• Ναυτιλία

    Γιατί ορισμένα ελληνικών συμφερόντων τάνκερ συνεχίζουν τις συναλλαγές με τη Βενεζουέλα

    • Newsroom


    Ένα τάνκερ MR, ελληνικών συμφερόντων, μεταφέρει ντίζελ στη Βενεζουέλα για ανθρωπιστικούς σκοπούς από το διυλιστήριο Milazzo της Ιταλίας, όπως αναφέρουν πηγές. Παράλληλα και άλλα πλοία που διαχειρίζονται ελληνικές ναυτιλιακές συνεχίζουν να διακινούν εμπορεύματα μεταξύ Βενεζουέλας και Ευρώπης καθώς εξαιρούνται από τις αμερικανικές κυρώσεις.

    Οι συναλλαγές αυτές συνεχίζονται καθώς οι αμερικανικές πιέσεις σε ό,τι αφορά τις εμπορικές συναλλαγές με τη Βενεζουέλα δεν έχουν ακόμη επεκταθεί στα ευρωπαϊκά διυλιστήρια και αυτού του είδους τα ανθρωπιστικά φορτία παραμένουν απαλλαγμένα από κυρώσεις.

    Ένα από αυτά τα πλοία είναι το χωρητικότητας 40.000-dwt τάνκερ Gemma (κατασκευής 2018) το οποίο ταξίδεψε στο Amuay Bay με 280.000 βαρέλια φορτίο που παρέλαβε από το Milazzo στις 21 Ιουνίου, αναφέρουν στοιχεία από την Kpler και τη VesselsValue.

    “To Gemma συμμετέχει στην εισαγωγή ντίζελ εξαιρετικά χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο στη Βενεζουέλα”, επισήμανε η διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου, Super-Eco Tankers Management, στο TradeWinds.

    “Το συγκεκριμένο εμπόρευμα εξαιρείται από τις αμερικανικές κυρώσεις και έχει έγκριση για ανθρωπιστικούς σκοπούς”, πρόσθεσε.

    Οι βάσεις δεδομένων δείχνουν ότι το πλοίο, με σημαία Μάλτας, είναι εγγεγραμμένο στην Redstart Navigation, η οποία κατέχει μόνο αυτό το τάνκερ.

    Από τότε που η Ουάσινγκτον επέβαλε κυρώσεις για το πετρέλαιο της Βενεζουέλας τον Ιανουάριο του 2019 με στόχο ασκήσει πιέσεις για την αλλαγή του καθεστώτος Μαδούρο, η έλλειψη καυσίμων στο κράτος μέλος του ΟΠΕΚ επιδεινώθηκε.

    Κατά τα προηγούμενα τρίμηνα,ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες συμμετείχαν ενεργά στην υψηλού ρίσκου μεταφορά πετρελαίου προς τη Βενεζουέλα εξασφαλίζοντας τεράστιες αμοιβές. Ωστόσο, οι αμερικανικές αρχές άρχισαν πρόσφατα να στοχοποιούν τα πλοία που αψήφησαν τις απαγορεύσεις, με αποτέλεσμα έξι τάνκερ ελληνικών και κυπριακών συμφερόντων να μπουν στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ λόγω μεταφοράς πετρελαίου από και προς τη Βενεζουέλα.

    Ωστόσο, πρόσφατα οι ΗΠΑ προχώρησαν στην άρση των κυρώσεων, μετά τις υποσχέσεις των Ελλήνων εφοπλιστών ότι θα παραμείνουν μακριά από τη χώρα.

    Στο μεταξύ, οι αμερικανικές αρχές αναζητούν τέσσερα μικρότερα τάνκερ ελληνικών συμφερόντων που μεταφέρουν βενζίνη από το Ιράν στη Βενεζουέλα. Πρόκειται για το χωρητικότητας 37,400-dwt Bella και το χωρητικότητας 37,300-dwt Luna (κατασκευής αμφότερα 2000), το χωρητικότητας 47,400-dwt Bering (κατασκευής 1998) και το χωρητικότητας 46,200-dwt Pandi (κατασκευής 1996).

    Ωστόσο, η Ουάσινγκτον σταμάτησε να στοχεύει διυλιστήρια στην Ευρώπη, όπου πολλές χώρες τάσσονται υπέρ της απομάκρυνσης του Μαδούρο.

    Σύμφωνα με πηγές, η Eni και η Repsol λαμβάνουν αργό από τη Βενεζουέλα και περιστασιακά παραδίδουν προϊόντα στο πλαίσιο των συμφωνιών “πετρελαίου αντί για χρέος”, που διατηρούν με την Petroleos de Venezuela SA (PDVSA).

    Τα δύο διυλιστήρια έχουν επενδύσει στην αυξανόμενη δραστηριότητα της Βενεζουέλας μέσω κοινοπραξιών τους με την κρατική PDVSA από τη δεκαετία του 1990, οπότε αυτές οι μεταφορές φορτίων θεωρούνται ως τρόπος ανάκτησης των χρεών τους, καθώς οι συναλλαγές σε δολάρια ΗΠΑ απαγορεύονται λόγω των κυρώσεων.

    Την περασμένη Κυριακή, όπως αναφέρει το tradewinds, το χωρητικότητας 157,488-dwt πλοίο Delta Tolmi (κατασκευής 2010) παρέδωσε περίπου 512.000 βαρέλια αργού από τη Βενεζουέλα στο Milazzo, μια κοινοπραξία μεταξύ της Eni και της Kuwait Petroleum, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler.

    Το τάνκερ suezmax, το οποίο διαχειρίζεται η ελληνική Delta Tankers του εφοπλιστή Διαμαντή Διαμαντίδη, είναι προγραμματισμένο να εκφορτώσει ανάλογες ποσότητες εμπορεύματος στη Γένοβα αυτήν την εβδομάδα, σύμφωνα με πηγές. Η Eni εκμεταλλεύεται τον μοναδικό τερματικό πετρελαίου του λιμένα μέσω της κοινοπραξίας Porto Petroli.

    Παράλληλα, τα στοιχεία της Kpler δείχνουν ότι το χωρητικότητας 109,990-dwt Delta Star (κατασκευής 2013), το οποίο επίσης διαχειρίζεται η Delta Tankers, ταξιδεύει στο διυλιστήριο Petronor της Repsol αφού παρέλαβε περίπου 500.000 βαρέλια πετρελαίου της Βενεζουέλας στις 28 Ιουνίου, και αναμένεται να φτάσει στον προορισμό του στις 14 Ιουλίου.



    ΣΧΟΛΙΑ