Η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές καταδίκασε τις πρόσφατες επιθέσεις σε πλοία που δραστηριοποιούνται στη Μαύρη Θάλασσα μετά την τρίτη ουκρανική επίθεση drone σε ρωσικό δεξαμενόπλοιο του σκιώδους στόλου, προειδοποιώντας ότι οι άμαχοι ναυτικοί δεν πρέπει ποτέ να αντιμετωπίζονται ως στόχοι σε συγκρούσεις.

Υπενθυμίζεται ότι ένα δεξαμενόπλοιο που διέσχιζε την αποκλειστική οικονομική ζώνη της Ουκρανίας με κατεύθυνση το Νοβοροσίσκ χτυπήθηκε και ακινητοποιήθηκε και είναι το τρίτο τέτοιο περιστατικό τις τελευταίες εβδομάδες.

1

Οι επιθέσεις έρχονται μετά από παρόμοιες επιθέσεις στα δεξαμενόπλοια Kairos Virat στις 28 και 29 Νοεμβρίου.

«Οι ναυτικοί δεν αποτελούν όπλο πολέμου», δήλωσε ο Μαρκ Ντίκινσον, Αντιπρόεδρος του Τμήματος Ναυτικών της ITF και Γενικός Γραμματέας της Nautilus International και πρόσθεσε: «Είναι πολίτες που απλώς κάνουν τη δουλειά τους, συχνά σε εξαιρετικά δύσκολες και επισφαλείς συνθήκες».

Ενώ τα εμπλεκόμενα πλοία μπορούν να συνδεθούν με την αποφυγή κυρώσεων ή με μεγαλύτερες γεωπολιτικές εντάσεις, η ITF, ωστόσο, τόνισε ότι τα πολιτικά πληρώματα επί του πλοίου δεν συμμετέχουν σε συγκρούσεις.

Πολλοί είναι ναυτικοί πολυεθνικοί που εργάζονται υπό δύσκολες συνθήκες, συχνά με χαμηλές αμοιβές και αδύναμη προστασία, ανέφερε η οργάνωση των εργαζομένων στις μεταφορές.

Ο Μ. Ντίκινσον τόνισε την ευαλωτότητα των πληρωμάτων που εργάζονται στο πλαίσιο του συστήματος Σημαίας Ευκαιρίας, όπου οι πλοιοκτήτες καταχωρούν πλοία σε χώρες χωρίς πραγματική εποπτεία.

«Αυτό τους αφήνει μικρή πραγματική εξουσία να αρνηθούν επικίνδυνα ταξίδια και συχνά χωρίς σαφείς πληροφορίες σχετικά με το πού κατευθύνεται ένα πλοίο ή τους κινδύνους που ενέχει», υπογράμμισε.

Η ITF προειδοποίησε ότι τα πληρώματα που εργάζονται σε πλοία χωρίς ισχυρά κανονιστικά πλαίσια αντιμετωπίζουν αυξημένη έκθεση σε εκμετάλλευση και επικίνδυνες συνθήκες εργασίας, κίνδυνος που επιδεικνύεται όταν οι συγκρούσεις επεκτείνονται σε εμπορικές ναυτιλιακές διαδρομές.

Από την έναρξη του πολέμου Ρωσίας-Ουκρανίας, η Μαύρη Θάλασσα έχει μετατραπεί σε ενεργή ζώνη κινδύνου για την εμπορική ναυτιλία, όπου οι πολίτες ναυτικοί αντιμετωπίζουν την πραγματική και συνεχιζόμενη απειλή των ναρκών, drones και πυραυλικών επιθέσεων. Οι επιθέσεις προκαλούν σοκ στη ναυτιλιακή βιομηχανία, με το κόστος ασφάλισης πολέμου για τα πλοία που πλέουν προς τη Μαύρη Θάλασσα να αυξηθεί δραματικά.

Η ITF επανέλαβε την έκκλησή της προς όλα τα εμπλεκόμενα μέρη σε συγκρούσεις να κρατήσουν τις διεθνές ανθρωπιστικό και ναυτικό δίκαιο, να αποκλιμακώσουν τις εντάσεις και να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των αμάχων ναυτικών.

«Οι ναυτικοί διατηρούν σε κίνηση το παγκόσμιο εμπόριο, ακόμη και σε περιόδους πολέμου και κρίσης, δήλωσε ο Μ. Ντίκινσον και «δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως αναλώσιμοι ή ως παράπλευρες απώλειες».

Το ITF συνεχίζει να παρακολουθεί στενά την κατάσταση και είναι έτοιμο να υποστηρίξει τυχόν ναυτικούς που επηρεάζονται από περιστατικά στη Μαύρη Θάλασσα ή σε άλλα ύδατα που επηρεάζονται από συγκρούσεις.

Διαβάστε επίσης:

Η MSC Cruises θα ναυπηγήσει τέσσερα κρουαζιερόπλοια στο ναυπηγείο Meyer Werft στη Γερμανία

Hapag – Lloyd: Ναυπηγεί οκτώ πλοία κοντέινερ αξίας 500 εκατ. δολαρίων

Τραγωδία στην Κολομβία: 16 μαθητές νεκροί σε τροχαίο