• Ναυτιλία

    Νέες αγορές τάνκερ από τους Έλληνες εφοπλιστές

    Βασίλης Λαλιώτης, Δημήτρης Σουραβλάς


    Με νέες κινήσεις στη second hand αγορά και εξαγορές τάνκερ συνδέουν ναυλομεσιτικές πηγές ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων.

    Σύμφωνα με την Intermodal και την Xclusiv Shipbrokers, η ναυτιλιακή Sea World Management & Trading, συμφερόντων του εφοπλιστή Βασίλη Λαλιώτη προχώρησε στην εξαγορά των aframax Silver (χωρητικότητας 107,507 dwt, κατασκευής 2010) και Gold (χωρητικότητας 107,488 dwt, κατασκευής 2010).

    Κατά την Intermodal το κόστος ανήλθε στα 26 εκατ. δολαρίων για κάθε πλοίο, ενώ κατά την Xclusiv Shipbrokers, η ελληνική εταιρεία πλήρωσε συνολικά 49,5 εκατ. δολάρια για τα δύο τάνκερ.

    H Sea World, σύμφωνα με αναλυτές, διαθέτει στον στόλο της πέντε aframax ανάλογων προδιαγραφών, κατασκευής μεταξύ 2003 και 2009. Η εταιρεία που ελέγχει η χαμηλών τόνων οικογένεια Λαλιώτη, είναι γνωστή για τις προσεκτικές και καλά μελετημένες κινήσεις της. Σημειώνεται ότι κατά την τελευταία τριετία δεν έχει πραγματοποιήσει αγορές στη second hand αγορά.

    Ωστόσο, φέτος προχώρησε σύμφωνα με την VesselsValue στην πώληση δύο kamsarmax στην τιμή των 31,5 εκατ. δολαρίων, εξασφαλίζοντας κέρδη, αφού είχε αγοράσει τα συγκεκριμένα πλοία στις αρχές του 2016, όταν η αγορά ξηρού φορτίου βρίσκονταν σε χαμηλά επίπεδα.

    Παράλληλα, η ναυτιλιακή έχει υπό ναυπήγηση δύο suezmax, που αναμένεται να παραλάβει την επόμενη χρονιά.

    Με την αγορά δύο δεξαμενόπλοιων τύπου aframax συνδέει την Stalwart Management, συμφερόντων του Δημήτρη Σουραβλά, η Xclusiv Shipbrokers.

    Πρόκειται για τα αδελφά πλοία Kanpur και Bareilly, χωρητικότητας 106,100 dwt και κατασκευής 2005, τα οποία πουλήθηκαν έναντι 14,5 εκατ. δολαρίων έκαστο.

    Aν επιβεβαιωθεί η συναλλαγή, θα είναι η πρώτη εξαγορά aframax που πραγματοποιεί η ναυτιλιακή για πάνω από τρία χρόνια.

    H Stalwart Management ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2013 και αρχικά διαχειριζόταν πέντε μικρά τάνκερ χημικών που ανήκαν στον στόλο της Elmira Tankers. Σταδιακά τα πλοία αυτά αντικαταστάθηκαν και η ναυτιλιακή στράφηκε στα aframax, όταν το 2018 εξαγόρασε το Ridgebury Alice M (χωρητικότητας 105.700 dwt, κατασκευής 2003) της Ridgebury Tankers, το οποίο μετονομάστηκε σε S-Trooper.

    Σύμφωνα με την Intermodal, στο στόλο της  Chemnav Shipmanagement, συμφερόντων του Παύλου Κορώνη κατέληξε το τάνκερ MR2, Celsius Palermo, χωρητικότητας 53,540 dwt, που κατασκευάστηκε το 2010. Η τιμή της συναλλαγής ανήλθε στα 16,75 εκατ. δολάρια.

    Διαβάστε ακόμη:

    Hellaschart: Λιόνα Μπαχά και Ισιδώρα Θεοτοκά – Οι γυναίκες με τις περισσότερες ναυλώσεις και αγοραπωλησίες πλοίων

    Fitch: Διατηρεί ουδέτερο outlook για την παγκόσμια ναυτιλία το 2022



    ΣΧΟΛΙΑ