• Ναυτιλία

    Όμιλος Βαρδινογιάννη: Ναυπηγεί το πρώτο στο κόσμο «ammonia ready» δεξαμενόπλοιο

    Βαρδής Βαρδινογιάννης ναυτιλία

    Βαρδής Βαρδινογιάννης, επιχειρηματίας


    Παγκόσμια ναυτιλιακή πρωτιά σημείωσε η Avin International του ομίλου Βαρδινογιάννη, η οποία συμφώνησε με τα κινεζικά ναυπηγεία New Times Shipbuilding για την κατασκευή του πρώτου δεξαμενόπλοιου στο κόσμο το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιήσει ως καύσιμο πρόωσης την αμμωνία.

    Η ναυπήγηση είναι βασισμένη σε σχέδιο του Αμερικανικού Νηογνώμονα (ABS) και θα φέρει μηχανές της γερμανικής εταιρείας MAN.

    Πηγές από τον ABS ανέφεραν στο mononews.gr ότι πρόκειται για το πρώτο δεξαμενόπλοιο στο κόσμο που θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει αμμωνία ως καύσιμο κίνησης (ammonia ready), όπως και υγροποιημένο φυσικό αέριο.

    Πρόκειται για ένα suezmax δεξαμενόπλοιο μεταφορικής ικανότητας 156.500 τόνων, ενώ στην παραγγελία προβλέπονται και options για δύο ακόμα πλοία για λογαριασμό της Avin.

    Στη μάχη που δίνουν οι ναυτιλιακές εταιρείες απέναντι στο χρόνο, ώστε μέχρι το 2050 να έχουν πετύχει να έχει η ναυτιλία μηδενικές εκπομπές ρύπων, η αμμωνία θεωρείται μια εξαιρετική λύση.

    Όπως επισημαίνει στο mononews.gr ο τεχνικός διευθυντής της Avin Interational, Μιχάλης Ανδρουλακάκης: «Αυτό που προσβλέπουμε είναι να πετύχουμε την απανθρακοποίηση για τα πλοία του στόλου μας, η οποία είναι υποχρεωτική από το 2050 και μετά για όλα τα πλοία, όσο το δυνατόν πιο σύντομα».

    «Ο στόχος αυτός μπορεί να επιτευχθεί με διάφορες μεθόδους, και μία εξ αυτών είναι και η χρήση της αμμωνίας», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Ανδρουλακάκης.

    Παρόλα αυτά, υπάρχουν πράγματα που χρειάζονται να γίνουν, ώστε η αμμωνία να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο. Θέματα που έχουν να κάνουν με την αποθήκευση της αμμωνίας, αλλά και την λειτουργία των ίδιων των μηχανών, δεν έχουν έχουν απαντηθεί ακόμα πλήρως.

    «Η αμμωνία για να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο πρόωσης, θα πρέπει πρώτα να λυθούν μια σειρά από ζητήματα», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Ανδρουλακάκης.

    Η Avin, ωστόσο, δεν επαναπαύεται μόνο στα «ammonia ready» πλοία, αλλά εξετάζει και άλλες εναλλακτικές λύσεις που μπορούν να εκπληρώσουν το στόχο που έχει θέσει για την συντομότερη απεξάρτηση του στόλου της από τα ορυκτά καύσιμα.

    Μια από τις λύσεις αυτές είναι και το υδρογόνο, και μάλιστα όπως επισημαίνει στο mononews ο τεχνικός διευθυντής της Avin υπάρχουν μέθοδοι που μετατρέπουν την αμμωνία σε υδρογόνο και το αντίστροφο.

    Η Avin International του ομίλου Βαρδινογιάννη είναι μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, με ένα στόλο από 35 δεξαμενόπλοια, ενώ τις επόμενες ημέρες αναμένεται να παραλάβει ακόμα ένα από ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας.

    Διαβάστε επίσης:

    Σκαραμαγκάς η επόμενη μέρα – Ποιες είναι οι λεπτομέρειες που θα κρίνουν την τύχη των ναυπηγείων

    Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου: Νέες θέσεις εργασίας και δημιουργία υπεραξιών ύψους €20 εκατ. για την οικονομία της περιοχής

    Δυναμικό ξεκίνημα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2021 – Οι κινήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών



    ΣΧΟΛΙΑ