• Ναυτιλία

    Ο κοροναϊός διαλύει τη ναυτιλία με περισσότερους από έναν τρόπους

    • Bloomberg

    Trygve Munthe, CEO DHT Tanker Holdings


    Η ναυτιλιακή βιομηχανία συνήθως επηρεάζεται αρνητικά όταν η ζήτηση στην Κίνα διαμορφώνεται σε απογοητευτικά επίπεδα, ωστόσο το ξέσπασμα του κοροναϊού, έχει κάνει ακόμη μεγαλύτερη ζημιά από τον όγκο του προς μεταφορά φορτίου. Ταυτόχρονα εμποδίζει πολλούς πλοιοκτήτες από το να κάνουν τα πλοία τους εμπορικά βιώσιμα.

    Τα τεράστια φορτηγά πλοία Capesize που μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα στην Κίνα κερδίζουν τώρα μόλις 2,660 δολάρια ημερησίως, σύμφωνα με το Baltic Exchange στο Λονδίνο. Αυτό είναι ένα μικρό ποσοστό του ποσού που χρειάζονται ακόμη και για να πληρώσουν το πλήρωμά τους, ενώ παράλληλα είναι κατά 93% χαμηλότερα σε σχέση με το υψηλό που κατέγραψαν τα ναύλα το 2019. Στα supertanker που μεταφέρουν 2 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου, οι τιμές έχουν καταρρεύσει κατά περίπου 95% από το υψηλότερο σημείο που βρέθηκαν πέρυσι.

    Tanker, dry-bulk rates have been hindered by the coronavirus

     

    Αυτή η εξέλιξη είναι πολύ κακή, αλλά για ένα μεγάλο μέρος της ναυτιλιακής βιομηχανίας ο ιός προκαλεί και άλλα δεινά: πολλοί ιδιοκτήτες πρέπει επειγόντως να εξοπλίσουν τα πλοία τους με scrubbers  στα ναυπηγεία της Κίνας. Αυτό το εξάρτημα επιτρέπει στις ναυτιλιακές να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν καύσιμα με τα οποία θα γλυτώσουν εκατομμύρια δολάρια ετησίως. Ο κοροναϊός εμποδίζει τις εργασίες για τον εξοπλισμό των πλοίων, σύμφωνα με την εταιρεία DHT Tanker Holdings Ltd.

    “Η συγκέντρωση των εργατών και των εξαρτημάτων στα ναυπηγεία για την υλοποίηση των εργασιών εγκατάστασης έχει φτάσει σε αδιέξοδο”, εξαιτίας της επιδημίας, δήλωσε ο Randy Giveans, αντιπρόεδρος του τμήματος ανάλυσης μετοχών της Jefferies LLC στο Χιούστον.

    Από τις 1 Ιανουαρίου, τα πλοία έπρεπε να μειώσουν τις εκπομπές οξειδίων του θείου. Έτσι, το κόστος των καυσίμων πλοίων που κυριαρχούσε πέρυσι κατέρρευσε επειδή περιείχε υψηλά επίπεδα ρύπων. Τα νέα, χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο καύσιμα, έχουν πολύ υψηλή τιμή. Κάποιοι πλοιοκτήτες αποφάσισαν για εμπορικούς λόγους, να εξοπλίσουν με scrubbers τα πλοία τους πριν από την ισχύ του νέου κανονισμού, προκειμένου αυτά να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το παλαιότερο και φθηνότερο καύσιμο. Τώρα υπάρχουν και άλλοι πλοιοκτήτες που βιάζονται να εξοπλίσουν τον στόλο τους.

    Τα supertankers που διαθέτουν scrubbers κερδίζουν περίπου 15.000 δολάρια ημερησίως περισσότερο από εκείνα που δεν έχουν, σύμφωνα με τον Giveans. Σε βάθος ενός έτους, αυτό σημαίνει ότι τα πλοία που έχουν scrubbers θα κερδίσουν περίπου 5 εκατομμύρια δολάρια περισσότερα. Υπάρχει παρόμοια εικόνα σε άλλες αγορές του κλάδου.

    Οι καθυστερήσεις των ναυπηγείων

    Η DHT σχεδιάζει να εγκαταστήσει έξι scrubbers στα πλοία της φέτος και η πρόσφατη πτώση των ναύλων αποτελεί μία καλή ευκαιρία για να το πράξει, δήλωσε ο CEO της εταιρείας Trygve Munthe, την Πέμπτη. Ωστόσο, τα ναυπηγεία της Κίνας δεν μπορούν να ολοκληρώσουν τις υπάρχουσες εργασίες λόγω της εκτεταμένης διακοπής λειτουργίας τους, που προκάλεσε η επιδημία, πόσο μάλλον να αναλάβουν νέες εργασίες, είπε.

    Οκτώ supertankers και δύο μικρότερα δεξαμενόπλοια βρίσκονται σε διαδικασία εγκατάστασης scrubbers στα κινεζικά ναυπηγεία και τώρα αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις ως αποτέλεσμα του ιού, σύμφωνα με τον Anoop Singh, επικεφαλής ανάλυσης του κλάδου των τάνκερ στην Braemar ACM Shipbroking. Ο αριθμός των πλοίων που αδρανοποιούνται κοντά στο Shandong στην Κίνα αναμένεται επίσης να αυξηθεί, καθώς η ζήτηση από τα διυλιστήρια μειώνεται, δήλωσε ο Singh.

    “Ο κοροναϊός κλείνει τα ναυπηγεία στην Κίνα – επεκτείνοντας κατά συνέπεια τον χρόνο αναμονής για τα πλοία που περιμένουν να ολοκληρωθούν οι εργασίες εγκατάστασης”, δήλωσε ο Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO. “Η αβεβαιότητα για το πόσο καιρό θα διαρκέσει αυτό είναι μεγάλη.”



    ΣΧΟΛΙΑ