ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γιατί οι μετοχές δεν πάνε καλά, πώς Βρεττού και Εξάρχου έφτασαν στο big deal της HSBC, ο πλειστηριασμός ⚖️ του Π. Βαρδινογιάννη, ποιοι υπουργοί 🤷♂️ δεν είδαν τον Κινέζο, ο νέος πόλεμος Ιβάν – Τέλη, το cash του εφοπλιστή Παππά και όταν ο Λοβέρδος έβριζε 🎤🤬 τον ΚΜ (🍷🔥 ωραία ατμόσφαιρα)
Η σκηνή διαδραματίστηκε πριν λίγες ημέρες κάπου στον Πειραιά:
Ένας από τους παλαιότερους εφοπλιστές της Ακτής Μιαούλη, που τρέφουν οι πάντες απεριόριστο σεβασμό, έλεγε πρόσφατα με παράπονο στους συνδαιτυμόνες του:
«Είχα φιλοξενήσει πριν λίγο καιρό τον τέταρτο στην ιεραρχία της Κίνας αξιωματούχο και προσπαθούσα να βρω κάποιον υπουργό να συζητήσει μαζί του διάφορα θέματα, όμως, το μόνο που κατάφερα ήταν να συναντήσει ένα υφυπουργό σε μια τυπική συνάντηση».
Οι απορίες του εφοπλιστή ήταν εύλογες, όμως, μετά τις τελευταίες εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά, εκτιμώ ότι θα του λύθηκαν οι περισσότερες, αν όχι όλες.
Προφανώς στο παρασκήνιο υπήρχαν πιέσεις από τον αμερικανικό παράγοντα, αλλά και από την ευρωπαία εισαγγελέα, Χαρίκλεια Θάνου, για τις δραστηριότητες των Κινέζων στον Πειραιά και για αυτό οι υπουργοί ήταν επιφυλακτικοί για τέτοια συνάντηση.
Μια άτυπη κόντρα
Είναι γεγονός ότι τον τελευταίο καιρό υπάρχει μια άτυπη κόντρα μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της ηγετικής ομάδας της Cosco στον Πειραιά.
Σχετικό αποκλειστικό ρεπορτάζ είχε δημοσιεύσει το mononews, στις 8 Μαρτίου 2025.
Όμως, σήμερα η περιρρέουσα ατμόσφαιρα στο λιμάνι του Πειραιά, μυρίζει «μπαρούτι», δεδομένου ότι με την παρουσία της Ευρωπαίας εισαγγελέως, Χαρίκλειας Θάνου, η οποία έχει μπλοκάρει πάνω από 3.000 κοντέινερ που εκφορτώθηκαν από διάφορα πλοία που κατέπλευσαν στο λιμάνι του Πειραιά από την Κίνα, έχει δημιουργηθεί το αδιαχώρητο στις τρεις προβλήτες του ΟΛΠ.
Όπως έγινε γνωστό από διαρροές, διεξάγονται εξονυχιστικοί έλεγχοι στα κοντέινερ, έχουν γίνει συλλήψεις, ενώ η εισαγγελέας Χαρίκλεια Θάνου, έχει στείλει εντολή σε αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες και ναυτικά πρακτορεία που εμπλέκονται στη μεταφορά των κοντέινερ από την Κίνα, να προσκομίσουν έγγραφα, παραστατικά, αλλά και την αλληλογραφία που σχετίζονται με τα «μπλοκαρισμένα κοντέινερ».
Ταυτόχρονα όμως, στο λιμάνι του Πειραιά, έχει εγκατασταθεί και ο διευθυντής της ΑΑΔΕ και στενός συνεργάτης του Γιώργου Πιτσιλή, Δημήτρης Μπουρίκος, ο οποίος μαζί με ένα ακόμη ανώτερο κρατικό υπάλληλο είναι επιφορτισμένοι να παρακολουθούν και να συντονίζουν τις έρευνες στα κοντέινερ, αλλά και να διευκολύνουν τις εταιρείες που αντιμετωπίζουν προβλήματα με τον εκτελωνισμό των κοντέινερ.
Όλη διαδικασία επιβαρύνεται και με την ψηφιακή μετάβαση του τρόπου καταγραφής και εκτελωνισμού των κοντέινερ.
