• Ναυτιλία

    Ν. Τσάκος: Πιστός στο δόγμα των «υπεύθυνων παραγγελιών» ο όμιλος Τσάκου

    Νίκος Τσάκος ΤΕΝ

    Νίκος Τσάκος, εφοπλιστής Tsakos Energy Navigation Ltd. (TEN)


    Η φιλοσοφία του ομίλου Τσάκου να παραγγέλνει νέα πλοία μόνο εφόσον αυτά έχουν εξασφαλισμένη μακροχρόνια απασχόληση φαίνεται πως πέρα από τα τάνκερ εφαρμόζεται και στα πλοία ξηρού φορτίου.

    Σύμφωνα με ναυλομεσίτες, δύο πλοία τύπου kamsarmax που πρόκειται να παραλάβει ο ελληνικός ναυτιλιακός όμιλος από τα ναυπηγεία Jiangsu Yangzijiang Shipbuilding την επόμενη εβδομάδα έχουν ναυλωθεί για δύο χρόνια από εταιρεία που δεν έχει γίνει γνωστή, έναντι 11.000 δολαρίων ημερησίως το καθένα. Τα πλοία, χωρητικότητας 82.000 dwt το καθένα, θα ονομάζονται Psarros D και Betty K.

    Οι διετείς ναυλώσεις είναι συνήθεις στα capesizes, αλλά όχι στα μικρότερα πλοία ξηρού φορτίου, όμως είναι η σταθερή πολιτική της εταιρείας στην αγορά των τάνκερ, που είναι και ο κύριος τομέας της δραστηριότητάς της.

    Σημειώνεται ότι η παραγγελία των δύο kamsarmaxes στις αρχές του 2018 ήταν η πρώτη παραγγελία πλοίων ξηρού φορτίου του ελληνικού ομίλου εδώ και μία δεκαετία. Η εταιρεία φέρεται να είχε και οψιόν για δύο έως τέσσερα επιπλέον πλοία, που όμως δε φαίνεται να ενεργοποίησε ποτέ.

    Όσον αφορά στην τιμή ναύλωσης των δύο πλοίων, αυτή είναι πολύ υψηλότερη από την τιμή spot στην αγορά των kamsarmaxes, που σύμφωνα με την Clarksons διαμορφώθηκε στα 8.923 δολάρια ημερησίως την περασμένη εβδομάδα, και πολύ κοντά στην τιμή με την οποία ναυλώθηκε το πλοίο Phaidra (χωρητικότητας 87.100 dwt, κατασκευής 2013) της Diana Shipping (συμφερόντων του εφοπλιστή Συμεών Παληού) την περασμένη εβδομάδα για 14 έως 16 μήνες.

    Πάντως, όπως αναφέρει το TradeWinds, τόσο οι τιμές spot όσο και οι τιμές μακροχρόνιας ναύλωσης στην αγορά των kamsarmaxes κινούνται πτωτικά, και σύμφωνα με την Clarksons την περασμένη εβδομάδα οι τιμές ναύλωσης για σύγχρονα kamsarmaxes υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Αύγουστο του 2017.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Σημαντικά κέρδη για τη μετοχή της Diamond S των Μαρινάκη-Ross. Ποια είναι η τιμή στόχος

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:   Α. Φράγκου: Η νέα συμφωνία της Navios Acquisition και η ένεση ρευστότητας

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Ν. Τσάκος: Η πρωτοποριακή κίνηση της Tsakos Columbia Shipmanagement



    ΣΧΟΛΙΑ