• Ναυτιλία

    Oι αναλυτές αυξάνουν τις προβλέψεις για την αγορά ξηρού φορτίου. Πού θα κυμανθούν τα ναύλα

    ναυλαγορά ναυτιλία


    Iδιαίτερα αισιόδοξες είναι οι προβλέψεις των αναλυτών της AXIA Capital Markets σχετικά με την πορεία των ναύλων στην αγορά ξηρού φορτίου, καθώς, όπως επισημαίνουν, κατά την επόμενη διετία η ζήτηση αναμένεται να παραμείνει αυξημένη ξεπερνώντας την προσφορά.

    Ειδικότερα, ο αναλυτής του κλάδου της ναυτιλίας, Clinton Webb, αύξησε τις προβλέψεις του για τα φορτηγά πλοία τύπου capesize, panamax και supramax κατά το 2018 και εκτίμησε ότι το 2019 οι πλοιοκτήτες θα δουν βελτίωση στις τιμές των ναύλων σε όλους τους τομείς.

    “Πιστεύουμε ότι πέρυσι είδαμε μόνο το πρώτο μέρος της ανάκαμψης που θα έρθει στην αγορά ξηρού φορτίου”, επισήμανε σε report της εταιρίας.

    Οι μετοχές των ναυτιλιακών που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά ξηρού φορτίου κινούνται σταθεροποιητικά το τρέχον έτος μετά από μία ισχυρή απόδοση που κατέγραψαν το 2017, με τις παραδόσεις νεότευκτων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018 να ασκούν πιέσεις στα ναύλα, τα οποία παραδοσιακά είναι πιο αδύναμα λόγω και της αργίας για τη Κινέζικη Πρωτοχρονιά.

    Οι τιμές στα capesize ενισχύθηκαν το 2017 αλλά κινούνται υποτονικά στο πρώτο τρίμηνο του 2018. Σύμφωνα με το Webb τα ναύλα συνήθως αυξάνονται διαδοχικά κάθε τρίμηνο και το ίδιο μοτίβο αναμένεται να ακολουθήσουν και κατά την τρέχουσα χρήση.

    Η AXIA αύξησε τις προβλέψεις της για την αγορά ξηρού φορτίου σε ποσοστό 20% κατά μέσο όρο για το 2018.

    Στα capesize προβλέπεται ότι οι τιμές των ναύλων θα κυμανθούν στα 17.500 δολ. ημερησίως φέτος, παραπάνω από τα 13.000 δολ. ημερησίως που είναι ο μέσος όρος μέχρι τώρα.

    Στα panamax και στα supramax οι προβλέψεις κάνουν λόγο για 13.000 δολ. και 12.000 δολ. ημερησίως αντίστοιχα.

    Μάλιστα, ο Webb υποστηρίζει ότι η ανοδική τάση θα συνεχιστεί και το 2019. Συγκεκριμένα, για τα capesize οι προβλέψεις κάνουν λόγο για ναύλα 23.000 δολ. ημερησίως την επόμενη χρονιά, ενώ στα panamax και στα supramax αναμένεται να κυμανθούν στα 16.000 δολ. και 15.500 δολ. ημερησίως, αντίστοιχα.

    Αναφορικά με τις μετοχές των ναυτιλιακών του κλάδου, ο αναλυτής δίνει σύσταση buy (αγορά) για τους τίτλους των εταιριών Golden Ocean, Scorpio Bulkers και Star Bulk, σύσταση hold (διακράτηση) για αυτούς των Eagle Bulk και Genco.

    ναυλαγορά ναυτιλία

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Αλ. Τσάκος: Πούλησε πλοίο σε τιμή υπερδιπλάσια από την τιμή αγοράς!

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:Πέθανε ο θρυλικός εφοπλιστής των άγονων γραμμών, Γεράσιμος Αγούδημος

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Στα χέρια κινεζικής εταιρείας ένα ακόμα ελληνικό πλοίο



    ΣΧΟΛΙΑ