Ναυτιλία

Ποιες ελληνικές ναυτιλιακές αγόρασαν τάνκερ suezmax από την Teekay Tankers

Αδαμάντιος Πολέμης

Αδαμάντιος Πολέμης, εφοπλιστής New Shipping


Σε συμφωνίες με τρεις ελληνικές εταιρείες για την πώληση των τριών παλαιότερων τάνκερ της suezmax κατέληξε η Teekay Tankers, συνολικού ύψους κοντά στα 60 εκατομμύρια δολάρια.

Η πιο πρόσφατη από τις τρεις συμφωνίες αφορά στην πώληση του τάνκερ Narmada Spirit (χωρητικότητας 159.200 dwt, κατασκευής 2003) στη New Shipping του Αδαμάντιου Πολέμη, έναντι περίπου 19 εκατομμυρίων δολαρίων. Πρόκειται για την πρώτη αγορά μεταχειρισμένου πλοίου από την New Shipping μετά την απόκτηση ενός VLCC 15ετίας από την ιαπωνική MOL τον Απρίλιο του 2018.

Νωρίτερα, η Teekay είχε συμφωνήσει με την Chemnav Shipmanagement, συμφερόντων του Παύλου Κορώνη, για την πώληση του πλοίου Iskmati Spirit (χωρητικότητας 165.300 dwt, κατασκευής 2003) έναντι 19 εκατ. δολαρίων περίπου. Σύμφωνα με το TradeWinds, η κίνηση αυτή σηματοδοτεί την είσοδο της ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας στην αγορά των suezmaxes, καθώς αρχικά εστίαζε σε μικρότερα τάνκερ, χωρητικότητας 13.000 dwt, ενώ τα δύο τελευταία χρόνια έχει αποκτήσει και δύο μεγαλύτερα τάνκερ, τα Singapore Voyager (χωρητικότητας 105.000 dwt, κατασκευής 2003, μετονομάστηκε σε Delos Voyager) και BM Bonanza (χωρητικότητας 105.000 dwt, κατασκευής 2007).

Η πρώτη χρονικά από τις τρεις συμφωνίες αφορούσε στην πώληση του πλοίου Ashkini Spirit (χωρητικότητας 165.000 dwt, κατασκευής 2003) έναντι 19,4 εκατ. δολαρίων. Αν και αρχικά δεν είχε γίνει γνωστό ποια ήταν η ελληνική εταιρεία που το αγόρασε, το πλοίο πλέον ανήκει στον στόλο της Transmed Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Χαράλαμπου Μυλωνά, έχοντας μετονομαστεί σε Evagoras. Την τεχνική του διαχείριση έχει αναλάβει η Goodwood Ship Management, που διαχειρίζεται επίσης και το πλοίο Zeno (χωρητικότητας 151.800 dwt, κατασκευής 2003), ένα άλλο suezmax που είχε αγοράσει η Transmed από την Teekay το 2018.

Σημειώνεται ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Teekay Tankers, Kevon Mackay, είχε προαναγγείλει τον περασμένο Νοέμβριο ότι η εταιρεία ήταν έτοιμη να προχωρήσει σε πωλήσεις ορισμένων από τα παλαιότερα πλοία της, σχολιάζοντας ότι «αν θεωρήσουμε ότι είναι η κατάλληλη στιγμή να το κάνουμε, θα προχωρήσουμε και θα τραβήξουμε τη σκανδάλη».