ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
O Μητσοτάκης στο Λονδίνο, το ράλι σε ΜΟΗ, ΕΛΠΕ και τράπεζες, οι διαφωνίες των Κωνσταντακόπουλων για το Costa Navarino, η συγκίνηση Εξάρχου, το σχέδιο Σκυλακάκη για το ρεύμα, το OPEN TV και ο κοντός αφερέγγυος εφοπλιστής
Αυτά υποστηρίζει ο Γιώργος Ξηραδάκης, μιλώντας στο Mononews, ο οποίος με την διπλή του ιδιότητα, του πρόεδρου της XRTC, αλλά και του προέδρου της Ένωσης Στελεχών Τραπεζών της Ναυτιλίας και στην ερώτηση, «αν ο Πειραιάς είναι έτοιμος να δεχτεί ξένους χρηματοδοτικούς οργανισμούς και τι περισσότερο μπορεί να προσφέρει από άλλα χρηματοοικονομικά κέντρα;», ήταν αποκαλυπτικός και επισήμανε:
«Ο Πειραιάς ήταν έτοιμος εδώ και 20 χρόνια όταν πολλές ξένες τράπεζες ήταν ήδη εγκατεστημένες εδώ. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 1999 οι ναυτιλιακές εγκατεστημένες τράπεζες στον Πειραιά είχαν φτάσει τις 40.
Σήμερα αυτό που προσφέρει σε σύγκριση με το παρελθόν, είναι μια πολλαπλάσια σε μέγεθος Ελληνική ναυτιλία, σύγχρονη και απολύτως προσαρμοσμένη στους διεθνείς κανόνες και τις εμπορικές απαιτήσεις ενώ παράλληλα η ίδια η χώρα έχει πλέον ασφαλέστατα διαφύγει τους κινδύνους του παρελθόντος ανακτώντας επενδυτική βαθμίδα που προασπίζει σε μεγάλο βαθμό την ασφαλή εγκατάσταση των νέων τραπεζών. Παράλληλα η ύπαρξη ανθρωπίνου δυναμικού χρηματοδοτών τόσο των εξειδικευμένων όσο και πολλών νέων είναι ικανό και κατάλληλα εκπαιδευμένο για να στελεχώσει τον κλάδο. Μεταξύ άλλων ευκαιριών θα πρέπει να τονίσουμε την ανάγκη χρηματοδότησης της Ελληνικής θαλάσσιας οικονομίας συμπεριλαμβανομένης της Ελληνικής ακτοπλοϊκής αγοράς, των Ελληνικών ναυπηγείων, του θαλασσίου τουρισμού και κρουαζιέρας κτλ.
Η Ελλάδα αποτελεί ένα κέντρο ανάπτυξης έρευνας και καινοτομίας της παγκόσμιας ναυτιλίας γεγονός που μπορεί να βοηθήσει οποιαδήποτε μεγάλη εταιρία ή οργανισμό να αναπτύξει πολλά προϊόντα ή υπηρεσίες στην επιθυμητή μετάβαση προς την πράσινη ναυτιλία. Αυτό το τονίζουμε και το διαλαλούμε παγκοσμίως γιατί πολύ απλά έχουμε τα μέσα και την δύναμη».
- Πληροφορηθήκαμε για την εγκατάσταση γραφείου αντιπροσωπείας της Ένωσης στη Σαγκάη. Τι σας ώθησε να πραγματοποιήσετε μια τέτοια πρωτοποριακή κίνηση για ένα θεσμό/σωματείο της Ελληνικής ναυτιλίας;
Η μακρόχρονη ενασχόλησή μου με την Κίνα στον τομέα της χρηματοδότησης και η βαθιά μου πεποίθηση ότι η ολοκληρωμένη τεχνογνωσία και η εμπεριστατωμένη εμπειρία των Ελλήνων ναυτιλιακών χρηματοδοτών αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα με μεγάλη προστιθέμενη αξία που θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν οι κινεζικές τράπεζες για να επεκτείνουν περαιτέρω τις δραστηριότητές τους στην Ελληνική ναυτιλιακή επικράτεια αποτέλεσε το προσωπικό μου έναυσμα για την επέκταση των δραστηριοτήτων της Ένωσης.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης που αποτελείται από έμπειρα χρηματοοικονομικά στελέχη της Ελληνικής ναυτιλίας αγκάλιασε την ιδέα αυτή στο πλαίσιο της στρατηγικής και της πολιτικής εξωστρέφειάς της αφού το πεδίο δράσης της επεκτείνεται στη συνεχή συνεισφορά της στο ναυτιλιακό cluster για την από κοινού αντιμετώπιση των κινδύνων και των συνεχών αλλαγών του ναυτιλιακού κλάδου. Κατά τη γνώμη μου, τέτοιοι στόχοι σε έναν πολυδιάστατο κλάδο, όπως η ναυτιλιακή βιομηχανία, μπορούν να επιτευχθούν με εξωστρέφεια και διεύρυνση του πεδίου των δραστηριοτήτων τους.
