• Ναυτιλία

    Οι Ρώσοι ναυπηγούν πλοία στην Κορέα αξίας 8,05 δισ. δολ. – Η Sovcomflot πουλά πλοία αν και έχει ρευστότητα πάνω απο μισό δισ. δολ.

    Sovcomflot


    Η Samsung Heavy Industries ανακοίνωσε την παράδοση ενός από τα δύο παγοθραυστικά πλοία, τύπου Aframax που παρήγγειλε η ρωσική κρατική ναυτιλιακή εταιρεία Sovcomflot. Το δεύτερο αδελφό πλοίο αναμένεται να παραδοθεί σύντομα.

    Το ναυπηγείο γνωστοποίησε ότι πληρώθηκε για το πλοίο χωρίς κανένα πρόβλημα. Το πλοίο παραγγέλθηκε για 160 εκατομμύρια δολάρια τον Νοέμβριο του 2019, σύμφωνα με την Business Korea.

    Η εταιρεία έχει κάνει γνωστό ότι διαθέτει ρευστότητα 600 εκατ. δολαρίων.

    Υπενθυμίζεται ότι μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, αρκετές χώρες επέβαλαν οικονομικές κυρώσεις στη Ρωσία. Οι ρωσικές χρηματοπιστωτικές εταιρείες αποκλείστηκαν από το διεθνές σύστημα πληρωμών SWIFT, επομένως εκφράστηκε ανησυχία ότι η Samsung Heavy Industries θα δυσκολευόταν να πληρωθεί από την εταιρεία της Μόσχας.

    Αντίθετα, το ναυπηγείο ανέφερε ότι η πληρωμή έγινε σύμφωνα με τη σύμβαση. Κράτησε όμως μυστικό για συγκεκριμένα θέματα όπως το νόμισμα ή τον τρόπο πληρωμής.

    Επισημαίνεται ότι το βιβλίο παραγγελιών των τριών κορυφαίων κορεατικών ναυπηγείων από Ρώσους πελάτες ανέρχεται σήμερα περίπου 8,05 δισεκατομμύρια δολάρια ( περίπου 9,8 τρισεκατομμύρια γουόν). Οι παραγγελίες ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων έχουν γίνει στη Samsung Heavy Industries που είναι η μεγαλύτερη από τις τρεις ναυπηγικές μονάδες της Κορέας.

    Η Sovcomflot γνωστοποίησε όμως την περασμένη Παρασκευή, ότι προσπαθεί να πουλήσει μέρος της παλαιότερης χωρητικότητας της, αλλά απέρριψε προηγούμενες αναφορές ότι έως και το ένα τρίτο του στόλου των 122 πλοίων της είχε τεθεί προς πώληση, καθώς προσπαθεί να ξεπεράσει τις δυτικές κυρώσεις που περιορίζουν την αποπληρωμή σε ανεξόφλητα δάνεια και δυσκολεύουν τις εργασίες και τους ασφαλιστές να αποφεύγουν να ασφαλίσουν πλοία της μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας της Ρωσίας.

    Ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι η θυγατρική εταιρεία της Sovcomflot, η Novoship, που εδρεύει στη νότια Ρωσία, πούλησε δύο πλοία, κερδίζοντας περίπου 14 εκατομμύρια δολάρια για δύο 18 χρονών πλοία, χωρητικότητας 47.000 dwt που ναυπηγήθηκαν στο ναυπηγείο Hyundai Mipo που ονομάζονται Pamir and Elbrus.

    Ένα άλλο MR ίδιας ηλικίας και aframax πουλήθηκαν επίσης τις πρώτες ημέρες του πολέμου με την Ουκρανία. Το πλοίο που ονομάζονταν Tuchkov Bridge ονομάζεται τώρα Valor, ενώ ένα aframax του 2005, που ονομάζονταν Cangjie, έχει μετονομαστεί σε NS Challenge.

    Παρά τις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί, συνεχίζονται οι εξαγωγές πετρελαίου και παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με πλατφόρμα ναυτιλιακών δεδομένων, ο αριθμός των ταξιδιών με δεξαμενόπλοια που προέρχονται από τη Ρωσία παρουσιάζει ανοδική τάση από τις αρχές Απριλίου με βασικούς προορισμούς όπως η Τουρκία, η Ολλανδία, η Νότια Κορέα, η Γερμανία και η Αίγυπτος. Συνολικά 130 δεξαμενόπλοια προορίζονται να φτάσουν στη Ρωσία τις επόμενες 20 ημέρες, 61 από τα οποία είναι υπό ρωσική σημαία.

    Ωστόσο, υπάρχουν δημοσιεύματα στον διεθνή τύπο ότι η Sovcomflot προχωρά στην πώληση πλοίων της προκειμένου να ανταποκριθεί στις οικονομικές της υποχρεώσεις σε τράπεζες της Δύσης.

