• Ναυτιλία

    Νίκος Τσάκος (ΤΕΝ): Συγκρατημένες ζημιές εν μέσω της ύφεσης της αγοράς τάνκερ – Συνεχίζει την ανανέωση του στόλου

    Τσάκος

    Νίκος Τσάκος


    Στο “κόκκινο” παρέμεινε το δεύτερο τρίμηνο του έτους η ναυτιλιακή Tsakos Energy Navigation (ΤΕΝ)συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Τσάκου, εν μέσω πιέσεων στην αγορά των τάνκερ.

    Ωστόσο, η εταιρεία επισήμανε ότι κατάφερε να περιορίσει στο ελάχιστο δυνατό τις ζημιές, ενώ παράλληλα είναι έτοιμη να επωφεληθεί από την αναμενόμενη ανάκαμψη του τομέα των δεξαμενόπλοιων.

    Ειδικότερα, η TEN εμφάνισε στο δεύτερο τρίμηνο του 2021 ζημιές 20,3 εκατ. δολαρίων, στις οποίες περιλαμβάνεται λογιστική επιβάρυνση 5,8 εκατ. δολαρίων από την πώληση τριών παλαιάς κατασκευής πλοίων, που πραγματοποίησε στο πλαίσιο ανανέωσης του στόλου της.

    Τα έσοδα της ανήλθαν σε 136 εκατ. δολάρια, με τον μέσο όρο του ημερήσιoυ ισοδύναμου χρονοναύλωσης να διαμορφώνεται στα 17.239 δολάρια, αρκετά υψηλότερο από τα ναύλα της spot αγορά στη συγκεκριμένη κατηγορία.

    Διατήρηση μερίσματος

    Παρά την κρίση, η εταιρεία διατήρησε σταθερό το μέρισμα της στα 0,10 δολ. ανά μετοχή, παραμένοντας πιστή στην παράδοση της αδιάκοπης διανομής μερισμάτων κατά τη διάρκεια της 28ετούς ιστορίας της ως δημόσια εταιρεία, εκ των οποίων τα τελευταία 19 χρόνια στο χρηματιστήριο της Νέα Υόρκης.

    «Τους πρώτους μήνες του 2021, βιώσαμε τη χειρότερη αγορά δεξαμενόπλοιων των τελευταίων ετών. Ωστόσο, η δοκιμασμένη πολιτική ισορροπημένης απασχόλησης του στόλου που εφάρμοσε η εταιρεία βοήθησε κάπως στην απορρόφηση των πιέσεων”, επισήμανε ο COO της εταιρείας Γιώργος Σαρόγλου.

    Νέες παραγγελίες

    “Αξιοποιώντας τα ισχυρά ταμειακά διαθέσιμα και την πρόσβαση σε κεφάλαια, συνεχίσαμε την επενδυτική στρατηγική με την παραγγελία τεσσάρων έως έξι δεξαμενόπλοιων με διπλό καύσιμο για τους κορυφαίους πελάτες μας, την πρώτη τέτοια επένδυση στην ιστορία της εταιρείας μας. Αυτά τα νεότευκτα αναμένεται να ενισχύσουν τα έσοδα της TEN και την ικανότητα επίτευξης κερδών και να ενισχύσουν το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα”, συμπλήρωσε ο κ. Σαρόγλου.

    Με την πανδημία να υποχωρεί σταδιακά, η αναμενόμενη ευθυγράμμιση των αγορών δεξαμενόπλοιων με αυτές των containerships και του ξηρού φορτίου, αρχίζουν να παίρνουν μορφή, αναφέρει η εταιρεία. Η πολυαναμενόμενη ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδιών και της συνολικής οικονομικής δραστηριότητας, θέτουν τη βάση για την απογείωση της αγοράς των τάνκερ.

    “Εν όψει των εξελίξεων αυτών, βλέπουμε αυξημένη δραστηριότητα από μεγάλους ναυλωτές, κυρίως μακροπρόθεσμους. Αυτή η τάση αποτυπώνεται σε όλα τα τμήματα των τάνκερ και θα έχει ως αποτέλεσμα πιο υψηλά ναύλα καθώς κινούμαστε προς τους χειμερινούς μήνες. Οι τιμές των περιουσιακών στοιχείων φαίνεται να αλλάζουν επίσης, με τη ζήτηση για μεταχειρισμένα πλοία να αυξάνεται.

    Όπως έχουν αποδείξει η μακροπρόθεσμη στρατηγική μας είναι να αναζητούμε πάντα ευκαιρίες με στόχο τη διατήρηση του νέου και μοντέρνου προφίλ του στόλου μας, και έτσι συνεχίζουμε τις πωλήσεις παλαιότερης κατασκευής πλοίων και την αντικατάσταση τους με τάνκερ νέας γενιάς, με μακροπρόθεσμες ναυλώσεις σε ναυλωτές πρώτης κατηγορίας”, τόνισε η εταιρεία.

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