Ναυτιλία

Η αξία του ελληνόκτητου στόλου tanker και bulker θα αυξηθεί κατά 3,9 δισ. δολ. την επόμενη διετία. Οι πρωταγωνιστές


Σημαντική αύξηση εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει η αξία των στόλων τάνκερ και φορτηγών πλοίων Ελλήνων εφοπλιστών κατά την επόμενη διετία, σύμφωνα με τις προβλέψεις των αναλυτών.

Με βάση τα στοιχεία και το μοντέλο ανάλυσης της VesselsValue για την αξία των πλοίων, ο ελληνόκτητος στόλος φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου (2.177 πλοία) θα κοστίζει στο τρίτο τρίμηνο του 2020 38,2 δισ. δολ. από 35,9 δισ. δολ. που κοστίζει σήμερα, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 2,3 δισ. δολάρια, ποσοστό 6,5%. Αντίστοιχα, ο ελληνόκτητος στόλος δεξαμενόπλοιων (1.440 πλοία) θα αυξήσει την αξία του στα 31,4 δισ. δολάρια κατά την ίδια χρονική περίοδο, από 29,8 δισ. δολ. που είναι σήμερα, διαφορά 1,6 δισ. δολαρίων ή ποσοστό 5%.

Πηγή: VesselsValue

Οι Έλληνες εφοπλιστές, όπως επισημαίνουν στελέχη της VesselValue, είναι γνωστοί ανά τον κόσμο για τη σωστή αίσθηση των ανοδικών και πτωτικών κύκλων της ναυτιλιακής αγοράς. Η εμπειρία δεκαετιών κυρίως στις αγορές των δεξαμενόπλοιων και των μεγάλων φορτηγών πλοίων χύδην φορτίου τους καθιστά ικανούς να προβλέπουν με αρκετή ακρίβεια το σωστό timing για τις κατάλληλες κινήσεις, είτε αγορών είτε πωλήσεων.

Αν παρατηρήσουμε την τάση που επικρατεί για ανανέωση των στόλων με τα συγκεκριμένα πλοία, είναι εμφανής ο λόγος για τον οποίο αρκετοί παραδοσιακοί Έλληνες πλοιοκτήτες επιλέγουν να δραστηριοποιούνται και στους δύο αυτούς κλάδους. Σημειώνεται ότι οι δύο κατηγορίες δεν ακολουθούν τους ίδιους ανοδικούς και πτωτικούς κύκλους, γεγονός που συμβάλει στη διατήρηση της σταθερότητας των εταιριών.

Η προβλεπόμενη αύξηση των αξιών οφείλεται στο γεγονός ότι οι τιμές των πλοίων αναμένεται να κινηθούν ανοδικά, αφού και οι αγορές παρουσιάζουν βελτίωση. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη εφοπλιστική δύναμη παγκοσμίως, τα κέρδη των πλοιοκτητών θα είναι αντίστοιχα  περισσότερα.

Οι πρωταγωνιστές

Ξεκινώντας από τους στόλους των τάνκερ, στην πρώτη θέση βρίσκεται η Μaran Tankers, του Γιάννη Αγγελικούση, που έχει αξία 2,83 δισ. δολ. σήμερα ενώ σε δύο χρόνια θα έχει αυξηθεί στα 2,93 δισ. δολ.

Ακολουθεί η Dynacom Tankers, του Γ. Προκοπίου, με δεξαμενόπλοια αξίας 2,17  δισ. δολ. που θα αυξηθεί κατά το τρίτο τρίμηνο του 2020 σε 2,44 δισ. δολ.

Ν. Τσάκος, εφοπλιστής

Για την TEN του εφοπλιστή Ν. Τσάκου, τα τάνκερ έχουν αξία 1,68 δισ. δολ., η οποία θα αυξηθεί σε δύο χρόνια στα 1,91 δισ. δολ.

Την πεντάδα κλείνουν η TMS Carrdiff του Γ. Οικονόμου με τάνκερ 1,51 δισ. δολ. (θα γίνουν 1,71 δισ. δολ.) και η Thenamaris του Ν. Μαρτίνου με στόλο δεξαμενόπλοιων αξίας 1,44 δισ. δολ. που θα αυξηθεί στα 2,36 δισ. δολ.

Αντίστοιχα, στα bulker, στην πρώτη θέση βρίσκουμε τη Star Bulkers του Π. Παππά με αξία στόλου 2,07 δισ. δολ. η οποία θα αυξηθεί στα 2,24 δισ. δολ. το 2020. Η Anangel Maritime, του Γ. Αγγελικούση διαθέτει bulkers αξίας 1,63 δισ. δολ. που θα ανέλθει στα 1,67 δισ. δολ. και ακολουθεί η Lavinia Corporation, των Πάνου και Θανάση Λασκαρίδη, που έχει στο στόλο της φορτηγά πλοία αξίας 1,03 δισ. δολ. και θα αυξηθεί στα 1,11 δισ. δολ.

Οικονόμου ναυτιλία
Γιώργος Οικονόμου, εφοπλιστής DryShips

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιατί η A. Φράγκου προχωρά σε συγχώνευση των Navios Acquisition και Navios Midstream

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Παππάς: Εξασφάλισε δάνειο για την αναβάθμιση των πλοίων της η Star Bulk

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Γιατί οι ισχυροί Έλληνες εφοπλιστές στέλνουν τα τάνκερ τους στα διαλυτήρια. Οι τελευταίες κινήσεις


ΣΧΟΛΙΑ