ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η ναυτιλιακή βιομηχανία των Φιλιππίνων παράγει συνολικά 17 δισεκατομμύρια δολάρια με στοιχεία του 2024, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη.
Σύμφωνα με την μελέτη, η ναυτιλιακή βιομηχανία, υποστηρίζει άμεσα σχεδόν 400.000 θέσεις εργασίας, συνεισφέρει περίπου το 4% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της χώρας, με τους πλοιοκτήτες να δαπανούν 923,3 εκατομμύρια δολάρια για την λειτουργία των εταιρειών τους.
Η μελέτη με τίτλο «Το προφίλ, η δομή και ο αντίκτυπος του κλάδου των υπερπόντιων ναυτικών στην οικονομία των Φιλιππίνων» υποστηρίζει ότι, παρέχοντας εργαζόμενους στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, οι Φιλιππινέζοι ναυτικοί αποτελούν επίσης σημαντική πηγή ενίσχυσης των συναλλαγματικών αποθεμάτων.
Το 2024, τα εμβάσματα από τους ναυτικούς ανήλθαν σε 5,6 δισεκατομμύρια δολάρια, πόροι που εισέρρευσαν στις τοπικές κοινότητες με τις ευεργετικές επιπτώσεις της τόνωσης της κατανάλωσης, της επιχειρηματικής ανάπτυξης και των φορολογικών εσόδων.
Η μελέτη, η οποία διεξήχθη από το οικονομικό think tank Center for Research and Communication (CRC) του Πανεπιστημίου Ασίας και του Ειρηνικού και τον Σύνδεσμο Αδειοδοτημένων Οργανισμών Επάνδρωσης (ALMA Maritime Group), δείχνει επίσης τις ποικίλες επιπτώσεις στην οικονομία.
Συγκεκριμένα, ο κλάδος υποστηρίζει ένα ευρύ φάσμα θέσεων εργασίας στην ξηρά, που καλύπτουν όλο το φάσμα της στελέχωσης και της εφοδιαστικής, της εκπαίδευσης, της ασφάλισης και των ναυτιλιακών υπηρεσιών.
«Για κάθε πέσο που στέλνει ένας Φιλιππινέζος ναυτικός στην πατρίδα του, σχεδόν τρία πέσο επηρεάζουν την οικονομία», δήλωσε ο Winston Padojinog, πρόεδρος του CRC. Πρόσθεσε ότι λόγω του γεγονότος ότι οι Φιλιππίνες είναι κορυφαίος πάροχος ναυτικού εργατικού δυναμικού, η χώρα πρέπει να διασφαλίσει τη βιωσιμότητα του κλάδου.
Επισημαίνεται στην μελέτη ότι η χώρα πρέπει να διασφαλίσει ότι οι παγκόσμιοι πλοιοκτήτες δεν θα χάσουν την εμπιστοσύνη τους στο εργατικό δυναμικό των Φιλιππίνων.
Υπενθυμίζεται ότι Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει απειλήσει στο παρελθόν να απαγορεύσει την εργασία Φιλιππινέζων ναυτικών σε πλοία με σημαία της Ευρωπαϊκής Ένωσης λόγω ζητημάτων που σχετίζονται με την κατώτερης ποιότητας ναυτική εκπαίδευση και την αδυναμία των Φιλιππινέζων ναυτικών να ανταποκριθούν στα διεθνή πρότυπα για την ασφάλεια στη θάλασσα.
Τους τελευταίους μήνες, οι ΗΠΑ έχουν προβεί σε συλλήψεις των Φιλιππινέζων ναυτικών, αφότου η κυβέρνηση Τραμπ επέβαλε περιοριστικές πολιτικές μετανάστευσης και βίζας.
Αναφορές δείχνουν ότι τουλάχιστον 130 Φιλιππινέζοι ναυτικοί έχουν συλληφθεί από πράκτορες της Τελωνειακής και Συνοριακής Προστασίας και έχουν απελαθεί, κάτι που έχει πυροδοτήσει διαμαρτυρίες από την Πρεσβεία των Φιλιππίνων στην Ουάσινγκτον.
Η μελέτη του CRC υπογραμμίζει ότι ο οικονομικός αντίκτυπος της ναυτιλιακής βιομηχανίας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη διατήρηση της παγκόσμιας εμπιστοσύνης στο εργατικό δυναμικό των Φιλιππίνων. Εάν οι πλοιοκτήτες χάσουν την εμπιστοσύνη τους, είτε λόγω πολιτικής αστάθειας, δεξιοτήτων είτε παγκόσμιου ανταγωνισμού, οι συνέπειες είναι αναπόφευκτο να είναι άμεσες και σοβαρές.
«Η καλή πολιτική δεν προστατεύει τις εταιρείες, προστατεύει τις θέσεις εργασίας και τις οικογένειες των Φιλιππίνων», σημείωσε ο W. Padojinog.
Διαβάστε επίσης:
Hapag Lloyd: Τα κέρδη στο εννεάμηνο περιορίστηκαν στα 905 εκατ. δολάρια, έναντι 1,9 δισ. δολαρίων
Yang Ming: Η πτώση των ναύλων στα πλοία μεταφοράς κοντέινερ έφερε μείωση εσόδων και κερδών
EuroDry (Αριστείδης Πίττας): Εξασφάλισε δάνειο 26,9 εκατ. δολαρίων από την Crediabank
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Hellenic Train: Αναστολές και τροποποιήσεις δρομολογίων λόγω της αυριανής 24ωρης απεργίας εργαζομένων
- Πλήθος κόσμου, πολιτικοί και φορείς τιμούν την 52η επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου (φωτογραφίες)
- Κύπρος: Την Πέμπτη η συνάντηση του Χριστοδουλίδη με τον Τουρκοκύπριο ηγέτη Έρχιουρμαν
- Φον ντερ Λάιεν: Τρεις τρόποι για τη χρηματοδότηση της Ουκρανίας