Ναυτιλία

Ν. Τσάκος: Το θετικό μομέντουμ στην αγορά των τάνκερ και η αβεβαιότητα για τα καύσιμα του μέλλοντος

Τσάκος


Στο ετήσιο ναυτιλιακό σεμινάριο της Nordea Bank συμμετείχε ο Έλληνας εφοπλιστής Νικόλας Τσάκος, κάνοντας λόγο για μία «περίοδο χαράς» στην οποία μπαίνει το 2020 η αγορά των τάνκερ, την οποία παρομοίασε με έναν γάμο.

«Κάποιες φορές η αγορά είναι σαν γάμος, με μικρές περιόδους χαράς και πολλή μιζέρια. Είμαστε στην περίοδο της χαράς, αν εργαστούμε σκληρά», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σημαντικό ρόλο σε αυτήν την ευοίωνη περίοδο για τα τάνκερ διαδραματίζει ο περιορισμένος αριθμός νεότευκτων τάνκερ, στον οποίο οδηγεί σε μεγάλο βαθμό η αβεβαιότητα γύρω από τα καύσιμα του μέλλοντος, λόγω των στόχων του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών ρύπων. «Υπάρχουν τόσα πολλά ερωτηματικά ως προς το τι καύσιμα θα χρησιμοποιούν τα πλοία μας για τα επόμενα δέκα ή είκοσι χρόνια. Πολύ λίγοι από μας θα λάβουμε πραγματικά αποφάσεις για νεότευκτα. Χωρίς νεότευκτα, η αγορά διατηρεί ένα καλό μομέντουμ», επεσήμανε ο κ. Τσάκος.

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Hafnia, Michael Skov, επεσήμανε στην ίδια εκδήλωση: «Βλέπουμε μία πολύ υγιή ισορροπία προσφοράς-ζήτησης και αυτό είναι πραγματικά το κλειδί».

Στη δική του τοποθέτηση ο Craig Stevenson, διευθύνων σύμβουλος της Diamond S Shipping, στην οποία είναι μέτοχος ο Βαγγέλης Μαρινάκης, στάθηκε στην αβεβαιότητα γύρω από την εν εξελίξει εμπορική διαμάχη μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας και εκτίμησε ότι εν όψει των προεδρικών εκλογών στις ΗΠΑ στα τέλη του 2020, η κατάσταση θα επιδεινωθεί. «Το τι θα κάνει ο Τραμπ είναι δύσκολο να το προβλέψει κανείς από τη μια μέρα στην άλλη… Η αβεβαιότητα είναι μάλλον μεγάλο θέμα. Όταν τα πράγματα είναι απρόβλεπτα, το χρήμα μένει στο περιθώριο. Οπότε, δεν κατασκευάζεις πλοία», σχολίασε.

Με την άποψη αυτή συμφώνησε και ο διευθύνων σύμβουλος της Euronav, Hugo De Stoop, σημειώνοντας ότι θα ήταν μάλλον απίθανο οι εφοπλιστές να αρχίσουν να παραγγέλνουν μαζικά πλοία όπως κάνουν συνήθως σε περιόδους ανάκαμψης.


ΣΧΟΛΙΑ