• Ναυτιλία

    Η γραφειοκρατία στερεί πόρους και αφίξεις από τα ελληνικά νησιά


    Στερεί πόρους και αφίξεις σε ποσοστό 60% από τα ελληνικά νησιά η γραφειοκρατία, η οποία απαγορεύει σε χειριστές μικρών σκαφών από χώρες εκτός Σένγκεν να εισέλθουν σε ελληνικές μαρίνες. Και αυτό γιατί δεν αναγνωρίζονται ως ναυτικοί. Αλλά στα μικρά σκάφη δεν υπάρχει απαίτηση έκδοσης ναυτικού φυλλαδίου παρά μόνο η άδεια skipper.

    Σύμφωνα με πληροφορίες του mononews, η Ένωση Λιμένων Ελλάδος έχει αποστείλει επιστολή στα αρμόδια υπουργεία ζητώντας να διευθετηθεί το ζήτημα.

    Ειδικότερα όπως αναφέρει η Ένωση:

    «Σύμφωνα με γνωστοποίηση που λάβαμε από τις μαρίνες των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου, η Λιμενική Αρχή δεν επιτρέπει τον κατάπλου μικρών σκαφών προερχόμενων από Τουρκία όταν οι επιβαίνοντες των σκαφών δεν φέρουν Ναυτικό Δελτίο (Seaman’s Book), άρα δεν μπορούν να αποδείξουν ότι είναι το πλήρωμα του σκάφους και όχι επιβάτες αυτού. Όμως στα σκάφη μικρού μήκους ο επιβαίνων ιδιοκτήτης δεν απαιτείται να έχει Ναυτικό Δελτίο, συνήθως έχει μόνο άδεια χειριστή, κάποιες φορές δεν απαιτείται ούτε καν αυτό, ενώ συχνά επιβαίνει του σκάφους και δεύτερο άτομο, με άδεια χειριστή ή και χωρίς αυτήν.

    Παρακαλούμε για τις διευκρινήσεις και τις σχετικές οδηγίες σας προς τη Λιμενική Αρχή ώστε να επιτρέπει στα σκάφη αναψυχής τον κατάπλου στις Πύλες Εισόδου στις περιπτώσεις όπου σε αυτά επιβαίνει μόνο ο χειριστής του σκάφους και άλλο ένα άτομο, δεδομένου ότι ο αριθμός των δύο ατόμων είναι ο ελάχιστος που χρειάζεται για λόγους ασφαλούς κίνησης και πρόσδεσης του σκάφους».

    Παρόλα αυτά μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει τίποτα και ο κ. Μιχάλης Ροδίτης Εκπρόσωπος Δωδεκανήσου της Πανελληνίου Συνδέσμου Ναυτικών Πρακτόρων και Επαγγελματιών Χρηστών Λιμένα, να σημειώνει ότι «Ο θαλάσσιος τουρισμός της Δωδεκανήσου έχει γίνει ένα μπαλάκι το οποίο πηγαίνει από την μία υπηρεσία στην άλλη . Η Κοινή Υπουργική Απόφαση αναφέρει ότι σκάφη από τις προαναφερόμενες χώρες μπορούν να εισέλθουν στη χώρα σε επιλεγμένες πύλες εισόδου μόνο με το πλήρωμα τους».

    Δυστυχώς όμως¨, προσθέτει ο κ. Ροδίτης, «ο Διαβατηριακός Έλεγχος της Ρόδου και της Κω ακολουθώντας εντολές του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας κοινοποιεί μια διαταγή όπου αναφέρει ότι οι συγκεκριμένες υπηρεσίες δεν θα πραγματοποιούν Διαβατηριακό Έλεγχο στους Επιβαίνοντες αλλά ο έλεγχος των Ναυτικών θα γίνεται στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Ρόδου και Κω. Πηγαίνουν λοιπόν οι Ναυτικοί Πράκτορες με τα έγγραφα και τις ταυτότητες / διαβατήρια των ναυτικών στα Λιμεναρχεία Ρόδου και Κω και εκεί βρίσκουν αρνητική στάση από τους λιμενικούς διότι λένε πως ναυτικός είναι αυτός ο οποίος έχει ναυτικό φυλλάδιο που την ίδια ώρα όμως αναγνωρίζουν μέσω Νόμων , Διατάξεων , Εγκυκλίων , ΚΥΑ κλπ ότι «Ναυτικός νοείται οποιοδήποτε πρόσωπο έχει προσληφθεί ή απασχολείται ή εργάζεται και με οποιαδήποτε ειδικότητα ναυτολογείται επί πλοίου στο οποίο έχει εφαρμογή ο παρών Κανονισμός.» παρόλα αυτά όμως παραπέμπουν το θέμα στον Διαβατηριακό Έλεγχο . Αυτό συμβαίνει ακόμα και για Ευρωπαίους Πολίτες αλλά και μετά την γνωμοδότηση των Υπηρεσιακών Παραγόντων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής όπου μεταξύ άλλων αναφέρουν : πλήρωμα θεωρούνται επιβαίνοντες οι οποίοι έχουν την ευθύνη διακυβέρνησης του Ιδιωτικού Σκάφους Αναψυχής οι οποίοι όμως δεν απαιτείται από τη σχετική νομοθεσία περί Ιδιωτικών Σκαφών Αναψυχής να έχουν αποδεικτικά ναυτικής ικανότητας σύμφωνα με STCW / ILO / MLC αλλά από ιδιωτικούς φορείς όπως αυτά αναφέρονται στην Υπουργική Απόφαση 3342/02/2004ΦΕΚ 478/Β/5-3-2004 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει . Παρόλα αυτά όμως τα σκάφη δεν έρχονται στην Ρόδο και στη Κω με αποτέλεσμα η αδικαιολόγητη μείωση αφίξεων των σκαφών να φτάνει το 60% και το παράλογο είναι ότι δεν ισχύουν μέτρα απαγόρευσης αλλά Ισχύει η Παραλογία της Ασυνεννοησίας των Υπηρεσιών».



    ΣΧΟΛΙΑ