Τα μέλη της Ένωσης ήταν και παραμένουν οικονομικά στελέχη που εργάζονται σε ναυτιλιακές τράπεζες, χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, ναυτιλιακές εταιρείες και χρηματιστήρια. Είναι ο μοναδικός Σύλλογος που αποτελείται αποκλειστικά από μέλη του κλάδου της ναυτιλιακής χρηματοδότησης, ανεξαρτήτως ειδικότητας. Σκοπός του Συλλόγου είναι η ενεργοποίηση των μελών του και η ανάδειξη του ναυτιλιακού οικονομικού επαγγέλματος, που μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο για νέους που θέλουν να ασχοληθούν με τον κλάδο.
- Πώς ξεκίνησε η σχέση της Ένωσης με τη Σαγκάη;
Μετά το τέλος της πανδημίας covid-19, η Κινεζική κυβέρνηση έστρεψε την προσοχή της στην οικονομική ανάπτυξη, ελπίζοντας ότι περισσότεροι ξένοι οικονομικοί, επιστημονικοί και τεχνολογικοί μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί θα εγκατασταθούν στο Pudong.
Η συνεργασία ξεκίνησε με την πρόσκληση του Shanghai Lujiazui Financial City Council προς την Ένωση για την ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ των δύο ναυτιλιακών κέντρων, του Lujiazui και του Πειραιά. Η Συμφωνία Συνεργασίας που υπογράφηκε στις 10/2/2023 αφορά τη δημιουργία ενός δικτύου συνεργασίας για την τόνωση της επικοινωνίας μεταξύ ναυτιλιακών εταιρειών και χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και από τα δύο διεθνή ναυτιλιακά κέντρα. Μέσα στα πλαίσια της Συμφωνίας προβλεπόταν η δημιουργία γραφείου αντιπροσωπείας της Ένωσης στο Lujiazui με τη βοήθεια του Συμβουλίου Lujiazui, το οποίο θα δίνει προτεραιότητα στα μέλη της Ένωσης συνεργασίας με τα κινέζικα ναυπηγεία για τη ναυπήγηση πλοίων και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στο Lujiazui για χρηματοδότηση.
- Ποιος είναι ο στόχος της Ένωσης με την εγκατάσταση γραφείου αντιπροσωπείας στη Σαγκάη;
Το γραφείο Αντιπροσωπείας στη Σανγκάη θα βοηθήσει στην τόνωση της επικοινωνίας μεταξύ ναυτιλιακών εταιρειών και χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και από τα δύο διεθνή ναυτιλιακά κέντρα, Ελλάδας και Κίνας, διαμορφώνοντας μηχανισμό τακτικού διαλόγου και αμοιβαίων επισκέψεων και για τα δύο μέρη.
Η συνέχιση μιας αποτελεσματικής και διαφανούς διαδικασίας για τη χρηματοδότηση των παραγγελιών πλοίων από τους Έλληνες πλοιοκτήτες είναι υψίστης σημασίας τόσο για την Κινεζική όσο και για την Ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία. Η Ένωση στοχεύει να διαδραματίσει συλλογικό ρόλο, στη σύσταση και προώθηση της Ελληνικής ναυτιλίας στους Δημόσιους και Ιδιωτικούς οργανισμούς της Κίνας. Παράλληλα η νέα συνεργασία θα μπορεί να βοηθήσει την διεύρυνση του ρόλου της Ελληνικής Ναυτιλίας στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα δημιουργώντας συνέργειες με χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, επενδυτικά σχήματα, Ναυπηγεία και Κατασκευαστές ναυτιλιακών εξοπλισμών και άλλες εταιρίες που θα χρειαστούν χρηματοδότηση για την ενίσχυση των σχέσεων τους με την Ελληνική ναυτιλιακή αγορά
Πιστεύω η Ελληνική Ναυτιλία είναι η τεράστια βάση των ελληνικών εξαγωγών και με την κίνηση μας αποδεικνύουμε την ηγετική θέση μας και στον χώρο της Ναυτιλιακής Χρηματοδότησης (Ship Financing) απαντώντας θετικά στο κάλεσμα και εκφράζοντας το δικό μας κάλεσμα προς όλους.
- Ποιο είναι το πλεονέκτημα της Σαγκάης έναντι άλλων χρηματοοικονομικών κέντρων;
Ο ναυτιλιακός δανεισμός στην Κίνα έχει πλέον υποστεί αξιοσημείωτο μετασχηματισμό καθώς εξελίσσεται διαρκώς και γίνεται πιο εξωστρεφής. Οι τράπεζες προωθούν την «πράσινη» τεχνολογική καινοτομία, στηρίζοντας τον «πράσινο» μετασχηματισμό και την αναβάθμιση της ναυπηγικής βιομηχανίας.
