Ναυτιλία

Οικογένεια Κουμάνταρου: Η νέα κίνηση ανανέωσης του στόλου της Atlantic Bulk Carriers

  • Ερριέτα Κομνηνού
ναυλαγορά ναυτιλία


Στην παραγγελία δύο ακόμη πλοίων μεταφορά ξηρού φορτίου τύπου ultramax προχώρησε η ναυτιλιακή Atlantic Bulk Carriers, συμφερόντων της οικογένειας Κουμάνταρου, στο πλαίσιο του προγράμματος ανανέωσης του στόλου της.

Σύμφωνα με το εβδομαδιαίο report της Allied Shipbroking, η εταιρεία έκλεισε συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai Vinashin της Νοτίου Κορέας, για την κατασκευής δύο φορτηγών πλοίων χωρητικότητας 61,000 dwt. Τα νεότευκτα θα παραδοθούν στη ναυτιλιακή το 2021, ωστόσο, δεν έχει γίνει γνωστό το τίμημα.

Εκτός από τη συνεργασία της με το ναυπηγείο Hyundai Vinashin, βρίσκεται σε εξέλιξη και η συμφωνία της Atlantic Bulk με το ναυπηγείο Imabari Shipbuilding της Ιαπωνίας, για τρία πλοία, τύπου ultramax.

Τον Αύγουστο, η εταιρεία παρέλαβε το πρώτο πλοίο, το Desert Grace (χωρητικότητας 63,553 dwt) , ενώ αναμένεται να παραλάβει το δεύτερο ultramax το Μάρτιο 2020 και το τρίτο τον Ιούνιο 2020.

Πηγές της αγοράς επισημαίνουν ότι η συνήθης πρακτική της εταιρείας στο πλαίσιο της συνεχούς αναδιάρθρωσης του στόλου της, είναι να προχωρά σε παραγγελίες προκειμένου να αντικαταστήσει παλαιότερα πλοία της.

Έτσι, συνδέουν τη νέα της κίνηση με τις πωλήσεις δύο παλαιότερης κατασκευής πλοίων που πούλησε πρόσφατα.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, σύμφωνα με ναυλομεσίτες, πούλησε το χωρητικότητας 54,200-dwt supramax Desert Melody (κατασκευής 2006), στην τιμή των 7,65 εκατ. δολαρίων, ενώ πριν από αυτό είχε πουλήσει και το χωρητικότητας 74,100-dwt Desert Eagle (κατασκευής 2002), πιθανόν στην Far Eastern, με το τίμημα να κυμαίνεται στα 8 εκατ. δολάρια.

Πλέον, τα παλαιότερα πλοία που περιλαμβάνονται στο στόλο της Atlantic Bulk Carriers, είναι δύο panamax χωρητικότητας 74,100-dwt, το Atlantic Eagle και το Ocean Eagle που κατασκευάστηκαν το 2001.

 


ΣΧΟΛΙΑ