• Ναυτιλία

    Έλληνες εφοπλιστές: Οι κινήσεις του Απριλίου στη second hand αγορά – Τι αγόρασαν και τι πούλησαν

    (πάνω) Δ. Προκοπίου, Μ. Αγγελικούση, Π. Χατζηιωάννου (μέση) Α. Αγγελικούση, Αρ. Πίττας, Μ. Νομικός (κάτω) Λ. Κολλάκης, Μ. Χανδρής, Σ. Μόλαρης

    (πάνω) Δ. Προκοπίου, Μ. Αγγελικούση, Π. Χατζηιωάννου (μέση) Α. Αγγελικούση, Αρ. Πίττας, Μ. Νομικός (κάτω) Λ. Κολλάκης, Μ. Χανδρής, Σ. Μόλαρης


    Με αμείωτους ρυθμούς συνεχίζονται οι κινήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών στη second hand αγορά, με ναυλομεσιτικές εταιρείες να συνδέουν πληθώρα εγχώριων ναυτιλιακών με αγορές και πωλήσεις πλοίων κατά τη διάρκεια του Απριλίου.

    Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, από τις αρχές του έτους μέχρι τις 17 Απριλίου, οι Έλληνες πλοιοκτήτες επένδυσαν 1,72 δισ. δολάρια για την απόκτηση 89 μεταχειρισμένων πλοίων, ενώ πούλησαν 67 πλοία και εισέπραξαν 1,58 δισ. δολάρια.

    Ποιοι πούλησαν

    Σε μία εντυπωσιακή κίνηση στην αγορά ξηρού φορτίου προχώρησε η εταιρεία Maran Dry συμφερόντων της  Μαρίας Αγγελικούση.

    Σύμφωνα με τις Intermodal και Banchero Costa η εταιρεία πούλησε οκτώ mini capesize του στόλου της, στην τιμή των 200 εκατ. δολαρίων. Αγοραστής κατά τις πληροφορίες είναι εταιρεία κινεζικών συμφερόντων.

    Πρόκειται για τα χωρητικότητας 114,000 dwt Maran Aspiration (κατασκευής 2012), Maran Dawn, Maran Sky, Maran Ocean και Maran Sun (όλα κατασκευής 2011), Maran Progress, Maran Wisdom (κατασκευής 2014) και Maran Zenith (κατασκευής 2013).

    Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η Nomikos AM πούλησε ένα από τα παλαιότερα πλοία της σε συμφέρουσα τιμή. Πρόκειται για το χωρητικότητας 46,700 dwt φορτηγό πλοίο Corona, κατασκευής 1999, το οποίο άλλαξε χέρια στην τιμή των 10,2 εκατ. δολαρίων.

    Η αξία του σύμφωνα με την VesselsValue εκτιμάται στα 9,5 εκατ. δολάρια.

    Κατά την ίδια ναυλομεσιτική, η Chandris Hellas, συμφερόντων της οικογένειας Χανδρή πούλησε σε Κινέζους αγοραστές το χωρητικότητας 76,600 dwt panamax Maribella, κατασκευής 2004, στην τιμή των 24,9 εκατ. δολαρίων.

    H εταιρεία Empire Bulkers, συμφερόντων του εφοπλιστή Σταμάτη Μόλαρη, πούλησε σύμφωνα με την VesselsValue, το χωρητικότητας 28,400 dwt handysize Scrooge, κατασκευής 2006 στην τιμή των 12,75 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 11,64 εκατ. δολάρια. 

    Κατά την Advanced Shipping & Trading η Chios Navigation, της οικογένειας Καρούση πούλησε δύο πλοία της.

    Συγκεκριμένα, το φορτηγό πλοίο Doric Arrow, χωρητικότητας 75,121 dwt και κατασκευής 2001, άλλαξε χέρια στην τιμή των 13 εκατ. δολαρίων. Η ναυτιλιακή είχε αγοράσει το συγκεκριμένο πλοίο το 2013 στην τιμή των 12,4 εκατ. δολαρίων.

