ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Για την Κυβέρνηση μας, η ανάγκη για ενίσχυση της συνδεσιμότητας, καθιστά απαραίτητη την ύπαρξη κατάλληλων υποδομών, ικανών να υποστηρίξουν ένα σύγχρονο και αποδοτικό σύστημα μεταφορών» τόνισε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, στο Opening Gala του 8ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών, στο ΜΕΓΑΡΟ Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.
Ο κ. Γκίκας, αναδεικνύοντας την βασική προτεραιότητα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που είναι «η δημιουργία και η αναβάθμιση των υποδομών στα λιμάνια μας, προκειμένου η Νησιωτική Χώρα να καταστεί εξίσου ανταγωνιστική με την Ηπειρωτική» επεσήμανε την πληθώρα λιμενικών έργων που δρομολογούνται.
Έργα για τα οποία όπως τόνισε χαρακτηριστικά: «έχουμε εξασφαλίσει μέσω του Προγράμματος “ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ 2021-2027” του ΕΣΠΑ, χρηματοδότηση που ξεπερνά τα 180 εκ. ευρώ για την αναβάθμιση 30 νησιωτικών λιμένων, με έμφαση στα μικρά και απομακρυσμένα νησιά, εκ των οποίων τα 21 έργα, έχουν ενταχθεί στο Υπερταμείο. Επιπλέον, στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας έχουν εξασφαλιστεί πάνω από 80 εκατομμύρια ευρώ για παρεμβάσεις που αποσκοπούν στην αναβάθμιση νησιωτικών και περιφερειακών λιμένων».
Επίσης, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναφέρθηκε στην πράσινη μετάβαση των λιμένων – ειδικά αυτών που ανήκουν στο Διευρωπαικό Δίκτυο Μεταφορών, τονίζοντας ότι: «Έχουν ήδη κατανεμηθεί 10 εκ. ευρώ για μελέτες cold ironing σε 4 λιμάνια (Λαύριο, Ραφήνα, Καβάλα, Κέρκυρα) ενώ μέχρι το 2029, 12 μεγάλοι λιμένες της χώρας θα έχουν αυτήν τη δυνατότητα. Ο σχεδιασμός του Υπουργείου προβλέπει συνολικά́ 23 λιμένες να έχουν δυνατότητα cold ironing».
Για το θέμα αυτό «έχουν εξασφαλιστεί 150 εκ. ευρώ από το πρόγραμμα “Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή (ΠΕΚΑ) 2021-2027” και 115 εκ. ευρώ από το “Ταμείο Απανθρακοποίησης”», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Επιπλέον, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναφέρθηκε στις υποχρεώσεις που απορρέουν από την Ευρωπαϊκή νομοθεσία και στην έμφαση που δίνεται στην ασφάλεια των λιμενικών εγκαταστάσεων (διεθνής Κώδικας ISPS) και τους ασφαλείς συνοριακούς ελέγχους (Κώδικας Σένγκεν, Σύστημα Εισόδου/Εξόδου – EES), με χρηματοδότηση που ανέρχεται στα 50 εκ. ευρώ.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Γκίκας αναφέρθηκε στον διπλασιασμό των κονδυλίων για τις υποδομές και μεταφορές που ανακοινώθηκε από τον Επίτροπο για τις βιώσιμες Μεταφορές και τον Τουρισμό Απόστολο Τζιτζικώστα, χαρακτηρίζοντας την απόφαση «κεφαλαιώδους σημασίας», ενώ τόνισε και την σημασία της συμβολής του ιδιωτικού τομέα στην όλη προσπάθεια αναβάθμισης των λιμενικών υποδομών.
Το 8ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών πραγματοποιείται υπό την αιγίδα των Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, καθώς και με τη στήριξη 25 και πλέον Φορέων και Οργανισμών των δύο κλάδων και η φετινή διοργάνωση αναμένεται να προσελκύσει περισσότερους από 1.500 συνέδρους, επιβεβαιώνοντας τη σημασία της για τους κλάδους των υποδομών και μεταφορών.
Διαβάστε επίσης:
H Cosco επενδύει σε δύο τερματικούς σταθμούς στην Ταϊλάνδη
Β. Κικίλιας: Η Ελλάδα είναι χώρα με σύνορα – Η μετανάστευση πρέπει να γίνεται με νόμιμο τρόπο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ουκρανός «εισπράκτορας» σπείρας πίσω από τέσσερις απάτες στην Κρήτη – «Λεία» 117.000 ευρώ
- Σακελλαρίδης για Τσίπρα: Ο κόσμος δεν χρειάζεται μια πολιτική «σούπα» απέναντι στον Μητσοτάκη
- Θεσσαλονίκη: Ελεύθεροι με όρους οι 5 κατηγορούμενοι για την επίθεση σε 16χρονο με οπαδικά κίνητρα
- Amazon: Αντιμέτωπη με δίκη από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ για τις ακυρώσεις του Prime