Ερωτηθείς ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης, σχετικά με τις εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά, επισήμανε:
«Γίνεται μια ψηφιακή μεταρρύθμιση που απαιτεί τουλάχιστον μια εβδομάδα για να εξομαλυνθεί η κατάσταση, λόγω του ότι δεν υπάρχει το αναγκαίο προσωπικό. Αλλάζει εκ βάθρων η διαδικασία. Εμείς παρακολουθούμε τα γεγονότα και τις αρρυθμίες στο λιμάνι του Πειραιά, γιατί μας ενδιαφέρει να μην δημιουργούνται αθέμιτες πρακτικές σε βάρος του υγιούς εμπορίου. Εμείς, προσπαθούμε πάντα για να υπάρχουν σαφείς κανόνες στον υγιή ανταγωνισμό προς όφελος των ελληνικών επιχειρήσεων».
Ο Αντώνης Βενιέρης, πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης Εν Ελλάδι, που εκπροσωπεί τις εταιρείες που διαχειρίζονται τα κοντέινερ στην Ελλάδα, τόνισε όταν τον ρωτήσαμε σχετικά ότι «αδυνατεί να δώσει στοιχεία και πληροφορίες για την διαδικασία», αλλά υπογράμμισε ότι «σε αυτή τη φάση οι ναυτιλιακές εταιρείες ανταποκρίνονται στα όσα ζητάει η ευρωπαία εισαγγελέας» και ότι «τα κοντέινερ που είναι υπό έλεγχο ανέρχονται περί τα 2.400, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και ύποπτα. Απλώς είναι μια τυπική διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουμε».
Τα τελευταία γεγονότα
Με παρέμβαση της ευρωπαίας εισαγγελέως, Χαρίκλειας Θάνου, έγιναν έλεγχοι σε κοντέινερ, και ήδη έχουν συλληφθεί και έχουν απαγγελθεί κατηγορίες σε έξι άτομα, ανάμεσα τους είναι και δύο τελωνειακοί υπάλληλοι.
Οι κατηγορίες που τους βαραίνουν είναι, για συμμετοχή σε εγκληματικά δίκτυα που εισήγαγαν παράνομα προϊόντα από την Κίνα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αποφεύγοντας δασμούς και ΦΠΑ.
Το «κουβάρι» άρχισε να ξετυλίγεται προς το τέλος του περασμένου μήνα Ιουνίου όταν κατασχέθηκαν 2.435 εμπορευματοκιβώτια στο λιμάνι του Πειραιά, που η συνολική τους αξία έφτανε τα 250 εκατ. ευρώ.
Στα κοντέινερ είχαν βρεθεί ηλεκτρικά ποδήλατα, υφάσματα, υποδήματα.
Μετά τα αρχικά στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από τα Ελληνικά Τελωνεία (ΑΑΔΕ/Γενική Διεύθυνση Τελωνείων και ΕΦΚ), δύο τελωνειακοί υπάλληλοι κατηγορήθηκαν για επανειλημμένη ψευδή πιστοποίηση, προκαλώντας παράνομα κέρδη και ζημία στον προϋπολογισμό της ΕΕ άνω των 871.000 ευρώ, καθώς και για συνέργεια σε τελωνειακή απάτη.
Επιπλέον, τέσσερις εκτελωνιστές κατηγορήθηκαν για επανειλημμένη τελωνειακή απάτη, επίσης με ποσά άνω των 871.000 ευρώ σε διαφυγόντες δασμούς και φόρους, καθώς και για υποκίνηση ψευδούς πιστοποίησης. Την ΄περασμένη Παρασκευή, ένας από τους εκτελωνιστές προφυλακίστηκε, ενώ τέσσερις άλλοι κατηγορούμενοι παραμένουν κρατούμενοι από τον Ιούνιο.
Η συγκέντρωση για περισσότερα στοιχεία συνεχίζεται.
Τα πρώτα 500 κοντέινερ κατασχέθηκαν κατά την επιχείρηση του Ιουνίου, ενώ άλλα 1.935, που βρίσκονταν σε διαμετακόμιση προς την ΕΕ, κατασχέθηκαν κατά την άφιξή τους στο λιμάνι του Πειραιά, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό σε 2.435.
