• Ναυτιλία

    Γιάννης Κάρτσωνας (Breakwave Advisors): Εμπόδια στην άνοδο των capesize

    • NewsRoom
    Γιάννης Κάρτσωνας, διευθύνων σύμβουλος Breakwave Advisors

    Γιάννης Κάρτσωνας, διευθύνων σύμβουλος Breakwave Advisors


    Για άλλη μια φορά, η αγορά των Capesize φαίνεται να έχει μείνει στάσιμη, αν και κοντά στα υψηλά των δύο τελευταίων μηνών, καθώς οι συμμετέχοντες παραμένουν αρκετά απαισιόδοξοι για τη βραχυπρόθεσμη κατεύθυνση των spot ναύλων, επισημαίνει σε ανάλυσή του ο Γιάννης Κάρτσωνας, διευθύνων σύμβουλος της Breakwave Advisors.

    Αλλά και ποιος μπορεί να τους κατηγορήσει, διερωτάται. Ο κόσμος όλος είναι τελείως άστατος, με έναν συνεχιζόμενο πόλεμο, μία παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση, αυξανόμενα επιτόκια και εκτίναξη του δολαρίου. Όλα ασκούν πίεση στις μακροοικονομικές προοπτικές και παραμένουν κύριο εμπόδιο για την Capesize αγορά.

    Η Κίνα, το πιο σημαντικό κέντρο ζήτησης όταν πρόκειται για το ξηρό φορτίο, παραμένει, στην καλύτερη περίπτωση, ανενεργή. Οι περιορισμοί και οι διακοπές λειτουργίας που σχετίζονται με τον Covid αιωρούνται πάνω από την οικονομία αυξάνοντας την αβεβαιότητα για μια ενδεχόμενη ανάταση της αγοράς ακινήτων. Από την άλλη, η μικροοικονομική εικόνα έχει γίνει αρκετά πιο υποσχόμενη.

    Η αντίφαση

    Η λίστα με τα Capesize που πλέουν προς τον Ατλαντικό και είναι διαθέσιμα για ναύλωση είναι η μικρότερη από το Μάιο, όταν τα ναύλα των Capes ήταν κοντά στο επίπεδο των 30.000 δολαρίων την ημέρα. Οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος όλο και αυξάνονται, ενώ καθυστερήσεις που οφείλονται σε κακοκαιρία εμφανίζονται σε διάφορα σημεία του χάρτη, καθώς πλησιάζει ο χειμώνας στο βόρειο ημισφαίριο. Την ίδια στιγμή, τα πλοία μικρότερου μεγέθους παραμένουν εξαιρετικά κερδοφόρα, με τα ναύλα τόσο στα Panamax όσο και στα Supramax όχι πολύ μακριά από τα 20.000 δολάρια την ημέρα.

    Η αντίφαση μεταξύ των τρεχουσών συνθηκών και των βραχυπρόθεσμων προοπτικών είναι αρκετά εμφανής στην καμπύλη των futures, με τα spot ναύλα των Capes κοντά στις 20.000 δολάρια την ημέρα και τα συμβόλαια του πρώτου τριμήνου να διαπραγματεύονται στις 7.000 δολάρια, το χαμηλότερο επίπεδο για τουλάχιστον πέντε χρόνια.

    Η ιστορία μας έχει διδάξει ότι το συναίσθημα είναι πιθανόν να προβλέπει λάθος τις μελλοντικές αποδόσεις, ειδικά όταν τα θεμελιώδη επικρατούν, αλλά απαιτείται θάρρος για να τοποθετηθεί κανείς για μια τέτοια πιθανή ανάκαμψη, υποστηρίζει ο κ. Κάρτσωνας.

    Μακριά η ανάκαμψη;

    Οι οικονομικοί δείκτες στην Κίνα δείχνουν κάποια σταθεροποίηση, αλλά απέχουμε πολύ από την ανάκαμψη.

    Το τελευταίο δεκαπενθήμερο ήταν σχετικά αδρανές όσον αφορά στη ροή ειδήσεων από την Κίνα. Οι διακοπές τους που κράτησαν μία εβδομάδα σε συνδυασμό με τις προετοιμασίες για το επερχόμενο Εθνικό Συνέδριο στις 16 Οκτωβρίου κυριάρχησαν στα πρωτοσέλιδα. Οι δείκτες του Σεπτεμβρίου βγήκαν σχετικά σταθεροί, ενώ η παραγωγή χάλυβα επιστρέφει σταδιακά από τα χαμηλά νούμερα του καλοκαιριού. Παρόλα αυτά, μετά από ένα χρόνο φτωχών οικονομικών δεικτών και μιας αγοράς ακινήτων σε κάθετη πτώση, υπάρχουν ελάχιστες ενδείξεις μιας επερχόμενης αναγέννησης.

    Ωστόσο, μετά από τα επερχόμενα πολιτικά γεγονότα, υπάρχει μία προσδοκία για στροφή της κινεζικής ηγεσίας προς την επανεκκίνηση της κινεζικής οικονομικής μηχανής και την απομάκρυνση από τις περιοριστικές πολιτικές που σχετίζονται με τον Covid.

    Τέτοιες προσδοκίες αντικατοπτρίζουν κυρίως εικασίες καθώς υπάρχουν ελάχιστα αποδεικτικά στοιχεία για μια τέτοιου είδους αλλαγή και μόνο ο χρόνος θα δείξει εάν θα δούμε τελικά ανάκαμψη στην κρίσιμη, για τη ναυτιλία, κινεζική αγορά ακινήτων.

    Η εταιρεία Breakwave Advisors, με έδρα τη Νέα Υόρκη, προσφέρει υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων στους τομείς της ναυτιλίας και των εμπορευμάτων. Έχει δημιουργήσει και διαχειρίζεται το Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και το Breakwave Sea Decarbonization Tech ETF (NYSE: BSEA).

    Διαβάστε ακόμη:

    Η Diana Shipping της Σεμίραμις Παληού εξασφάλισε έσοδα 5,13 εκατ. δολαρίων

    United Maritime: Πώληση 2 δεξαμενόπλοιων Aframax με κέρδος άνω του 50% επί της αξίας κτήσης



    ΣΧΟΛΙΑ