τα χρονοναυλοσύμφωνα για πλοία χωρητικότητας 160.000 CBM υγροποιημένου αερίου ήταν το περασμένο Μάιο στα 99.050 δολάρια την ημέρα. Αυξημένα κατά 39,2% σε σχέση με τα αντίστοιχα ναύλα του 2020 (71.171 δολάρια την ημέρα) και κατά 76,1% συγκριτικά με το 2020 όταν τα ναύλα ήταν στα επίπεδα των 56.250 δολαρίων ανά ημέρα.

Την ίδια στιγμή τα κόστη για ένα νεότευκτο πλοίο μεταφοράς LNG από τα 202 εκατ. δολάρια έχουν ανέβει εφέτος στα 231 εκατ.

Από την άλλη πλευρά τα μεσοσταθμικά έσοδα για ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κινούνται κι αυτά ανοδικά. Αφού από τα 50.802 δολάρια είναι τώρα στα 85.740 δολάρια ανά ημέρα ( +68,8%).

Πόλος έλξης για τους επενδυτές, η οικονομική εμβέλεια

Αν μη τι άλλο, όλα αυτά έρχονται να πιστοποιήσουν την πλήρως αναβαθμισμένη, οικονομική εμβέλεια του ναυτιλιακού ομίλου Μαρινάκη. Που μέσω της  Capital maritime και διασυνδεδεμένων εταιρειών διαχειρίζεται έναν στόλο από περίπου 110 βαπόρια…

Αναμφίβολα, ως δικλείδα ασφαλείας για τους δυνητικούς επενδυτές του νέου ομολόγου, λειτουργούν τα συμβολαιοποιημένα έσοδα  των 2,1 δις δολαρίων  που έχει η εγγυήτρια εταιρεία Capital Partners. Σε εναπομείναντα διάστημα χρονοναυλώσεων μέχρι και 10,1 έτη.

Όπως όλα δείχνουν, το οικονομικό υπόβαθρο της ναυτιλιακής σε συνδυασμό με το όνομα Μαρινάκης, θα αποτελέσουν πόλο έλξης για τους επενδυτές. Ειδικά στις τωρινές συνθήκες της «έκρηξης» του πληθωρισμού, όπου ένα τέτοιο ομόλογο μπορεί να προσφέρει ελκυστικές αποδόσεις. Ακόμη και σε μικροαποταμιευτές, αφού η συμμετοχή ξεκινά από διαθέσιμα κεφάλαια 1.000 ευρώ.

Μια μέρα πριν από την έναρξη της δημόσιας προσφοράς θα δημοσιοποιηθεί το  εύρος του επιτοκίου, που ασφαλώς θα έχει το δικό του, σημαντικό ειδικό βάρος, για τη έκδοση.

Το πρώτο ναυτιλιακό ομόλογο του Βαγγέλη Μαρινάκη βγήκε τον περσινό Οκτώβριο, με 5ετή διάρκεια και επιτόκιο στο 2,65%. Τα κεφάλαια που ζητήθηκαν ήταν 150 εκατ. ευρώ, αλλά οι προσφορές εκτινάχτηκαν τότε στα 801,37 εκατ. ευρώ. Με τη ζήτηση να είναι 5,34 φορές μεγαλύτερη από την προσφορά. Η συγκεκριμένη έκδοση είχε ευρεία απήχηση, αφού συμμετείχαν 8.234 επενδυτές.

Διαβάστε επίσης

CPLP SHIPPING: Στις 20 Ιουλίου ξεκινά η Δημόσια Προσφορά για το νέο ναυτιλιακό ομόλογο έως 100 εκατ. ευρώ

Επενδύσεις ύψους 2,2 δισ. δολαρίων σε containerships από τους Έλληνες εφοπλιστές



ΣΧΟΛΙΑ