Επισημαίνεται ότι τα 2.435 κατασχεμένα κοντέινερ βρίσκονται αυτή τη στιγμή υπό επιθεώρηση. Τουλάχιστον 500 κοντέινερ είναι γεμάτα με ηλεκτρικά ποδήλατα, εκ των οποίων τα 360 δεν είχαν ακόμη δηλωθεί στο τελωνείο,· ωστόσο, βάσει του γνωστού τρόπου δράσης, θεωρείται βέβαιο ότι θα είχαν δηλωθεί ψευδώς και με σημαντικά χαμηλότερη αξία, ώστε να αποφευχθεί η καταβολή δασμών αντιντάμπινγκ που ισχύουν για τις εισαγωγές από την Κίνα.
«Άκρως οργανωμένα εγκληματικά δίκτυα έχουν εξειδικευτεί σε αυτό το είδος απάτης εδώ και χρόνια. Έχουν συνηθίσει να προκαλούν τεράστιες ζημιές στα οικονομικά μας με σχεδόν μηδενικό ρίσκο. Η έρευνα Καλυψώ στέλνει σε αυτούς τους εγκληματίες ένα απλό μήνυμα: οι κανόνες του παιχνιδιού έχουν αλλάξει, δεν υπάρχουν πια ασφαλή καταφύγια για εσάς!
Τώρα πρέπει να μετατρέψουμε αυτή τη θεαματική επιτυχία σε συστηματική δουλειά: χρειαζόμαστε αφοσιωμένους και εξειδικευμένους αστυνομικούς, τελωνειακούς και φορολογικούς ερευνητές σε ολόκληρη τη ζώνη της EPPO», επισήμανε η αρμόδια διοικητική αρχή.
Ο μηχανισμός αυτός λειτουργούσε για τουλάχιστον οκτώ χρόνια, προκαλώντας εκτιμώμενη ζημία τουλάχιστον 350 εκατ. ευρώ σε τελωνειακούς δασμούς και 450 εκατ. ευρώ σε ΦΠΑ. Από την επιχείρηση του Ιουνίου, οι ελληνικές τελωνειακές αρχές έχουν παρατηρήσει υψηλότερα επίπεδα συμμόρφωσης, με εισαγωγείς στο λιμάνι του Πειραιά να δηλώνουν παρόμοια προϊόντα σε τιμές πιο κοντά στην πραγματική τους αξία.
Η έρευνα της EPPO υποστηρίζεται από την Υποδιεύθυνση Ψηφιακής Εγκληματολογικής Έρευνας και Ανάλυσης της Ελληνικής Αστυνομίας και από την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας. Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF) συνέβαλε στον εντοπισμό μέσω της αναλυτικής της εργασίας και των διοικητικών ερευνών.
Όλα τα εμπλεκόμενα πρόσωπα τεκμαίρονται αθώα μέχρις ότου αποδειχθεί η ενοχή τους στα αρμόδια δικαστήρια, σημειώνει η σχετική ανακοίνωση.
Η EPPO είναι η ανεξάρτητη εισαγγελία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αρμόδια για τη διερεύνηση, δίωξη και παραπομπή σε δίκη εγκλημάτων κατά των οικονομικών συμφερόντων της ΕΕ.
Ο αμερικανικός παράγοντας
Οι πιέσεις των Αμερικανών, μετά την εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ, για έλεγχο των λιμένων που ελέγχονται από τους Κινέζους αυξάνονται προς τις κυβερνήσεις που στις χώρες τους έχουν επενδύσει κινεζικές εταιρείες.
Σε εκτενές ρεπορτάζ του Reuters, εκτός από τον Παναμά, Αμερικανοί αξιωματούχοι και νομοθέτες ανησυχούν για τις κινέζικες ναυτιλιακές υποδομές που κατέχει σε μέρη όπως η Ελλάδα και η Ισπανία, η Καραϊβική και τα λιμάνια της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ.
Η Κίνα διεξάγει κανονική συνεργασία με άλλες χώρες στο πλαίσιο του διεθνούς δικαίου, δήλωσε εκπρόσωπος της διπλωματικής αποστολής της Κίνας στην Ουάσιγκτον.
«Η κυβέρνηση των ΗΠΑ βλέπει τις κινεζικές επενδύσεις σε παγκόσμια λιμάνια ως τεράστια απειλή για την εθνική της ασφάλεια», δήλωσε ο Stuart Poole-Robb, ιδρυτής της KCS Group, συμβούλων κινδύνου και πληροφοριών.