Επί του παρόντος, υπάρχουν 1.736 χρηματοπιστωτικά ιδρύματα με έδρα τη Σαγκάη στα οποία απασχολούνται 470.000 υπάλληλοι. Ο κλάδος χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing) στη Σαγκάη αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο του συνόλου της Κίνας, ενώ οι μισές από τις 20 κορυφαίες εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing) στην Κίνα βρίσκονται στη Σαγκάη και συγκεκριμένα στο Pudong. Με την Ένωση Χρηματοδοτών της Σανγκάης (Shanghai Financial Association) η δική μας Ένωση έχει ξεκινήσει μια συνεργασία που αναμένεται να επισημοποιηθεί προς κοινό όφελος.
- Ο Πειραιάς ως ένα μεγάλο ναυτιλιακό κέντρο πώς αντιμετωπίζεται από την Κινεζική ναυτιλιακή βιομηχανία;
– Η προσέλκυση πελατών αποτελεί διακαή πόθο όλων των εταιριών της ναυτιλιακής βιομηχανίας της Κίνας. Οι Κινέζοι ολοένα αυξάνουν την παροχή προϊόντων και υπηρεσιών και βεβαίως θέλουν να δημιουργούν στενές και σταθερές σχέσεις συνεργασίας με τον Ελληνικό εφοπλισμό αλλά και τη ναυτιλιακή αγορά της χώρας μας. Αυτό είναι και το κύριο μέλημα της Συνεργασίας της Ένωσης, της παρουσίας μας στην Κίνα αφού θέλουμε να αναδείξουμε την αναγκαιότητας παρουσίας περισσοτέρων χρηματοδοτικών οργανισμών στη χώρα μας. Ο τομέας της ναυτιλιακής χρηματοδότησης έχει υποστεί τεράστιο πλήγμα την τελευταία 15ετία από την αποχώρηση πολλών Ευρωπαϊκών και Αμερικανικών τραπεζών που είχαν εγκατασταθεί στον Πειραιά. Θεωρώ βέβαιο ότι η εγκατάσταση Κινεζικών οργανισμών στο Ελληνικό ναυτιλιακό κέντρο θα αποτελέσει μοχλό προσέλκυσης ή επανεγκατάστασης Δυτικών χρηματοδοτικών οργανισμών στη χώρα μας.
- Υπάρχει έντονος ανταγωνισμός στην αγορά χρηματοδότησης της ναυτιλίας;
Με τις διαρθρωτικές κινήσεις της Βασιλείας ΙΙΙ καθώς επίσης και τη μακρόχρονη προετοιμασία της Ευρωπαϊκής αγοράς να χρηματοδοτήσει την πράσινη μετάβαση, οι δυνατότητες της Ευρώπης ολοένα και βελτιώνονται στο χώρο και έχει αρχίσει ο έντονος ανταγωνισμός με την Κινεζική ναυτιλιακή χρηματοδότηση η οποία έχει γίνει ευκολότερη πλέον.
Ο υφιστάμενος ανταγωνισμός είναι προς όφελος της Ελληνικής ναυτιλίας και ενισχύεται από την ύπαρξη πολλών προϊόντων και χρηματοδοτικών εργαλείων από πολλές περιοχής της Ευρώπης, Αμερικής, Ιαπωνίας, Κορέας, Μέσης Ανατολής κτλ. Οι απαιτήσεις της Ελληνικής ναυτιλίας στη χρηματοδότηση είναι μεγάλες αλλά απολύτως δικαιολογημένες αν κρίνει κανείς την οικονομική κατάσταση των Ελληνικών εταιριών την υψηλή ρευστότητα που διαθέτουν και τις θετικές συνθήκες και προσδοκίες των ναυτιλιακών αγορών. Σε αυτό το ανταγωνιστικό πλαίσιο η παρουσία των ξένων χρηματοδοτών στον Πειραιά θα βοηθήσει την επέκταση των δραστηριοτήτων τους στην Ελληνική ναυτιλία.
Διαβάστε επίσης:
Βαγγέλης Μαρινάκης: Η Capital Product Partners παρέλαβε το LNG Axios
Ο Αντώνης Αγαπητός πρόεδρος του νέου Συνδέσμου Εφοπλιστών Ταχυπλόων και Κρουαζιέρας
Ερυθρά Θάλασσα: Εκτόξευση 173% στο κόστος μεταφοράς κοντέινερ λόγω Χούθι
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αθανάσιος Φειδάκης (Globus Maritime): Συνεχίζει την ανανέωση του στόλου – Αύξηση εσόδων και μείωση κερδών στο 9μηνο
- Όμιλος Mitsis: Στρατηγική επέκταση στη Χαλκιδική – Αναλαμβάνει τη διαχείριση του 4* ξενοδοχείου Alexander the Great
- Έλτον Τζον: Αποκαλύπτει την απώλεια όρασης και συγκινεί
- ΒΙΣ: Σε 0,144 ευρώ ανά μετοχή το προσφερόμενο αντάλλαγμα της δημόσιας πρότασης