• Ναυτιλία

    Έλληνες εφοπλιστές: Επενδύσεις 2,4 δισ. δολ. σε νέα πλοία το πρώτο δίμηνο του 2023

    (επάνω) Γ. Προκοπίου, Β. Μαρινάκης, Ν. Μαρτίνος (μέση) Κ. Λεντούδης, Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης, Γ. Οικονόμου (κάτω) Β. Ρέστης, Β. Μπακολίτσας

    (επάνω) Γ. Προκοπίου, Β. Μαρινάκης, Ν. Μαρτίνος (μέση) Κ. Λεντούδης, Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης, Γ. Οικονόμου (κάτω) Β. Ρέστης, Β. Μπακολίτσας


    Μπαράζ παραγγελιών νέων πλοίων έχουν πραγματοποιήσει από τις αρχές του έτους οι Έλληνες εφοπλιστές, με το ενδιαφέρον τους να εστιάζεται κατά κύριο λόγο στα δεξαμενόπλοια.

    Δεδομένης της εικόνας της αγοράς αυτή την περίοδο, των προσδοκιών για το μέλλον και του σχετικά περιορισμένου βιβλίου παραγγελιών, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το ενδιαφέρον στα νεότευκτα εστιάζεται στα δεξαμενόπλοιαMR και LR, αναφέρει η Allied Shipbroking.

    Η δραστηριότητα στην αγορά νέων κατασκευών βελτιώθηκε την περασμένη εβδομάδα με παραγγελίες συνολικά 31 πλοίων, ανέφερε η Intermodal στο εβδομαδιαίο της report. Αύξηση παρουσίασαν οι παραγγελίες των τάνκερ, που αφορούσαν αποκλειστικά δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου.

    Επίσης υπήρξαν συνολικά τρεις συμφωνίες για την κατασκευή bulkers, με τους Έλληνες, σύμφωνα με την ναυλομεσιτική, να έχουν την μερίδα του λέοντος στα συμβόλαια για συμβατικά πλοία.

    Thenamaris

    Η ναυτιλιακή Thenamaris, συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου επέστρεψε στο κινεζικό ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) μετά από πολλά χρόνια. Σύμφωνα με την Intermodal παρήγγειλε δύο – με option για ένα ακόμη- τάνκερ LR2, χωρητικότητας 115,000 dwt, τα οποία θα παραλάβει το 2025.

    Τα πλοία θα χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα αλλά θα είναι εξοπλισμένα με scrubber. Το κόστος κατασκευής εκτιμάται στα 63,5 εκατ. δολάρια έκαστο, συνολικά περίπου 190 εκατ. δολάρια.

    Evalend Shipping

    Ιδιαίτερα δραστήριος στις νέες παραγγελίες εμφανίζεται ο εφοπλιστής Κρίτων Λεντούδης.

    Στις αρχές της χρονιάς η εταιρεία του Evalend Shipping άσκησε option προηγούμενης συμφωνίας, προχωρώντας στην παραγγελία δύο VLGC χωρητικότητας 88,000 cbm. Σύμφωνα με την Allied Shipbroking τα δύο πλοία θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Hyundai HI (Ulsan) της Νοτίου Κορέας, με το κόστος να ανέρχεται στα 96,6 εκατ. δολάρια έκαστο, ενώ η παράδοση τους έχει προγραμματιστεί για το τέλος του 2025 με αρχές του 2026.

    Με βάση τα στοιχεία της Intermodal, η εταιρεία πρόσφατα πρόσθεσε στο βιβλίο παραγγελιών της δύο ακόμη δεξαμενόπλοια MR και δύο bulkers.

    Συγκεκριμένα θα κατασκευάσει στο ναυπηγείο Yangzijiang Shipbuilding δύο τάνκερ χωρητικότητας 50,000 dwt, στην τιμή των 40 εκατ. δολαρίων έκαστο, και δύο φορτηγά πλοία χωρητικότητας 40,000 dwt έναντι 29,5 εκατ. δολαρίων έκαστο.

    Όλα τα πλοία θα ενταχθούν στον στόλο της Evalend το 2025.