«Η ανησυχία είναι ότι η Κίνα θα μπορούσε να αξιοποιήσει τον έλεγχό της σε αυτά τα περιουσιακά στοιχεία για κατασκοπεία, στρατιωτικό πλεονέκτημα ή για να διαταράξει τις αλυσίδες εφοδιασμού κατά τη διάρκεια γεωπολιτικών κρίσεων», είπε, επικαλούμενος συνομιλίες με ομολόγους της σε θέματα ασφαλείας των ΗΠΑ.
Η Κίνα κατέχει ή μισθώνει ένα εκτεταμένο δίκτυο λιμένων μέσω εταιρειών, συμπεριλαμβανομένης της COSCO και άλλων κρατικών επιχειρήσεων, όπως είναι η China Merchants και η SIPG στη Σαγκάη.
Σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε πέρυσι από το «Council of Foreign Relations», η Κίνα είχε τον Αύγουστο του 2024 επενδύσεις σε 129 λιμενικά έργα παγκοσμίως μέσω διαφόρων εταιρειών, επενδύσεις τις οποίες το Πεκίνο αντιμετωπίζει ως κομβικές στο πλαίσιο του δικτύου «Belt and Road».
Το προφητικό δημοσίευμα του mononews
Οι τελευταίες εξελίξεις και γεγονότα, επιβεβαιώνουν το ρεπορτάζ του mononews, που αναρτήθηκε στις 8 Μαρτίου του 2025. Το ρεπορτάζ, έλεγε τα εξής:
«Tο νέο γεωστρατηγικό δόγμα του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ θα επηρεάσει τα ευρωπαϊκά λιμάνια που είναι υπό τον έλεγχο των Κινέζων, ενδεχομένως και τον λιμένα του Πειραιά;
Στην Ακτή Μιαούλη θεωρείται κάτι περισσότερο από σίγουρο ότι ο Ντόναλντ Τραμπ θα ασχοληθεί σύντομα και με το θέμα της μετοχικής πλειοψηφίας των τερματικών σταθμών που ελέγχουν οι κινεζικές εταιρείες στα ευρωπαϊκά λιμάνια.
Οι εξελίξεις στη Διώρυγα του Παναμά, δικαιώνει εκείνους που υποστηρίζουν παρόμοιες απόψεις.
Υπενθυμίζεται ότι τα αμερικανικά και άλλα σχήματα εξασφάλισαν δύο λιμάνια – πύλες, από την Hutchison, έναντι 22,8 δισ. δολαρίων και δεν χρειάστηκε να γίνει ούτε στρατιωτική επέμβαση ούτε να υλοποιηθούν οι αρχικές αποφάσεις του Ανωτάτου Δικαστηρίου του Παναμά που έγιναν, προφανώς, κάτω από την πίεση των επιθετικών δηλώσεων του Ντόναλντ Τραμπ που είπε ότι “δεν παραχώρησαν οι ΗΠΑ τη Διώρυγα του Παναμά για να τον ελέγχουν οι Κινέζοι”.
Το θέμα των γεωστρατηγικών εξελίξεων συζητήθηκε κατά τη συνάντηση που έγινε πριν λίγες ημέρες στον Πειραιά, μεταξύ του προεδρείου του Εμπορικού Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά και του πρέσβη του Ισραήλ στην Ελλάδα, Noam Kat.
Έγινε διεξοδική συζήτηση για τις γεωστρατηγικές ανακατατάξεις, για τις νέες στρατηγικές προτεραιότητες που θέτει ο Ντόναλντ Τραμπ και τον ρόλο των ευρωπαϊκών λιμένων στην νέα εποχή, καθώς και την επιρροή των Κινέζων σε σημαντικούς Τερματικούς Σταθμούς.
Η συζήτηση περιεστράφη γύρω από τα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, του Βόλου και της Αλεξανδρούπολης, τις προοπτικές τους και τις μετοχικές διαρθρώσεις των δύο μεγαλύτερων λιμένων της χώρας.
Σε αυτή τη συνάντηση εξεδηλώθη μεγάλο ενδιαφέρον από τον Ισραηλινό πρέσβη Noam Kat για την ενίσχυση των εμπορικών συνεργασιών των λιμένων των δύο χωρών.
Σε αυτή την ενδιαφέρουσα συνάντηση συμμετείχαν ο πρόεδρος του ΕΒΕ Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης, οι αντιπρόεδροι, Δ. Μαθιός και Κ. Αχλαδίτης, η Γενική Γραμματέας, Μαρία-ΆνναΒελλή, ο Υπεύθυνος Συμβουλευτικής Υποστήριξης Επιχειρήσεων, Ν. Μαυρίκος, και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου Εμμ. Χριστόπουλος και Ν. Κοττάκης.
