• Ναυτιλία

    Οι Έλληνες εφοπλιστές πληρώνουν σε ρούβλια και κερδίζουν σε δολάρια – Από 5 έως και 12 εκατ. δολ. το ταξίδι

    Επενδύσεις και εισπράξεις 2,1 δισ. δολαρίων από τους Έλληνες εφοπλιστές από αγοραπωλησίες πλοίων

    Πλοίο κοντέινερ


    Παρά το γεγονός ότι το ρούβλι τις τελευταίες ημέρες έχει σταθεροποιηθεί έναντι του ευρώ και του δολαρίου στα επίπεδα που ήταν πριν την έναρξη των πολεμικών εχθροπραξιών στην Ουκρανία, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, οι Έλληνες εφοπλιστές πληρώνουν τις υποχρεώσεις τους σε ρούβλια προς την Gazprom, ωστόσο αποκομίζουν τεράστια κέρδη σε δολάρια από τη φόρτωση και μεταφορά πετρελαίου και φυσικού αερίου σε Ευρώπη και Ασία.

    Οι σημαντικότερες φορτώσεις γίνονται στα ρωσικά λιμάνια της Βαλτικής, όπως το Μουρμάνσκ και τον τερματικό σταθμό του Ουστ Λουγκά. Όπως αναφέρουν ναυλομεσιτικές εταιρείες μόνο για ένα ταξίδι από λιμάνι της Βαλτικής μέχρι τις Ινδίες, ο ναύλος εκτοξεύεται και μέχρι τα 11,5 εκατ. δολάρια, ενώ από το Μουρμάνσκ σε λιμάνι της Γερμανίας ή της Ολλανδίας ο ναύλος μπορεί να φτάσει για ένα μόνο ταξίδι και τα 5 εκατ. ευρώ.

    Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες, ακολουθώντας πάντα τις εγκυκλίους με τις κυρώσεις, κλείνουν συμφωνίες για μεταφορά φορτίων από τη Ρωσία προς την Ευρώπη ή τις Ινδίες και την Κίνα με ιδιαίτερα κερδοφόρα οφέλη.

    Τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν με τις πληρωμές και τις επιστροφές εμβασμάτων στην αρχική φάση των κυρώσεων, τώρα έχουν ξεπεραστεί και ήδη πληρώνουν και σε ρούβλια.

    Αλλά οι θαλάσσιες μεταφορές διεξάγονται, με ιδιαίτερη προσοχή και προβλήματα, από τη Μαύρη Θάλασσα, παρά την επικινδυνότητα που παρουσιάζει η περιοχή. Μάλιστα, έγινε γνωστό ότι το ΝΑΤΟ απάντησε αρνητικά στα αιτήματα του διαχειριστή πλοίων της V.Group για ναυτική συνοδεία εμπορικών σκαφών που διέρχονται από τη Μαύρη Θάλασσα.

    Υπενθυμίζεται ότι η περιοχή έχει γίνει εξαιρετικά επικίνδυνη και τουλάχιστον 12 πλοία χτυπήθηκαν από στρατιωτικούς μηχανισμούς και των δύο πλευρών τους δύο πρώτους μήνες του πολέμου.

    Επισημαίνεται ότι οι τιμές του πετρελαίου αυξάνονται και το ντίζελ γίνεται πιο ακριβό, καθώς η Ρωσία ανακοίνωσε ότι θα διακόψει τις προμήθειες φυσικού αερίου σε δύο ευρωπαϊκές χώρες, την Πολωνία και τη Βουλγαρία.

    Η Πολωνία συνήθως εξαρτάται από το ρωσικό φυσικό αέριο για τα δύο τρίτα των προμηθειών της, ενώ η Βουλγαρία είναι ακόμη πιο εκτεθειμένη, καθώς συνήθως λαμβάνει το 90% των προμηθειών από τη Ρωσία, σύμφωνα με στοιχεία της Lorentzen & Co.

    Τα φορτία από τη Ρωσία εμφανίζονται αυξημένα τις τελευταίες εβδομάδες με κορυφαίους προορισμούς την Τουρκία, την Κίνα, τη Νότια Κορέα, την Ιαπωνία και τις Ινδίες.

    Επίσης, τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg δείχνουν ότι οι εξαγωγές ρωσικού αργού ανέκαμψαν τις επτά ημέρες έως τις 22 Απριλίου. Οι θαλάσσιες αποστολές αργού της Ρωσίας έως τις 22 Απριλίου ήταν κατά μέσο όρο 3,2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα. Κατά το πλήρες έτος 2021, είχαν κατά μέσο όρο 2,88 εκατομμύρια την ημέρα.

    Εξάλλου, φορτώσεις γίνονται και από την Ουκρανία, που παρά τις εχθροπραξίες κατάφερε να εξάγει τα σιτηρά της από τη χώρα. Το Reuters αναφέρει ότι η Ουκρανία έχει στείλει περίπου 80.000 τόνους σιτηρών στο ρουμανικό λιμάνι Constanta της Μαύρης Θάλασσας μέσω σιδηροδρόμου και επίσης μέσω φορτηγίδων από τον Δούναβη άλλους 80.000 τόνους.

    Από την επεξεργασία των στοιχείων στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες παρακολούθησης πλοίων έχει εντοπιστεί αξιοσημείωτη συγκέντρωση πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου στα ανοιχτά της Κωνστάντζας.

    Εν τω μεταξύ, το Seafarers International Relief Fund (SIRF) απευθύνει έκκληση στη ναυτιλιακή βιομηχανία να υποστηρίξει τους ναυτικούς και τις οικογένειές τους που επλήγησαν από την κρίση στην Ουκρανία. Το ταμείο έχει ήδη συγκεντρώσει πάνω από 177.000 λίρες Αγγλίας και έχει εξασφαλίσει δεσμεύσεις για επιπλέον 37.000 λίρες Αγγλίας.

    Επίσης να αναφερθεί ότι η αγορά δεξαμενόπλοιων, σε άλλες διαδρομές εκτός Ρωσίας, συνεχίζει με θετικό ρυθμό και οι ναύλοι κυμαίνονται γύρω από τα υψηλότερα επίπεδά τους όλων των εποχών. Οι τιμές χρονοναύλωσης έχουν επίσης εκτιναχθεί σε υψηλά επίπεδα. Τα πλοία VLCC είναι επί του παρόντος ο μόνος τομέας που αντιμετωπίζει προβλήματα.

    Ωστόσο, η ζήτηση μεσοπρόθεσμα, θα μπορούσε να αποδειχθεί μεγαλύτερης διάρκειας από την άνοδο του 2020, δεδομένου ότι η αντικατάσταση του ρωσικού πετρελαίου με φορτία από μεγαλύτερες αποστάσεις είναι πιθανό να συνεχιστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα.

    Διαβάστε επίσης:

    Έλληνες εφοπλιστές: Οι κινήσεις του Απριλίου στη second hand αγορά – Τι αγόρασαν και τι πούλησαν

    Νίκος Τσάκος: Η TEN πούλησε το δεξαμενόπλοιο «Πρωτέας» με κέρδος 7,1 εκατ. δολάρια!

    Η κρουαζιέρα βάζει ξανά πλώρη για ένα καλύτερο μέλλον



    ΣΧΟΛΙΑ