    Επίσης, δημοσίευμα της Wall Street Journal αποκαλύπτει ότι ο ρωσικός κολοσσός προχώρησε στην πώληση πέντε δεξαμενόπλοιων στην Koban Shipping με έδρα τα ΗΑΕ και τεσσάρων υγραεριοφόρων στην Eastern Pacific Shipping με έδρα τη Σιγκαπούρη.

    Τραπεζίτης την προηγούμενη εβδομάδα δήλωσε με έμφαση στην WSJ: «Όλες οι τράπεζες και οι ναυλωτές θα πρέπει έως τις 15 Μαΐου να τερματίσουν τα συμβόλαια με τη Sovcomflot. Αυτό σημαίνει ότι η Sovcomflot έχει ένα μικρό διάστημα να αποπληρώσει τα δάνειά της και ο μόνος τρόπος να τα καταφέρει είναι πουλώντας πλοία».

    Σημειώνεται ότι τα πλοία της Sovcomflot έχουν εκφράσει ενδιαφέρον εταιρείες κινεζικών συμφερόντων και ήδη βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις με τον ρωσικό κολοσσό. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η ρωσική εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με εταιρείες από την Κίνα και το Ντουμπάι για την πώληση 40 πλοίων της, ενώ υπάρχουν και ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που συζητούν με τις Τράπεζες για την αγορά πλοίων της ρωσικής εταιρείας.

    Επίσης, ναυλομεσίτες ενημέρωσαν ότι η Eastern Pacific Shipping (EPS) με έδρα τη Σιγκαπούρη εξαγόρασε τέσσερα LNG carriers που ανήκαν προηγουμένως στη ρωσική Sovcomflot για λίγο περισσότερα από 700 εκατομμύρια δολάρια.

    Η EPS, συμφερόντων του Idan Ofer αγόρασε τα πλοία απευθείας από την ολλανδική τράπεζα ING, η οποία αντιπροσώπευε μια κοινοπραξία ευρωπαϊκών και διεθνών τραπεζών, συμπεριλαμβανομένων των Societe Generale, Citibank, UniCredit, KfW Ipex-Bank, Credit Agricole και DNB.

    Επίσης, τα τέσσερα LNG carriers “SCF Timmerman”, “SCF Barents”, “SCF Mitre” & “SCF Melampus” συνοδεύονται από ναυλώσεις που συνδέονται με τη Shell.

    Όλα αυτά συμβαίνουν στη ρωσική εταιρεία σε μια περίοδο που το ρούβλι έχει ισχυροποιηθεί και η αξία του είναι η ίδια με το 2017. Γερμανοί οικονομολόγοι αναφέρουν ότι μετά την έναρξη του πολέμου με 145 ρούβλια έπαιρνες κάτι περισσότερο από ένα ευρώ, αυτή τη στιγμή δίνεις μόνο 65 ρούβλια.

    «Η Ρωσία κερδίζει δισεκατομμύρια σε συνάλλαγμα από εξαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου, τα οποία δεν μπορούν να ξοδευτούν. Επειδή οι εισαγωγές πολλών δυτικών προϊόντων έχουν καταρρεύσει, η χώρα κάθεται πάνω στα κέρδη της σε ευρώ και δολάρια. Αυτό είναι ένας από τους λόγους που ο πρόεδρος Πούτιν απαίτησε από 1ης Απριλίου την αλλαγή πληρωμών για φυσικό αέριο σε ρούβλια με το επιχείρημα ότι η Ρωσία δεν μπορεί να αγοράσει τίποτα πλέον σε συνάλλαγμα. Ειδικοί έχουν υπολογίσει μάλιστα ότι η χώρα μέχρι το τέλος του χρόνου θα μπορούσε να έχει πλεόνασμα 250 δις δολαρίων, επίσης λόγω των υψηλών τιμών ενέργειας», αναφέρει δημοσίευμα στην Ντόιτσε Βέλε και αυτή η ρευστότητα οφείλεται κυρίως στα ελληνόκτητα πλοία που συνεχίζουν τα μεταφέρουν ρωσικά καύσιμα προς την Ευρώπη και Ασία.

    Επίσης, σύμφωνα με έρευνα των Reporters United το 52% σε χωρητικότητα των πλοίων που μεταφέρουν ορυκτά καύσιμα από τη Ρωσία εν μέσω πολέμου από τις 9 Μαρτίου έως 30 Απριλίου είναι ελληνόκτητα.

    Διαβάστε επίσης:

    Από την ING Bank αγόρασε τέσσερα πλοία ο Βαγγέλης Μαρινάκης

    Samsung Heavy Industries: Παραγγελίες πλοίων 2 δισ. δολαρίων

    Ευρωπαίος εφοπλιστής, ίσως και Έλληνας, ναυπηγεί πλοίο μεταφοράς κοντέινερ αξίας 494 εκατ. δολαρίων



    ΣΧΟΛΙΑ