• Ναυτιλία

    Επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων από τους Έλληνες εφοπλιστές τον Νοέμβριο

    • NewsRoom
    ναυλαγορά ναυτιλία


    Επενδύσεις ύψους περί τα 600 εκατ. ευρώ πραγματοποίησαν οι Έλληνες πλοιοκτήτες τον Νοέμβριο, καθώς προχώρησαν στην απόκτηση 44 νέων πλοίων, εκ των οποίων τα 27 από την αγορά των μεταχειρισμένων και τα 17 από παραγγελίες νεότευκτων πλοίων στα διεθνή ναυπηγεία.

    Σύμφωνα με την τελευταία μηνιαία έκθεση της ναυλομεσιτικής εταιρείας Golden Destiny, την οποία επικαλείται η «Καθημερινή», τον Νοέμβριο οι Έλληνες πλοιοκτήτες  παρήγγειλαν 17 νέα πλοία, αξίας 330 εκατ. ευρώ και μεταφορικής ικανότητας 1,85 εκατ. τόνων dwt. Ο μεγαλύτερος όγκος των παραγγελιών αφορούσε τα δεξαμενόπλοια, με έξι νέες παραγγελίες αξίας 269 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα στην αγορά των μεταχειρισμένων αποκτήθηκαν 27 νέα πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 2,4 εκατ. τόνων dwt, με το κόστος να ανέρχεται στα 267 εκατ. ευρώ. Τη μερίδα του λέοντος κατείχαν τα φορτηγά πλοία, καθώς αγοράστηκαν 13 πλοία αξίας 53 εκατ. ευρώ και μεταφορικής ικανότητας 820.546 τόνων dwt.

    Η ενίσχυση της επενδυτικής δραστηριότητας ιδίως σε ό,τι αφορά τις ναυπηγήσεις είναι ιδιαίτερα σημαντική, δεδομένου ότι κατά το δίμηνο Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου οι Έλληνες εφοπλιστές απείχαν από την υποβολή νέων παραγγελιών. Σύμφωνα με τους αναλυτές, η μεταστροφή αυτή οφείλεται σε μια σειρά από παράγοντες. Κατ΄αρχάς, σε ό,τι αφορά τα πλοία ξηρού φορτίου, οι νέες παραγγελίες αντανακλούν  την ενίσχυση της άποψης ότι ο κλάδος οδεύει προς οριστική ανάκαμψη, έχοντας αποκαταστήσει σε σημαντικό βαθμό τη χρόνια ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, η οποία κρατούσε τους ναύλους σε χαμηλό επίπεδο.

    Με βάση τις τελευταίες εκτιμήσεις, η “ψαλίδα” αναμένεται να μικρύνει ακόμα περισσότερο το 2018, ενώ από το 2019 εκτιμάται πως θα αποκατασταθεί πλήρως η ισορροπία προσφοράς – ζήτησης, ανοίγοντας έτσι το δρόμο για μεγαλύτερη αύξηση των ναύλων και συνεπώς των κερδών.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Η Αγγελική Φράγκου διχάζει τους brokers: Πούλησε τελικά bulker η Navios;

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ν. Τσάκος: Ποιος είναι ο επενδυτής που απέκτησε το 5,1% της ΤΕΝ



    ΣΧΟΛΙΑ