    Sea Pioneer Shipping

    Με τρία φορτηγά πλοία τύπου kamsarmax θα ενισχύσει τον στόλο της η ναυτιλιακή Sea Pioneer Shipping Corporation του εφοπλιστή Βασίλη Μπακολίτσα, που δραστηριοποιείται στην αγορά ξηρού φορτίου και στα τάνκερ.

    Ειδικότερα, η εταιρεία υπέγραψε σύμβαση με το ιαπωνικό ναυπηγείο Oshima Shipbuilding για την κατασκευή τριών bulkers χωρητικότητας 81,800 dwt, τα οποία θα παραλάβει το 2025.

    Σύμφωνα με την ναυλομεσιτική Intermodal, το κόστος κατασκευής θα ανέλθει σε 38 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο. Πρόκειται για την πρώτη παραγγελία bulker που πραγματοποιεί η εταιρεία από το 2015.

    Latsco

    Η εταιρεία Latsco του Πάρη Κασιδόκωστα – Λάτση, έκλεισε συμφωνία για την ναυπήγηση δύο επιπλέον μεγάλων πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου (VLGC) στο ναυπηγείο της Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) της Νοτίου Κορέας.

    Το κόστος κατασκευής των χωρητικότητας 88,000 cbm πλοίων θα ανέλθει σύμφωνα με την Intermodal στα 98,8 εκατ. δολάρια έκαστο. Η παράδοση τους προγραμματίστηκε για το 2025.

    TMS Group

    Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, η TMS Tankers του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου συμφώνησε τον Ιανουάριο με το ναυπηγείο Cosco Yangzhou της Κίνας την κατασκευή τριών τάνκερ LR2, χωρητικότητας 115,000 dwt, στην τιμή των 60 εκατ. δολαρίων έκαστο.

    Η εταιρεία θα παραλάβει τα πλοία το 2025.

    Υπενθυμίζεται ότι, λίγο πριν εκπνεύσει το 2022 η ναυτιλιακή TMS Cardiff συμφερόντων του ίδιου εφοπλιστή και του γιου του Χρήστου Οικονόμου, υπέγραψε συμφωνία με το κινεζικό ναυπηγείο New Times για την κατασκευή τεσσάρων συμβατικών τάνκερ μεταφοράς αργού, χωρητικότητας 158,000 dwt, στην τιμή των 70 εκατ. δολαρίων έκαστο.

    Dynagas

    H ναυτιλιακή Dynagas του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου προχώρησε σε συμφωνία με το ναυπηγείο Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co (KSOE) για την κατασκευή τριών μεγάλων πλοίων μεταφοράς LNG, χωρητικότητας 200,000 cbm έκαστο.

    Το κόστος ναυπήγησης θα ανέλθει σε 261,3 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο, συνολικά 784 εκατ. δολάρια, ενώ η παράδοση τους ορίστηκε για το 2026.

    Capital Gas

    Με δύο ακόμη LNG carriers θα ενισχύσει τον στόλο της η Capital Gas, συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη. Η Intermodal συνδέει τη ναυτιλιακή με την παραγγελία δύο πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου χωρητικότητας 174,000 cbm, κόστους 250 εκατ. δολαρίων το καθένα.

    Τα δύο νεότευκτα θα κατασκευαστούν το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Samho και αναμένεται να ενταχθούν στον στόλο της εταιρείας το τρίτο τρίμηνο του 2026.

    Golden Energy Management

    Τη πρώτη της παραγγελία εδώ και αρκετά χρόνια πραγματοποίησε η ναυτιλιακή Golden Energy Management, συμφερόντων της οικογένειας Ρέστη.

    Σύμφωνα με την ναυλομεσιτική Banchero Costa η εταιρεία έκλεισε συμφωνία με το ναυπηγείο Daehan Shipbuilding για την κατασκευή ενός τάνκερ suezmax χωρητικότητας 158,000 dwt, με option για ένα δεύτερο ίδιο πλοίο.

    Το κόστος εκτιμάται στα 77 εκατ. δολάρια έκαστο και η παράδοση τους αναμένεται εντός του 2025.

    Διαβάστε ακόμη:

    Okeanis Eco Tanker: Ρεκόρ κερδών στο δ’ τρίμηνο 2022 και σημαντική αύξηση στα ναύλα φέτος

    Tο mega yacht με την υπογραφή του Giorgio Armani



    ΣΧΟΛΙΑ