    Επίσης, πούλησε το χωρητικότητας 52,428 dwt Doric Spirit, κατασκευής 2001, έναντι 13 εκατ. δολαρίων.

    Οι αγορές

    Στην ισχυροποίηση του στόλου της με τρία bulkers προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή Centrofin, συμφερόντων του εφοπλιστή Δημήτρη Προκοπίου.

    Σύμφωνα με την Allied Shipbroking η Centrofin εξαγόρασε τρία πλοία ξηρού φορτίου που ανήκαν κατά το παρελθόν στον στόλο της πρώην Scorpio Bulkers.

    Πρόκειται για το χωρητικότητας 61,192 dwt S Tango (κατασκευής 2015), το χωρητικότητας 61,258 dwt S Echo (κατασκευής 2015) και το χωρητικότητας 61,272 dwt, S Hermes (κατασκευής 2016). Η τιμή της συναλλαγής ανήλθε στα 95 εκατ. δολάρια, ενώ σύμφωνα με την VesselsValue η αξία των πλοίων εκτιμάται στα 97,49 εκατ. δολάρια.

    H Safe Bulkers του εφοπλιστή Πόλυ Β. Χατζηιωάννου ανακοίνωσε την εξαγορά κινεζικού πλοίου capesize, χωρητικότητας 181,000 dwt και κατασκευής 2012, στην τιμή των 30 εκατ. δολαρίων.

    Σύμφωνα με την Allied Shipbroking πρόκειται για το πλοίο Stella Anita, το οποίο θα μετονομαστεί σε Michalis H. H Safe Bulkers θα το παραλάβει τον Μάιο.

    Με την εξαγορά δύο εκ των τριών πλοίων που πούλησε η ναυτιλιακή GoodBulk, με έδρα τις Βερμούδες, συνδέονται δύο ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές.

    Σύμφωνα με την Xclusiv Shipbrokers, το Capesize Aquascope (174,000 dwt, κατασκευής 2006) πουλήθηκε στην Chartworld Shipping του εφοπλιστή Λου Κολλάκη στην τιμή των 19,7 εκατ. δολαρίων. Η VesselsValue αποτιμά την αξία του στα 19,32 εκατ. δολάρια.

    Οι απόψεις διίστανται όσον αφορά τους αγοραστές των άλλων πλοίων.

    Η Seasure Shipbroking, αναφέρει ότι το capesize  Aquaproud (χωρητικότητας 178,100 dwt, κατασκευής 2009), κατέληξε στο στόλο της εταιρεία Alpha Bulkers συμφερόντων Άννας Αγγελικούση, έναντι 26,5 εκατ. δολαρίων.

    Xclusiv Shipbrokers υποστηρίζει ότι η Alpha Bulkers απέκτησε το Aquamarine (182,060 dwt, κατασκευής 2009) στην ίδια τιμή.

    Κατά άλλες πηγές η ελληνική ναυτιλιακή εξαγόρασε από την GoodBulk το Aquamaka κατασκευής 2009, έναντι 26 εκατ. δολαρίων.

    Ένα ακόμη πλοίο πρόσθεσε στο στόλο της η ναυτιλιακή EuroDry του Αριστείδη Πίττα. Πρόκειται για το panamax Santa Cruz, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2005 και αγοράστηκε έναντι 15,75 εκατ. δολαρίων. Με την προσθήκη του πλοίου ο στόλος της εταιρείας ανήλθε στα 11 πλοία.

    Διαβάστε ακόμη:

    Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές θα διαλύουν τα πλοία τους μόνο σε διαλυτήρια που εγκρίνει η ΕΕ – Έκρηξη διαλύσεων λόγω «πράσινης ναυτιλίας»



    ΣΧΟΛΙΑ