F

Ναυτιλία

Γ. Αλαφούζος: Η Okeanis Eco Tankers έχει αποσβέσει το 65% των επενδύσεων της σε scrubbers

Γιάννης Αλαφούζος

Γιάννης Αλαφούζος. Μέτοχος Okeanis Eco Tankers


To 65% του κόστους για τη τοποθέτηση scrubbers στα τάνκερ της κατάφερε να αποσβέσει η ναυτιλιακή Okeanis Eco Tankers, συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου, καθώς επωφελήθηκε από το χαμηλότερο κόστος καυσίμων και την αύξηση που σημείωσαν φέτος τα ναύλα στην αγορά δεξαμενόπλοιων.

Στο guidance που εξέδωσε η εταιρεία για το τελευταίο τρίμηνο του έτους, αναφέρει μεταξύ άλλων ότι κάλυψε τα 26 εκατ. δολάρια από τα 40 εκατ. δολάρια που επένδυσε για να εξοπλίσει τα πλοία της με scrubbers.

Ειδικότερα από τα 21,6 εκατ. δολάρια που διέθεσε για τον εξοπλισμό των VLCC έχει ήδη καλύψει τα 16,4 εκατ. δολάρια, ενώ από τα 12,8 εκατ. δολάρια που ξόδεψε για τις εργασίες στα suezmax του στόλου της, κάλυψε τα 8,9 εκατ. δολάρια.

Οι προβλέψεις της ναυτιλιακής για τα έσοδα στο τέταρτο τρίμηνο του έτους κυμαίνονται από 42 έως 44 εκατ. δολάρια και για το σύνολο του έτους στα 232 έως 234 εκατ. δολάρια.

Τα προσαρμοσμένα κέρδη της εκτιμάται ότι θα κυμανθούν στα 10 έως 12 εκατ. δολάρια στο τέταρτο τρίμηνο και στα 105 έως 107 εκατ. δολάρια στο σύνολο του 2020.

Για τα προσαρμοσμένα EBITDA οι προβλέψεις κυμαίνονται στα 29 έως 31 εκατ. δολάρια στο τελευταίο τρίμηνο και στα 184-186 εκατ. δολάρια ολόκληρο το 2020.

Βραχυπρόθεσμες ναυλώσεις

Το χωρητικότητας 319,000-dwt VLCC Nissos Kythnos (κατασκευής 2019) ναυλώθηκε για 11 μήνες, με ημερήσια ναύλα 30.000 δολάρια.

Συμφωνία ναύλωσης για χρονικό διάστημα έξι έως 11 μήνες έκλεισε η ναυτιλιακή για το χωρητικότητας 114,000-dwt aframax/LR2 Nissos Heraclea (κατασκευής 2015) με ημερήσια ναύλα 19.000 δολάρια.

Επίσης, το χωρητικότητας 159,000-dwt suezmax Kimolos (κατασκευής 2018) ναυλώθηκε για διάστημα τριών έως έξι μηνών ημερήσια ναύλα 20.000 δολάρια, που θα αυξηθούν σε 23.000 δολάρια.


ΣΧΟΛΙΑ