• Ναυτιλία

    Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές έστειλαν φέτος στα διαλυτήρια τα πλοία τους – Ποιες κατηγορίες ξεχωρίζουν

    επάνω Κ. Κωνσταντακόπουλος, Γ. Αγγελικούσης κάτω Ν. Πατέρας, Αρ. Πίττας


    Από τις κατηγορίες του ξηρού φορτίου και της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι τα περισσότερα πλοία που έχουν στείλει φέτος στα διαλυτήρια οι Έλληνες εφοπλιστές.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε για το mononews.gr η VesselsValue, από τις αρχές του έτους μέχρι σήμερα, τα ελληνόκτητα πλοία που έχουν πουληθεί για scrap ανέρχονται σε 49, εκ των οποίων τα 20 είναι φορτηγά πλοία, τα 18 containerships και τα επτά τάνκερ.

    Αντίθετα, το 2019 οι Έλληνες πλοιοκτήτες είχαν αποσύρει συνολικά 11 τάνκερ, 10 containerships και 10 φορτηγά πλοία.

    Σύμφωνα με την Clarksons Research, στο σύνολο της ναυτιλιακής αγοράς, κατά την φετινή, γεμάτη αναταράξεις, χρονιά, έχουν οδηγηθεί στα διαλυτήρια 439 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 19,2 εκατ. dwt, τα περισσότερα από τα οποία είναι φορτηγά πλοία και κρουαζιερόπλοια. Μάλιστα, η εταιρεία εκτιμά ότι μέχρι τέλος του 2020, θα έχουν διαλυθεί πλοία συνολικής χωρητικότητας 26 εκατ. dwt.

     

     

    Όσον αφορά τις εταιρείες που έχουν εμφανίσει τη μεγαλύτερη κινητικότητα στις ανακυκλώσεις παλαιών πλοίων, σύμφωνα με τα στοιχεία της VV πρώτη είναι η ναυτιλιακή Costamare, συμφερόντων του εφοπλιστή Κωστή Κωνσταντακόπουλου, η οποία συνεχίζει το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της.

    Από τις αρχές του έτους έχει πουλήσει για scrap έξι παλαιότερης κατασκευής containerships, η συνολική τιμή των οποίων ανήλθε στα 44,4 εκατ. δολάρια.

    Κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων τρίτου τριμήνου, η εταιρεία γνωστοποίησε την πρόσφατη πώληση του χωρητικότητας 1.162 TEU Zagora, κατασκευής 1995, και του χωρητικότητας 4.890 TEU Singapore Express, κατασκευής 2000.

    Τον Ιούλιο είχε αντίστοιχα ανακοινώσει την πώληση του χωρητικότητας 7,403 teu πλοίου post-panamax Kawasaki, κατασκευής 1997 και του αδελφού πλοίου Kokura, επίσης κατασκευής 1997.  Πληροφορίες ανέφεραν ότι το τελευταίο πουλήθηκε στο Μπαγκλαντές, στην τιμή των 330 δολαρίων ανά ldt.

    Στην πώληση τεσσάρων πλοίων του στόλου της  προχώρησε κατά το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο η ναυτιλιακή Euroseas, συμφερόντων του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα.

    Μεταξύ άλλων η εταιρεία πούλησε το χωρητικότητας 1,169 teu containership Ninos, κατασκευής 1990, για scrap. Τα ακαθάριστα έσοδα που εισέπραξε από τη συναλλαγή ανήλθαν σε 2,36 εκατ. δολάρια.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της VV συνολικά τα τέσσερα πλοία της Euroseas πουλήθηκαν έναντι 8,41 εκατ. δολαρίων.

    Ακολούθως η IMS SA πούλησε τέσσερα πλοία συνολικής αξίας 3,72 εκατ. δολαρίων και η Oryx Shipping Ltd τρία πλοία αξίας 5,34 εκατ. δολαρίων.

    H Contships συμφερόντων του Νικόλα Πατέρααπέσυρε δύο πλοία συνολικής αξίας 3,4 εκατ. δολαρίων. Ο εφοπλιστής έχει επενδύσει πάνω από 250 εκατ. δολάρια τα τελευταία χρόνια, χτίζοντας ένα στόλο με πάνω από 40 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων περιφερειακών πλόων (feeder) και προχωρά σε κινήσεις ανανέωσης, πουλώντας τα μικρότερα και παλαιότερα πλοία του, αντικαθιστώντας τα με νεότερα και μεγαλύτερου μεγέθους.

    Δύο παλαιάς κατασκευής πλοία πούλησε και η ναυτιλιακή Maran Dry Management, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση, συνολικής αξίας 27,78 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με τα στοιχεία της VV. H εταιρεία είχε ξεκινήσει από πέρυσι το “ξεσκαρτάρισμα” του στόλου της, πουλώντας τέσσερα φορτηγά πλοία.

    Γιώργος Προκοπίου: Πούλησε το παλαιότερο VLCC της Dynacom Tankers, με κέρδος

    Μία ακόμη ελληνική ναυτιλιακή στο κυνήγι των kamsarmax που έχουν επιδοθεί οι Έλληνες εφοπλιστές

    Περίοδος για επενδύσεις στα bulk carriers

     

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