• Ναυτιλία

    Σ. Παληός: Γιατί ναυάγησε η πώληση του Calipso

    Συμεών Παληός ναυτιλία

    Συμεών Παληός, εφοπλιστής Diana Shipping


    Ναυάγησε η συμφωνία της Diana Shipping, συμφερόντων του Συμεών Παληού, με τρίτη ναυτιλιακή εταιρεία για την πώληση ενός πλοίου panamax, μία εξέλιξη που ενδέχεται να σχετίζεται με την επιδημία του κοροναϊού στην Κίνα.

    Όπως ανακοίνωσε η Diana Shipping, η πώληση του πλοίου Calipso (χωρητικότητας 73.700 dwt, κατασκευής 2006) ακυρώθηκε, καθώς η αγοράστρια εταιρεία υπαναχώρησε από τη συμφωνία που είχε επιτευχθεί τον περασμένο Δεκέμβριο, έναντι 7,25 εκατ. δολαρίων.

    «Οι αγοραστές επέλεξαν να εξασκήσουν το δικαίωμά τους να ακυρώσουν το συμβόλαιο», λόγω της καθυστέρησης στην παράδοσή του εξαιτίας «απρόβλεπτων γεγονότων», αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Diana Shipping, ξεκαθαρίζοντας πως η ακύρωση της συμφωνίας δε σχετίζεται με την κατάσταση του πλοίου και διευκρινίζοντας ότι έχει ήδη προβεί σε ενέργειες για την επιστροφή της προκαταβολής που είχε λάβει για την πώληση.

    Το πλοίο επρόκειτο να παραδοθεί στους αγοραστές το αργότερο στις 30 Ιανουαρίου, όμως φαίνεται να είναι αγκυροβολημένο στην Zhousan της Κίνας από τις 8 Ιανουαρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το TradeWinds, το πλοίο έχει παραμείνει «παγιδευμένο» εκεί λόγω της επιδημίας του κοροναϊού στην Κίνα που έχει παραλύσει τα πάντα σε πολλά λιμάνια της χώρας. Σύμφωνα με ναυλομεσίτη με έδρα την Αθήνα, το χρηματοπιστωτικό και νομικό θεσμικό πλαίσιο που είναι αναγκαίο για τις αγοραπωλησίες πλοίων έχει επίσης επηρεαστεί από την επιδημία. «Οι τράπεζες δε λειτουργούν στην Κίνα, ούτε οι δικηγορικές εταιρείες», ανέφερε.

    Από την άλλη, ωστόσο, πηγή της αγοράς σχολίασε πως δεν πρόκειται για τη μοναδική πρόσφατη συμφωνία που ακυρώνεται κατ’ αυτόν τον τρόπο, καθώς ορισμένοι αγοραστές που μετάνιωσαν για την αγορά τους, βλέποντας τις τιμές ναύλωσης να κινούνται πτωτικά, χρησιμοποιούν ως βολική δικαιολογία τα προβλήματα στην Κίνα για να υπαναχωρήσουν από deals τα οποία έχουν υπογράψει. «Αν η αγορά ήταν καλύτερη, είμαι σίγουρος πως οι αγοραστές θα είχαν βρει έναν τρόπο να ολοκληρώσουν τη συμφωνία», υπογράμμισε.

    Νέο συμβόλαιο με χαμηλότερα ναύλα

    Εν τω μεταξύ, η Diana Shipping συμφώνησε με την BHP Billiton Freight Singapore  για τη ναύλωση ενός πλοίου της τύπου newcastlemax. Πρόκειται για το Philadelphia (χωρητικότητας 206.040 dwt, κατασκευής 2012), το οποίο ναυλώθηκε έναντι 14.500 δολαρίων ημερησίως για περίοδο 14 έως 17 μηνών, αρχής γενομένης από τις 5 Φεβρουαρίου, έναντι 14.500 δολαρίων ημερησίως. Η τιμή αυτή είναι αισθητά χαμηλότερη από αυτήν που προβλεπόταν από την προηγούμενη ναύλωση του ίδιου πλοίου από την Koch Shipping, στα 20.000 δολάρια ημερησίως

    Η Diana Shipping αναμένει από τη ναύλωση του πλοίου συνολικά έσοδα ύψους 6,09 εκατομμυρίων δολαρίων για την ελάχιστη προβλεπόμενη περίοδο.

    Σημειώνεται ότι, μετά την ακύρωση της πώλησης του Calipso, η Diana Shipping παραμένει με 41 πλοία στον στόλο της.



    ΣΧΟΛΙΑ