Όπως, γνωστοποιήθηκε “έγινε εις βάθος συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων για την περαιτέρω ενίσχυση της διμερούς επιχειρηματικής συνεργασίας, με επίκεντρο τον Πειραιά και το λιμάνι του, ενώ εντοπίστηκαν οι τομείς και τα πεδία για την περαιτέρω διεύρυνση και εμβάθυνση της συνεργασίας, αλλά και για την μελλοντική σύναψη συμφωνιών στους τομείς της ναυτιλίας και των ναυπηγοεπισκευών, του εξοπλισμού ναυσιπλοΐας και ασφάλειας στον τομέα των τροφίμων, στα φαρμακευτικά και παραφαρμακευτικά προϊόντα, στα συστήματα επικοινωνιών και στις τεχνολογίες πληροφορικής, στην ένδυση, στις κατασκευές και στα δομικά υλικά, στον τουρισμό, τις συνδυασμένες μεταφορές, αλλά και στον τομέα της ενέργειας, στον οποίο έχει ήδη δημιουργηθεί σημαντική δυναμική”.
Συζητήθηκαν θέματα νεοφυών επιχειρήσεων, τεχνολογίας και καινοτόμων τεχνολογιών. Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, “εξέφρασε την επιθυμία να αυξηθεί αμφίδρομα ο όγκος των διακινούμενων φορτίων μεταξύ των Ισραηλινών λιμένων και του Πειραιά, στο πλαίσιο της περαιτέρω ανάπτυξης των διμερών εμπορικών σχέσεων, αλλά και της ανάπτυξης μέσω συνεργειών – συνεργασιών μεταξύ ελληνικών και ισραηλινών επιχειρήσεων, στο πεδίο των εξαγωγών”.
Ο πρόεδρος Βασίλης Κορκίδης, “υπενθύμισε τη στενή σχέση συνεργασίας μεταξύ των λιμένων Χάιφας-Πειραιά και αναφέρθηκε και στις δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξής της”, αλλά και “τη σημασία ανάπτυξης συνεργειών και στον ναυπηγικό τομέα ο οποίος έχει επανέλθει στην διεθνή « ναυπηγική σκηνή» και στα πεδία που δημιουργεί η «πράσινη μετάβαση» της ναυτιλίας”.
Μεγάλη σημασία δόθηκε, επίσης, και στην «γαλάζια οικονομία», στην οποία περικλείονται πολλά πεδία πάνω στα οποία θα μπορούσε “να χτιστεί στρατηγική συνεργασία μεταξύ Ελλάδας-Ισραήλ”.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο κατατέθηκαν συγκεκριμένες προτάσεις συνεργιών και ο Ισραηλινός πρέσβης, ζήτησε όπως το “Ε.Β.Ε. Πειραιά, αναλάβει συντονιστικό ρόλο για την διοργάνωση, στην Ελλάδα, Ελληνο-Ισραηλινού φόρουμ, επίκεντρο του οποίου θα είναι η συνεργασία Ισραηλινών και Ελληνικών επιχειρήσεων, αλλά και οι επενδύσεις που μπορεί να γίνουν σε όλους τους τομείς ενδιαφέροντος που καταγράφηκαν επί ελληνικού και ισραηλινού εδάφους”.
Η ενίσχυση των οικονομικών συνεργασιών μεταξύ επιχειρηματιών από το Ισραήλ και των οικονομικών παραγόντων και εφοπλιστών του Πειραιά, όπως ισχυρίζονται παράγοντες της Ακτής Μιαούλη, “δεν μπορεί να γίνει, αν δεν υπάρξει ουσιαστική παρέμβαση και στις λειτουργίες του λιμένα του Πειραιά, ή ακόμη και άλλων λιμένων, όπως του Βόλου, της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης”.
Πάντως, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η ενδυνάμωση των σχέσεων των δύο χωρών, εξετάζεται να γίνει και με την θαλάσσια σύνδεση της Χάϊφας, της Λεμεσού και του Πειραιά. Υπενθυμίζεται ότι ήδη εκτελείται δρομολόγιο τους καλοκαιρινούς μήνες ανάμεσα στη Λεμεσό με τον Πειραιά με επιδότηση, με πρωτοβουλία του υφυπουργείου Ναυτιλίας της Κύπρου.
