• Ναυτιλία

    Ν. Τσάκος: Η TEN βλέπει την ισχυρότερη αγορά τάνκερ των τελευταίων δεκαετιών

    Τσάκος

    Νίκος Τσάκος


    Έτοιμη να επωφεληθεί από αυτήν που εκτιμά πως θα είναι η ισχυρότερη αγορά τάνκερ των τελευταίων δεκαετιών δηλώνει η διοίκηση της Tsakos Energy Navigation, συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Τσάκου, η οποία ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε την προετοιμασία του στόλου της εν όψει των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών που τίθενται σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του 2020.

    Όπως γνωστοποίησε η TEN, μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου επέσπευσε την προσαρμογή πέντε πλοίων της, εκμεταλλευόμενη την παραδοσιακά πιο αδύναμη περίοδο του γ’ τριμήνου, ώστε να μη μείνουν εκτός αγοράς στην τρέχουσα ισχυρή αγορά. Αυτό, βέβαια, οδήγησε σε χαμηλότερο ποσοστό απασχόλησης για το σύνολο του στόλου της στο γ’ τρίμηνο, με αποτέλεσμα να καταγράψει καθαρές ζημίες ύψους 9,5 εκατ. δολαρίων στο τρίμηνο. Παρ’όλα αυτά, κατά την πάγια τακτική της, η εταιρεία θα διανείμει κανονικά μέρισμα στους μετόχους της, ύψους 5 σεντς του δολαρίου ανά μετοχή.

    Στο εννεάμηνο του 2019, πάντως, η TEN έχει καταγράψει κέρδη 2 εκατ. δολαρίων, έναντι ζημιών 36 εκατ. δολαρίων κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2018.

    Η διοίκηση της TEN αναφέρει ότι ο στόλος της των τάνκερ είναι πλέον έτοιμος να επωφεληθεί από «την έναρξη του ισχυρότερου ανοδικού κύκλου εδώ και δεκαετίες», σημειώνοντας: «Με τις αμερικανικές εξαγωγές αργού σταθερά πάνω από τα τρία εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, από κοντά στο ένα εκατομμύρια μόλις πριν από δύο χρόνια, και σε ανοδική τροχιά, με τους κανονισμούς του IMO 2020 μέρες μόνο μακριά πριν από την υλοποίησή τους και με τον χαμηλό αριθμό παραγγελιών, υπάρχουν στοιχεία διατηρησιμότητας που δεν υπήρχαν σε προηγούμενους ανοδικούς κύκλους».

    Σύμφωνα με την TEN, 23 πλοία της θα είναι ανοιχτά σε νέες συμφωνίες ναύλωσης στη διάρκεια του 2020. «Σε όρους ανάπτυξης, η διοίκηση παραμένει επικεντρωμένη στην επέκταση της παρουσίας της στους εξειδικευμένους τομείς όπου ασχολείται τώρα, τα LNG και τα shuttle tankers, ενώ παράλληλα εξερευνά ευκαιρίες στον χώρο των συμβατικών τάνκερ, που θα συνεχίσει να αποτελεί τη σπονδυλική στήλη της εταιρείας», αναφέρει στην ανακοίνωσή της, προσθέτοντας ότι θα εξερευνήσει και ευκαιρίες για πωλήσεις παλαιότερων πλοίων της.



    ΣΧΟΛΙΑ