• Ναυτιλία

    Πτώση στη ναυλαγορά των containerships

    • Newsroom
    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Πτωτικά κινείται αυτή την εβδομάδα η ναυλαγορά των containerships, με τους αναλυτές να θεωρούν φυσιολογική την αποκλιμάκωση μετά την πρόσφατη κορύφωση των τιμών των ναύλων.

    Ωστόσο, όπως επισημαίνουν, το ερώτημα που γεννάται είναι πόση διάρκεια θα έχει η διόρθωση.

    Οι τιμές των ναύλων μεταξύ της Κίνας και των δύο ακτών των ΗΠΑ μειώθηκαν κατά περισσότερο από 6% την εβδομάδα που έληξε την Τρίτη και είναι 22% χαμηλότερα από το υψηλό που σημείωσαν στα μέσα Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με τον δείκτη Freightos Baltic Index.

    Ο δείκτης του οίκου Drewry που καταγράφει την πορεία των θαλάσσιων διαδρομών στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε πτώση 2% σε εβδομαδιαία βάση, σύμφωνα με στοιχεία μέχρι τις 28 Οκτωβρίου.

    Ορισμένοι εκτιμούν ότι τα ημερήσια ναύλα των 200.000 δολαρίων ημερησίως που είδαμε πρόσφατα για βραχυπρόθεσμες περιόδους ναύλωσης containerships, μπορεί να έφτασαν στο τέλος τους.

    Από την άλλη πλευρά, παρά το γεγονός ότι η πτώση σηματοδοτεί ένα σημείο καμπής, ενδέχεται να μην αποτυπώνει τη διαρθρωτική αλλαγή της ναυλαγοράς.

    Οι ναύλοι από την Ασία προς τη δυτική ακτή των ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 7% στα 16.145 δολάρια ανά feu, ενώ το κόστος αποστολής στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ μειώθηκε περίπου 6% στα 19.451 δολάρια ανά feu.

    Αυτό αντανακλά τη χαλάρωση της ζήτησης ενόψει των εορτών στις ΗΠΑ και τις καθυστερήσεις που προκαλούνται από τη συμφόρηση των λιμανιών, καθώς και τα προβλήματα εφοδιασμού στην Κίνα.

    Κάποιοι  αναλυτές υποστήριξαν ότι η πτώση αντικατοπτρίζει την εποχική αλλαγή στην αγορά και όχι κάτι πιο θεμελιώδες.

    Οι μεταφορικές εταιρείες αναστέλλουν ή ακυρώνουν πρόσθετες αποστολές λόγω των καθυστερήσεων και οι ελλείψεις ενέργειας στην Κίνα συμβάλλουν στη μείωση της ζήτησης, αναφέρουν ναυλομεσίτες. Ωστόσο, με την Κινεζική Πρωτοχρονιά να απέχει μόλις 12 εβδομάδες, οι πιθανότητες για συνεχή πτώση των ναύλων παραμένουν περιορισμένες.

    «Δεν υπάρχει λόγος να πιστεύουμε ότι οι ναύλοι των εμπορευματοκιβωτίων θα υποχωρήσουν στα επίπεδα προ Covid, οι υπερχρεώσεις θα σταματήσουν ή η αξιοπιστία του χρονοδιαγράμματος των παραδόσεων θα βελτιωθεί, καθώς επιδεινώνονται τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας», δήλωσε ο Patrik Berglund, διευθύνων σύμβουλος της πλατφόρμας αξιολόγησης ναύλων Xeneta.

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση

     



    ΣΧΟΛΙΑ