Διεργασίες στο λιμάνι του Πειραιά
Πάντως, στο λιμάνι του Πειραιά υπάρχουν έντονες διεργασίες που έχουν να κάνουν με την πρόθεση της κινεζικής Cosco να ενοποιήσει τον προβλήτα Ι, την οποία διαχειρίζεται ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά με τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, που διαχειρίζεται η επίσης κινεζική PCT.
Από την σύμβαση παραχώρησης, υπάρχει δέσμευση για λόγους υγιούς ανταγωνισμού, να λειτουργούν με διαφορετική διαχειριστική αρχή, τα δύο διοικητικά σχήματα στο λιμάνι του Πειραιά.
Βέβαια, υπάρχουν πρόσωπα που συμμετέχουν και στα δύο διοικητικά συμβούλια, ενώ υπάρχει επί της ουσίας κοινή διαχείριση και των τριών προβλητών.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση αρνείται να αποδεχθεί την ενοποίηση της κοινής διαχείρισης των προβλητών, ωστόσο από τον περασμένο Σεπτέμβριο, επιτρέπεται στις περιπτώσεις που υπάρχουν πλοία που δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ να φορτώνουν και να ξεφορτώνουν στην προβλήτα Ι και να τιμολογεί αντί του ΟΛΠ η PCT.
Άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχουν και προβλήματα στις σχέσεις των δύο οργανισμών που ελέγχουν μετοχικά το λιμάνι του Πειραιά, μεταξύ των κινέζων στελεχών της Cosco και της China Shipping, που εναλλάσσονται κάθε χρόνο στην ηγεσία του ΟΛΠ και της PCT.
Επισημαίνεται ότι ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς ανήκει κατά πλειοψηφία στην COSCO με 67% των μετοχών, ενώ το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) έχει το 7,14% των μετοχών και το υπόλοιπο 25,86% ανήκει σε διάφορους επενδυτές. Οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ ανήκουν κατά 100% στην PCT.
Τέλος, να αναφερθεί ότι στον προβλήτα Ι εξυπηρετούνται τα πλοία της MSC, του Τζιανλουίτζι Απόντε, με σύμβαση που έχει υπογράψει με τον ΟΛΠ.
Ναυτιλιακοί παρατηρητές στο λιμάνι, υποστηρίζουν ότι οποιεσδήποτε εξελίξεις δεν θα αφήσουν αδιάφορο τον ιταλοελβετό μεγιστάνα, ο οποίος έχει δείξει επανειλημμένα το στρατηγικό του ενδιαφέρον για το λιμάνι του Πειραιά.
Άλλωστε, ο Τζιανλουίτζι Απόντε συμμετέχει στο κοινοπρακτικό σχήμα που πήρε τα δύο λιμάνια στον Παναμά με δική του θυγατρική εταιρεία. Αυτό σημαίνει ότι η MSC έχει ενεργό ρόλο στις νέες γεωστρατηγικές εξελίξεις».
Διαβάστε επίσης:
Εκκλησία Κρήτης: Η κυβέρνηση δεν παίρνει πίσω την τροπολογία για το μεταθετό
Intralot: Με μεγάλες πλειοψηφίες εγκρίθηκαν τα τρία θέματα στη συνέλευση των ομολογιούχων
ΕΚΤΑΚΤΟ: Στα 200 εκατ. ευρώ το τίμημα για το 70% της HSBC Μάλτας από τη CrediaBank
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Το ΕΜΠ ιδρύει το πρώτο μεταπτυχιακό με δίδακτρα στο επιστημονικό πεδίο της Ναυτιλίας
- Fed: Τι περιμένουν να ακούσουν οι επενδυτές από τον Πάουελ
- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Εκδίδει ομόλογο 500 εκατ. με στόχο επενδύσεις, εξαγορές και αποπληρωμή δανεισμού
- Γιατί οι μετοχές δεν πάνε καλά, πώς Βρεττού και Εξάρχου έφτασαν στο big deal της HSBC, ο πλειστηριασμός ⚖️ του Π. Βαρδινογιάννη, ποιοι υπουργοί 🤷♂️ δεν είδαν τον Κινέζο, ο νέος πόλεμος Ιβάν – Τέλη, το cash του εφοπλιστή Παππά και όταν ο Λοβέρδος έβριζε 🎤🤬 τον ΚΜ (🍷🔥 ωραία ατμόσφαιρα)
