• Ναυτιλία

    Λέων Πατίτσας: Σημαντικές υπεραξίες για την Atlas Maritime – Πούλησε δύο νεότευκτα τάνκερ

    Λέων Πατίτσας, Διευθύνων Σύμβουλος της Atlas Maritime

    Λέων Πατίτσας, Διευθύνων Σύμβουλος της Atlas Maritime


    Σε μία άκρως εντυπωσιακή κίνηση προχώρησε η ναυτιλιακή Atlas Maritime, συμφερόντων του εφοπλιστή Λέοντα Πατίτσα, εκμεταλλευόμενη την άνοδο που καταγράφουν οι αξίες των τάνκερ.

    Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking προχώρησε στην πώληση δύο aframax δεξαμενόπλοιων τα οποία επρόκειτο να παραλάβει εντός του 2023, εξασφαλίζοντας σημαντικά κέρδη.

    Πρόκειται για τα χωρητικότητας 115,000 dwt Galveston Star και Delaware Star, με ημερομηνία παράδοσης τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους, αντίστοιχα.

    Τα πλοία εξαγόρασε, σύμφωνα με την ναυλομεσιτική, η λιβυκή κρατική εταιρεία General National Maritime Transport Co (GNMTC) έναντι 76 εκατ. δολαρίων έκαστο. Σύμφωνα με την VesselsValue, η αξία τους εκτιμάται πάνω από τα 79 εκατ. δολάρια.

    Η Atlas είχε παραγγείλει τα δύο πλοία – μαζί με τρία ακόμη aframax- το 2020, όταν οι τιμές βρίσκονταν σε χαμηλό 20 ετών, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της. Σύμφωνα με ναυλομεσίτες οι τιμές των νεότευκτων κυμαίνονταν τότε στα 45 με 46 εκατ. δολάρια.

    Ο Λέων Πατίτσας, σπούδασε μηχανολόγος-μηχανικός με μεταπτυχιακό στα οικονομικά στο Tufts University και στο MIT. Μητέρα του είναι η Μάργκω Λαιμού, κόρη του καπετάν Λέοντος Λαιμού (1913- 1989) και πατέρας του ήταν ο Σπύρος Πατίτσας.

    Ίδρυσε την Atlas Maritime το 2004, με δύο πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Τα bulkers πούλησε την περίοδο 2005-2007 κατά την οποία η αγορά ξηρού φορτίου ήταν πολύ ισχυρή και πέτυχε συμφέρουσες τιμές.

    Στη συνέχεια εστίασε στα τάνκερ, εξαγοράζοντας τέσσερα aframax την διετία 2007-2008. Όπως έχει πει ο ίδιος παλαιότερα “όταν επενδύσεις σε διαφορετικούς τομείς μπορείς να έχεις καλύτερα αποτελέσματα”.

    Κατέχει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου στην Atlas Maritime, η οποία έχει πραγματοποιήσει από την ίδρυση της μέχρι σήμερα συναλλαγές άνω του 1 δισ. δολαρίων.

    To 2020 παρά την πανδημία, αποτέλεσε έτος ρεκόρ για την ναυτιλιακή. Παρουσίασε τα καλύτερα EBITDA από το 2008.

    Διαβάστε ακόμη:

    Kορυφαία διάκριση για την Σεμίραμις Παληού στις ΗΠΑ

    Έλληνες εφοπλιστές: Επενδύσεις 2,4 δισ. δολ. σε νέα πλοία το πρώτο δίμηνο του 2023

    Okeanis Eco Tanker: Ρεκόρ κερδών στο δ’ τρίμηνο 2022 και σημαντική αύξηση στα ναύλα φέτος



    ΣΧΟΛΙΑ