Από τις αρχές Σεπτεμβρίου, οι τιμές spot στα ναύλα για τα πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου, VLCC, ξεπέρασαν σημαντικά ψυχολογικά όρια τόσο στον Ατλαντικό όσο και στον Ειρηνικό, συνεχίζοντας μια αδιάκοπη ανοδική πορεία που έρχεται σε αντίθεση με την ιστορική εποχικότητα, επισημαίνει ο Γιάννης Κάρτσωνας, διευθύνων σύμβουλος της Breakwave Advisors.

Ο δείκτης αναφοράς για τη διαδρομή Αραβικός Κόλπος – Κίνα ηγήθηκε της ανόδου, σημειώνοντας αύξηση 84% σε μηνιαία βάση και 40% σε τριμηνιαία. Σε σύγκριση με πέρυσι, οι τιμές των ναύλων καταγράφουν άνοδο περίπου 75%, σημειώνοντας μια από τις μεγαλύτερες ετήσιες επιδόσεις, προκαλώντας συγκρίσεις με την πορεία του Σεπτεμβρίου του 2022.

1

Η άνοδος οφείλεται κυρίως στα ακάλυπτα φορτία του Σεπτεμβρίου από τον Κόλπο της Μέσης Ανατολής, τα οποία πυροδότησαν έντονη δραστηριότητα στις ναυλώσεις, περιόρισαν τη διαθέσιμη χωρητικότητα και ενίσχυσαν το θετικό κλίμα στην αγορά.

Επιπλέον, η αποθήκευση αργού πετρελαίου από την Κίνα, για την αύξηση των στρατηγικών αποθεμάτων της, ενισχύει περαιτέρω το θετικό κλίμα της αγοράς των VLCCs: οι εισαγωγές τον Αύγουστο ανήλθαν κατά μέσο όρο σε 11,65 εκατ. βαρέλια ημερησίως, ενώ στις αρχές Σεπτεμβρίου τα χερσαία αποθέματα εκτιμώνται σε περίπου 1,4 δισ. βαρέλια, υποδηλώνοντας ότι οι εισαγωγές ξεπερνούν τη ζήτηση των διυλιστηρίων, με τα πλεονάζοντα φορτία να κατευθύνονται σε αποθήκευση.

Παρά τους κινδύνους που παραμένουν, όπως η πιθανή επιβράδυνση της κινέζικης κατανάλωσης ή νέα περιοριστικά μέτρα στην παραγωγή από τον OPEC, η αύξηση των στρατηγικών αποθεμάτων προσφέρει σταθερή βάση για τη ζήτηση VLCC και αναμένεται να στηρίξει τα υψηλά επίπεδα ναύλων και στο εποχικά ισχυρό τέταρτο τρίμηνο.

Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).

Διαβάστε επίσης:

GasLog (Πήτερ Λιβανός): «Καραβίδα» και «Γιγαντοπέρκα» ονομάστηκαν τα δύο νέα πλοία της στην Αυστραλιανή διάλεκτο

Γκίκας: Βασική μας προτεραιότητα η αναβάθμιση των υποδομών στα λιμάνια μας, για να είναι ανταγωνιστική η Νησιωτική Χώρα

Όμιλος Γκριμάλντι: Κέρδισε το 52% των φορτίων στη γραμμή Τεργέστη – Κωνσταντινούπολη – Τη γραμμή μονοπωλούσε η Δανική DFDS