• Ναυτιλία

    Γιάννης Κάρτσωνας (Breakwave Advisors): Οι συνεχιζόμενες αναταράξεις στη Μέση Ανατολή ωθούν τα ναύλα των VLCCs υψηλότερα

    • NewsRoom
    Γιάννης Κάρτσωνας, διευθύνων σύμβουλος της Breakwave Advisors

    Γιάννης Κάρτσωνας, διευθύνων σύμβουλος της Breakwave Advisors


    Όταν πρόκειται για γεωπολιτική αναταραχή και ενεργειακή ασφάλεια, τα ναύλα των δεξαμενόπλοιων τείνουν να αντιδρούν γρήγορα, γεγονός που ούτε τώρα αποτελεί εξαίρεση, επισημαίνει σε ανάλυσή του ο Γιάννης Κάρτσωνας, διευθύνων σύμβουλος της Breakwave Advisors.

    Τα ναύλα στη spot αγορά των VLCCs (πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν αργό πετρέλαιο) έχουν δείξει αυξημένη ισχύ, σε σύγκριση με τα επίπεδα του προηγούμενου μήνα, με τα έσοδα (σε δολάρια/ημέρα), έτσι όπως τα αποτυπώνει ο δείκτης χρονο-ναυλώσεων του Baltic Exchange στο Λονδίνο, να υπερδιπλασιάζονται, ενώ τα ναύλα από τον Κόλπο της Μέσης Ανατολής προς τον Κόλπο των ΗΠΑ  έχουν επίσης αυξηθεί κατά ένα εντυπωσιακό ποσοστό της τάξεως του 180%.

    Τα νέα στο εσωτερικό της αγοράς τάνκερ φαίνονται επίσης ευνοϊκά

    Τα ναύλα στα Suezmaxes, δεξαμενόπλοια που έχουν χωρητικότητα ίση με τη μισή από αυτή ενός VLCC, έχουν αυξηθεί και τώρα τιμολογούνται περίπου στο διπλάσιο του επιπέδου ενός VLCC (μετρούμενα σε δολάρια/τόνο), μια ασυνήθιστη εικόνα που λογικά θα τραβήξει και τα ναύλα των VLCCs προς τα πάνω στο άμεσο μέλλον.

    Η αγορά του Ατλαντικού είναι επίσης ισχυρή, με τη διαδρομή Δυτικής Αφρικής-Κίνας να εκτινάσσεται στα υψηλότερα επίπεδα πολλών μηνών, αναφέρει ο κ. Κάρτσωνας.

    Η αγορά δεξαμενόπλοιων δεν αντιδρά μόνο στην έντονη ζήτηση και στη βιασύνη που υπάρχει για εξασφάλιση χωρητικότητας για μεταφορά πετρελαίου, αλλά οι αυξήσεις στα ναύλα αντικατοπτρίζουν επίσης και τη σχετικά περιορισμένη προσφορά διαθέσιμων πλοίων που θα επικρατήσει τα επόμενα χρόνια, δεδομένου του ανύπαρκτου βιβλίου παραγγελιών για μεγάλα τάνκερ.

    Καθώς ο χειμώνας προχωρά, ο κίνδυνος έγκειται σε υψηλότερα ναύλα και πιθανώς με πιο έντονη μεταβλητότητα, ειδικά με δεδομένο ότι η περαιτέρω κλιμάκωση στη Μέση Ανατολή φαίνεται όλο και πιο πιθανή.

    Σύμφωνα με τον κ. Κάρτσωνα, τα ναύλα των VLCCs παραμένουν πολύ χαμηλότερα από τα περσινά επίπεδα, παρά τις παραπάνω ευνοϊκές δυναμικές που επηρεάζουν την αγορά.

    Με τις πιθανές δυσμενείς χειμερινές καιρικές συνθήκες να είναι μπροστά μας, συνεχίζουμε να βλέπουμε υψηλότερα ναύλα για τους επόμενους μήνες.

    Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).

    Διαβάστε ακόμη:

    Αναβαθμίζεται η Τουρκική Ναυτιλία με την είσοδο του Türk Loydu στον IACS

    Λέων Πατίτσας: Πόσο πουλάει το πλωτό παλάτι του ο εφοπλιστής (φωτογραφίες)

    Στις 9 Νοεμβρίου το 22ο Navigator 2023 στο «Σταύρος Νιάρχος»



    ΣΧΟΛΙΑ