Ναυτιλία

Γ. Αγγελικούσης: Το ανήσυχο πνεύμα του κορυφαίου Έλληνα εφοπλιστή

  • Λίλιαν Μαργαρίτη
Αγγελικούσης

Ο εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης (αριστερά) με την κόρη του Μαρία (δεξιά)


Γνωστός, κατά κοινή παραδοχή, για το επιχειρηματικό του δαιμόνιο και την άριστη αίσθηση της αγοράς που διαθέτει, ο Γιάννης Αγγελικούσης, παραμένει για μία ακόμη χρονιά ο κορυφαίος Έλληνας εφοπλιστής και 8ος στην ετήσια λίστα με τους 100 πιο επιδραστικούς ανθρώπους στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία για το 2017, που έδωσε στη δημοσιότητα η Lloyd’s.

Έχοντας υπό τον έλεγχο του τρεις ναυτιλιακές εταιρίες, διαχειρίζεται στόλο που αποτελείται συνολικά από 116 πλοία ενώ σύμφωνα με το ναυπηγικό του πρόγραμμα βρίσκονται υπό κατασκευή άλλα 22 πλοία διαφόρων τύπων που είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν σταδιακά από το 2018 έως το 2020.

Ειδικότερα, η  Anangel Maritime Services Inc. έχει 51 φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, η Maran Tankers διαθέτει στόλο 39 δεξαμενόπλοιων και τέλος η Maran Gas, που ιδρύθηκε το 2003 και δραστηριοποιείται στη μεταφορά LNG και LPG, διαθέτει στόλο 26 πλοίων.

Μάλιστα, κατά τη φετινή χρονιά ο γνωστός εφοπλιστής πλοιοκτήτης, μέσω της Maran Tankers, αναδείχθηκε πρωταγωνιστής και στις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Allied Shipping Research, ο κ. Αγγελικούσης προχώρησε σε συμφωνία για την κατασκευή επτά τάνκερ, συνολικής αξίας 560 εκατ. δολ. 

Άξιος διάδοχος του πατέρα του, ο οποίος δραστηριοποιήθηκε στη ναυτιλία αφήνοντας, μετά το θάνατο του, ένα στόλο πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, ο Γιάννης Αγγελικούσης, δεν δίστασε να κάνει τολμηρές αλλά ιδιαίτερα επικερδείς, όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια, επιλογές.

Παράλληλα, όπως έχει ο ίδιος αναφέρει στα πλοία του επιλέγει τα ελληνικά πληρώματα και είναι πρόθυμος να πληρώσει περισσότερα χρήματα, καθώς, όπως έχει επισημάνει, «είναι καλύτερα και το αξίζουν».

Το 2004 στράφηκε στην αγορά του LNG, με την απόκτηση αρχικά δύο πλοίων, απόφαση που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην μετεξέλιξη των επιχειρήσεων του. Και αυτό γιατί στη συνέχεια η μεταφορά υγροποιημένου αερίου αναδείχθηκε σε έναν από τους βασικούς πυλώνες δραστηριότητας του μέσω της Maran Gas.

Μάλιστα, το 2005, με στόχο να περιορίσει το ρίσκο της έκθεσης του στη συγκεκριμένη αγορά, δημιούργησε με την καταριανή Nakilat, την κοινοπραξία Maran Nakilat Co. Ltd., που ξεκίνησε τη δραστηριότητα της με τέσσερα πλοία, τα οποία το 2015 αυξήθηκαν σε 13.

Το 2017 έκλεισε για το Γιάννη Αγγελικούση με τις παραγγελίες δύο νέων πλοίων συνολικής αξίας 395 εκατ. δολ. Γνωστός για την προτίμηση του στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία DSME υπέγραψε συμφωνία για την κατασκευή ενός  πλοίου LNG και μίας πλωτής τερματικής μονάδας αποθήκευσης και αεριοποίησης (FSRU). To πλοίο μεταφοράς LNG θα είναι χωρητικότητας 173.400 cbm, ενώ και τα δύο νεότευκτα θα παραδοθούν στην ναυτιλιακή Maran Gas το Μάϊο του 2020.

Νωρίτερα, αυτή τη χρονιά ο πρωτοπόρος εφοπλιστής, ανακοίνωσε ότι  η ναυτιλιακή  Anangel Maritime Services πρόκειται να συμμετάσχει σε ένα καινοτόμο project ενέργειας με σκοπό την εκμετάλλευση του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ως καύσιμο για τα φορτηγά πλοία τύπου VLOC. 

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι θα συμμετέχει στο φιλόδοξο project μαζί με κορυφαίες εταιρίες παγκοσμίως, όπως οι Hyundai Heavy Industries, Woodside Energy, General Electric Company και Lloyd’s Register, αποδεικνύοντας εμπρακτα ότι στηρίζει τις καινοτόμες προσπάθειες και πρωταγωνιστεί στις διεθνείς εξελίξεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ποιοι είναι οι πιο ισχυροί Έλληνες εφοπλιστές – Δείτε όλη την λίστα των Lloyds

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ναυτιλία: Επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων από τους Έλληνες εφοπλιστές τον Νοέμβριο

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Έξαρση νέων παραγγελιών. Γιατί οι εφοπλιστές στρέφονται στα νεότευκτα πλοία;