Ναυτιλία

Οι ναύλοι στα LNG εκτοξεύθηκαν στα 300.000 δολάρια την ημέρα!

Γιατί το LNG δεν αποτελεί ρεαλιστικό Plan B για την προμήθεια αερίου στην Ευρώπη


Οι ανάγκες των περισσοτέρων χωρών, αλλά και των βιομηχανιών για την προμήθεια φυσικού αερίου από όλο και μεγαλύτερες αποστάσεις έχει ωθήσει τον κλάδο της ναυτιλίας LNG σε νέα εξαιρετικά υψηλά.

Οι μέσες τιμές spot για ένα πλοίο, δύο ετών, χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων αυξήθηκαν κατά 36% αυτήν την εβδομάδα και έφτασαν σε νέο υψηλό ρεκόρ των 297.500 δολαρίων την ημέρα, σύμφωνα με την Clarksons Research.

«Οι ναύλοι των πλοίων LNG συνεχίζουν να παρουσιάζουν ισχυρή ανοδική δυναμική λόγω μιας πολύ στενής λίστας διαθέσιμων πλοίων», επισημαίνει σε πρόσφατη έκθεση της, η Jefferies, προσθέτοντας ότι ο κλάδος είχε επωφεληθεί από την έντονη ζήτηση τόσο από την Ευρώπη όσο και από την Ασία για φορτία αμερικανικής προέλευσης.

Σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση στο LinkedIn από τον Oystein Kalleklev, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Flex LNG, η ζήτηση στην Ευρώπη, την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα, την Ταϊβάν και την Ταϊλάνδη αναμένεται να αυξηθεί συνολικά κατά 46,6 εκατομμύρια τόνους φέτος με την Ευρώπη να αντιπροσωπεύει το 85%, με δεδομένο ότι η Ευρώπη απομακρύνεται από τις παραδόσεις ρωσικών αγωγών.

Επισημαίνεται ότι το ρωσικό φυσικό αέριο αντιπροσώπευε το 45% των εισαγωγών της Ευρώπης πέρυσι, με το μεγαλύτερο μέρος του να προέρχεται μέσω αγωγού. Καθώς η Ευρώπη είναι πιθανό να μην λάβει ρωσικό αέριο το επόμενο έτος, υπάρχει ανάγκη για την προμήθεια επιπλέον 140 δισεκατομμυρίων κ.μ.

Τον περασμένο μήνα, το 70% όλων των φορτίων LNG πήγε στην Ευρώπη, σύμφωνα με τη Rystad Energy, από μόλις 38% ένα χρόνο πριν.

Διαβάστε επίσης:

Συνελήφθη ο Rishi Agarwal του Ναυπηγείου ABG Shipyard της Ινδίας για σκάνδαλο 2,8 δισ. δολαρίων

Dynagas LNG Partners (Γιώργος Προκοπίου): Κέρδη 35 εκατ. δολάρια στο εξάμηνο – Εξασφαλισμένα έσοδα 1 δισ. δολάρια



ΣΧΟΛΙΑ